Cannondale
Andere USB-poort misschien (aan de achterkant)? Ik roep maar wat...
75 euro extra voor CXP-33 is een heel goede deal, aangezien de fabriekswielen bijna letterlijk waardeloos zijn (nieuw te krijgen voor 69 euro o.i.d.).
75 euro extra voor CXP-33 is een heel goede deal, aangezien de fabriekswielen bijna letterlijk waardeloos zijn (nieuw te krijgen voor 69 euro o.i.d.).
Vandaag mijn eigen Cannondale besteld: Synapse SL Si Ultegra.Afgemonteerd dus met Ultegra, de compact versie (52-34/12-27, crankstel van Shimano en niet van Cannondale). De standaard Mavic Ksyrium Elite wielen heeft m'n FM gratis omgewisseld voor Shimano WH6600 Ultegra (= toch zelfde prijsklasse). Zogezegd ergonomisch ControlTech stuur laten omwisselen voor "gewoon" oversized alu stuur. Carbon FSA zadelpen wordt alu zadelpen, Fizik Aliante Delta zadel laten verwisselen voor Selle Italia Flite Gel Flow (omdat ik dat zadel gewoon ben en er goed op zit).
Binnenkort mogen jullie foto's verwachten!
Binnenkort mogen jullie foto's verwachten!
Ik weet niet of er meer ervaringsdeskundigen op dit forum zijn maar ik heb tot op heden meerdere synapse, Six13 en System six frames afgebouwd (bovendien ook nog een paar Bmc's en Cr1 frames).
De synapse is geen slecht frame maar hoort niet thuis in dit rijtje. Comfortabele tourfiets (en bedoeld voor een publiek dat langere tourtochten maakt en graag relatief rechtop zit). maar nog nooit een frame gereden dat zo indirect stuurt/moeizaam een bocht doorkomt.
De BMC valt af omdat dit frame imho te slap is, wel goed stuurt maar te weinig biedt om de enorme vraagprijs te rechtvaardigen.
De six 13 is een prima compromis tussen comfort en een sportief rijgedrag (wel met SI crankstel), de system Six is de sportievere broer van de Six 13 en iets harder/nerveuzer. Of hij de meerprijs waard is moet ieder voor zich bepalen maar mooier is het frame zeker niet.
Over de CR1 heb ik al genoeg gezegd. Zit een beetje tussen de Six13 en de System six in (maar heeft wel een veel kortere bovenbuis)
De synapse is geen slecht frame maar hoort niet thuis in dit rijtje. Comfortabele tourfiets (en bedoeld voor een publiek dat langere tourtochten maakt en graag relatief rechtop zit). maar nog nooit een frame gereden dat zo indirect stuurt/moeizaam een bocht doorkomt.
De BMC valt af omdat dit frame imho te slap is, wel goed stuurt maar te weinig biedt om de enorme vraagprijs te rechtvaardigen.
De six 13 is een prima compromis tussen comfort en een sportief rijgedrag (wel met SI crankstel), de system Six is de sportievere broer van de Six 13 en iets harder/nerveuzer. Of hij de meerprijs waard is moet ieder voor zich bepalen maar mooier is het frame zeker niet.
Over de CR1 heb ik al genoeg gezegd. Zit een beetje tussen de Six13 en de System six in (maar heeft wel een veel kortere bovenbuis)
@ zwino: ik mag hopen dat je met een andere cassette op t vlakke rijdt? Met 12-27 heb je een dramatisch verloop.... 52/34, ik neem aan dat je 50/34 bedoelt? Met 52/34 kun je bijna niet goed schakelen vooraan.
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 11 Februari 2007
@ zwino: ik mag hopen dat je met een andere cassette op t vlakke rijdt? Met 12-27 heb je een dramatisch verloop.... 52/34, ik neem aan dat je 50/34 bedoelt? Met 52/34 kun je bijna niet goed schakelen vooraan.
Yep, moet idd 50-34 zijn. Foutje.Voor 't vlakke heb ik een 12-25. Woon op amper een uurtje rijden van zowel de echte Ardennen als de Vlaamse Ardennen, en daar kan ik de 27 wel gebruiken. En de 27 gaat uiteraard ook mee op vakantie in de Ardèche. Ben immers niet zo'n krachtpatser.
