Rondje IJselmeer (???)
Quoten: Origineel geplaatst door Rosa op 28 Mei 2006
Zoow jongens
ja ik heb besloten dat ik het NIET ga doen. het is te veel van 't goeie, ik wil fietsen nog leuk blijven vinden dus :p oja, en ik mag ook niet mee van mijn ouders!
ik ga binnenkort met meedere mensen fietsen, gewoon voor de lol. een klasgenoot en ik willen een tocht(je) organiseren samen met andere vrienden en fanatiekelingen, lijkt ons erg leuk! en daar gaat het toch om, want wedstrijden ga ik toch niet fietsen omdat ik daar geen tijd voor heb.
doeidoei!!
Ik zou willen dat mijn kinderen zo goed naar m'n luisterden! Maar ja, ik als vader zou zoiets nooit verbieden.
Zoow jongens
ja ik heb besloten dat ik het NIET ga doen. het is te veel van 't goeie, ik wil fietsen nog leuk blijven vinden dus :p oja, en ik mag ook niet mee van mijn ouders!
ik ga binnenkort met meedere mensen fietsen, gewoon voor de lol. een klasgenoot en ik willen een tocht(je) organiseren samen met andere vrienden en fanatiekelingen, lijkt ons erg leuk! en daar gaat het toch om, want wedstrijden ga ik toch niet fietsen omdat ik daar geen tijd voor heb.
doeidoei!!
Ik zou willen dat mijn kinderen zo goed naar m'n luisterden! Maar ja, ik als vader zou zoiets nooit verbieden.
kiekeboe
Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 28 Mei 2006
Hahahahaha, ik ben misschien ook wel een beetje te braaf . (en trouwens dit is een vrouwenforum toch haha). Mijn ouders wilden me liever nog niet dood hebben, dus ik ga niet mee haha. Vandaag nog wel lekker gefietst met een vriendin, 70 km. En dat met 32 graden, het was wel erg warm maar we hebben rustig aangedaan en veeeel water gedronken. Het fietsen gaat steeds beter en ik vind het steeds leuker worden.
Hahahahaha, ik ben misschien ook wel een beetje te braaf . (en trouwens dit is een vrouwenforum toch haha). Mijn ouders wilden me liever nog niet dood hebben, dus ik ga niet mee haha. Vandaag nog wel lekker gefietst met een vriendin, 70 km. En dat met 32 graden, het was wel erg warm maar we hebben rustig aangedaan en veeeel water gedronken. Het fietsen gaat steeds beter en ik vind het steeds leuker worden.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Als 't fietsen zo lekker gaat kun je in de eerste week van juli nog wel een stuk meefietsen, ben van plan om hem dan weer te doen!
Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 14 Juni 2006
Als 't fietsen zo lekker gaat kun je in de eerste week van juli nog wel een stuk meefietsen, ben van plan om hem dan weer te doen!
Dan moet k de hele week werken. Nu heb ik nog vakantie, 3 juli moet ik beginnen met 't werk....sorry
Dan moet k de hele week werken. Nu heb ik nog vakantie, 3 juli moet ik beginnen met 't werk....sorry
- Forum-lid
- Contact
't Was ook als grap bedoelt. Zat dr trouwens ook naast qua tijd. ''t Moet volgende week zijn!
Om het rondje IJsselmeer in een dag te fietsen moet je behoorlijk hebben getraind. Ik, als ervaren fietser, vindt de zwaarte van dit rondje vergelijkbaar met een cyclo van nivo. Het is zeker geen kinderspel dus weet waar je aan begint.
Afgelopen zaterdag ben ik samen met 2 fietsvrienden om 6:20 in Driemond vertrokken voor een rondje IJsselmeer. Ondanks de noord-westen wind konden we de teller toch steeds op 32 houden..... Totdat we aan de afsluitdijk begonnen! Hier bleek de wind toch uit een oostelijke hoek te komen en al snel was de snelheid onder de 28 gereduceerd. Halverwege de dijk zat een maat er al behoorlijk door heen en dan ben je nog niet eens halverwege! Gelukkig hadden we na het verlaten van de afsluitdijk de wind lekker in de rug en konden we tempo gaan draaien. In Stavoren een lunchstop bij een italiaan gehouden en snel weer op de fiets want we hadden er nog 200 km te gaan. De kilometers gaan op den duur tellen, wat zich uit in vaker stoppen bij tankstations voor frisdrank of water en iets te eten halen. De tijd begon ondertussen te dringen want de dagen beginnen al duidelijk korter te worden.... Om 10:30 waren we pas terug op het beginpunt en hadden er 407 km op staan. Ondanks de -af en toe- toch wel erg touristische aard van de zuiderzee route, en dat we de snelheid hebben moeten aanpassen om met zijn 3en aan te kunnen komen hadden we een gemiddelde van exact 31 op de teller staan.
Een tip voor mensen die hem in 1 dag willen rijden: kies een dag uit in de periode dat de dagen het langst zijn. Dat geeft wat meer ruimte voor tussen stops zonder dat het een race tegen de klok wordt. Verder zou ik zeker aan raden om met maximaal 4 man te rijden; hoe meer zielen, hoe meer lekke banden!
Een leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar!
Afgelopen zaterdag ben ik samen met 2 fietsvrienden om 6:20 in Driemond vertrokken voor een rondje IJsselmeer. Ondanks de noord-westen wind konden we de teller toch steeds op 32 houden..... Totdat we aan de afsluitdijk begonnen! Hier bleek de wind toch uit een oostelijke hoek te komen en al snel was de snelheid onder de 28 gereduceerd. Halverwege de dijk zat een maat er al behoorlijk door heen en dan ben je nog niet eens halverwege! Gelukkig hadden we na het verlaten van de afsluitdijk de wind lekker in de rug en konden we tempo gaan draaien. In Stavoren een lunchstop bij een italiaan gehouden en snel weer op de fiets want we hadden er nog 200 km te gaan. De kilometers gaan op den duur tellen, wat zich uit in vaker stoppen bij tankstations voor frisdrank of water en iets te eten halen. De tijd begon ondertussen te dringen want de dagen beginnen al duidelijk korter te worden.... Om 10:30 waren we pas terug op het beginpunt en hadden er 407 km op staan. Ondanks de -af en toe- toch wel erg touristische aard van de zuiderzee route, en dat we de snelheid hebben moeten aanpassen om met zijn 3en aan te kunnen komen hadden we een gemiddelde van exact 31 op de teller staan.
Een tip voor mensen die hem in 1 dag willen rijden: kies een dag uit in de periode dat de dagen het langst zijn. Dat geeft wat meer ruimte voor tussen stops zonder dat het een race tegen de klok wordt. Verder zou ik zeker aan raden om met maximaal 4 man te rijden; hoe meer zielen, hoe meer lekke banden!
Een leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar!
- Forum-lid
- Contact
en ook erg handig: een camelback zodat je extra drinken mee kan nemen!
Dat hebben jullie dan netjes gedaan , en ook nog snel met een gemiddelde van 31 over 400 km . Zelf heb het rondje ijselmeer al een keer of 16 gereden en dan het rondje van 200 km , en niet zoals jullie het rondje oude zuiderzee want zo heet dat rondje.
En het ligt er heel erg aan hoe de wind staat want 65 km tegenwind is ook niet alles(Maar wel goed voor de conditie).Van de keren dat ik dit rondje heb gereden , was zeker de helft met een man of 3 /4 en dan zitten we ook op een gemiddelde van rond de 32 vannaf Makkum tot Den Oever met een gemiddelde van 35, is ook wel eens gebeurt. We hebben het gehad dat we met 6 uur 15 weer thuis waren maar toen was ik helemaal verrot.
In april heb ik het rondje van 200 nog gereden vanuit andijk-medemblik enz en ik was thuis met een gemiddelde van 29,2 km/puur. dit heb ik ook wel eens gedaan met een gemiddelde van 30.6 helemaal alleen ,maar dan moet wel alles meezitten en er stond die dag niet zo veel wind.
Wat ook een keer is voorgekomen, kwam ik van de afsluitdijk af bij Den Oever .Ging de brug open en moest ik dus wachten , toen me telletje per ongeluk op 0000 gedrukt met me armen op het stuur en alles was weg, toen was ik boos omdat ik een goed gemiddeld had en alles met nog 30 km te gaan weg was.
Toen heb ik vannaf de Jachthaven van Den Oever tot Gemaal de Lely bij Medemblik er nog even een tijdritje van gemaakt, uit Fustratie. En die 17 km nog even met een gemiddelde van 40,6 gereden, en daarna helemaal verrot in het gras gevallen om te herstellen. En daarna de laatste 10 km naar huis gepeddeld.
Maar een kennis van me die maakt het helemaal bond, die rijd het rondje ijsselmeer gewoon 50 maal per jaar, en je gelooft het of niet een paar weken terug heeft hem gewoon even 5 keer in een week gereden.
Die kennis van me die het dus afgelopen zomer gepresteerd heeft om in een week 7 keer het rondje te rijden , die staat nu met een stukje in de fiets, bij ingezonden brieven op pagina 10 (FIETS)
En zo saai is een rondje ijselmeer dus niet , als je ogen maar de kost geeft.
Rondje IJsselmeer
Enige jaren geleden nog organiseerde Swift in Leiden "Rondje Ijsselmeer" 360 km.
's Morgens om half vijf weg en 's avonds tegen tienen terug. De dames van Swift stonden ons dan op te wachten met een bos bloemen. Ik heb er goede herinneringen aan. Samen met Gerard hebben we het plan geopperd dit nog eens te doen.
's Morgens om half vijf weg en 's avonds tegen tienen terug. De dames van Swift stonden ons dan op te wachten met een bos bloemen. Ik heb er goede herinneringen aan. Samen met Gerard hebben we het plan geopperd dit nog eens te doen.