@ Sharkman: ik ben idd een toerfietser. Doe niet aan competitie. Een 5-tal keer per jaar hang ik eens een nummer aan m'n stuur voor bv FietsChallenge, Les 3 Ballons, de Criq of La Ronde Picarde, maar verder gaat het niet.
@ zwino: ik mag hopen dat je met een andere cassette op t vlakke rijdt? Met 12-27 heb je een dramatisch verloop.... 52/34, ik neem aan dat je 50/34 bedoelt? Met 52/34 kun je bijna niet goed schakelen vooraan.
Yep, moet idd 50-34 zijn. Foutje.Voor 't vlakke heb ik een 12-25. Woon op amper een uurtje rijden van zowel de echte Ardennen als de Vlaamse Ardennen, en daar kan ik de 27 wel gebruiken. En de 27 gaat uiteraard ook mee op vakantie in de Ardèche. Ben immers niet zo'n krachtpatser.
@ Sharkman: ik ben idd een toerfietser. Doe niet aan competitie. Een 5-tal keer per jaar hang ik eens een nummer aan m'n stuur voor bv FietsChallenge, Les 3 Ballons, de Criq of La Ronde Picarde, maar verder gaat het niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 jul 2005 22:31
Hoppa!
Cannondale CAAD5 105
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 jul 2005 22:31
Beetje groter, hoop ik:
Cannondale CAAD5 105
Hier wil ik graag even op reageren Sharkman.
Toen ik destijds een testrit maakte op een Synapse (Ultegra) had ik dezelfde ervaring. Hij wilde niet best de bocht om!
Een collega maakte tegelijkertijd een testrit op een Synapse (Dura Ace).Hij was gelijk verkocht aan de fiets.
De Dura Ace Synapse was afgemonteerd met ondermeer een FSA K-Wing stuur en een OS 115 voorbouw met (6 gr.) De Ultegra versie had een behoorlijk oplopende voorbouw met een meer standaard FSA alu stuur.
Mijn FM was er behoorlijk van overtuigd dat de Synapse toch een goede keuze voor mij zou zijn. De Ultegra Synapse heeft hij aangepast. De voorbouw en het stuur zijn vervangen door dezelfde alsop de Dura Ace Synapse.
Weer een testrit gemaakt. Na tien meter wist ik het gelijk. Een totaal ander zéér direct sturende fiets.
Ik zou niet weten waarom je hier niet op kan racen. De veschillen met de andere Cannondales zijn uiterst miniem. Lengte bovenbuis, hoogte balhoofdbuis e.d. Maar ik val dan ook in de categorie toerder........
Trouwens op een Stevens SFC 2 had ik dezelfde ervaring. Deze kreeg ik ook niet best de bocht om. Misschien heeft het iets te maken met het gewicht. (90 kg) Een betere (andere) gewichtsverdeling door een lagere, minder oplopende voorbouw heeft wellicht het gewenste effect ?
Toen ik destijds een testrit maakte op een Synapse (Ultegra) had ik dezelfde ervaring. Hij wilde niet best de bocht om!
Een collega maakte tegelijkertijd een testrit op een Synapse (Dura Ace).Hij was gelijk verkocht aan de fiets.
De Dura Ace Synapse was afgemonteerd met ondermeer een FSA K-Wing stuur en een OS 115 voorbouw met (6 gr.) De Ultegra versie had een behoorlijk oplopende voorbouw met een meer standaard FSA alu stuur.
Mijn FM was er behoorlijk van overtuigd dat de Synapse toch een goede keuze voor mij zou zijn. De Ultegra Synapse heeft hij aangepast. De voorbouw en het stuur zijn vervangen door dezelfde alsop de Dura Ace Synapse.
Weer een testrit gemaakt. Na tien meter wist ik het gelijk. Een totaal ander zéér direct sturende fiets.
Ik zou niet weten waarom je hier niet op kan racen. De veschillen met de andere Cannondales zijn uiterst miniem. Lengte bovenbuis, hoogte balhoofdbuis e.d. Maar ik val dan ook in de categorie toerder........
Trouwens op een Stevens SFC 2 had ik dezelfde ervaring. Deze kreeg ik ook niet best de bocht om. Misschien heeft het iets te maken met het gewicht. (90 kg) Een betere (andere) gewichtsverdeling door een lagere, minder oplopende voorbouw heeft wellicht het gewenste effect ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45
Quoten: Origineel geplaatst door the stifler op 08 Februari 2007
En welk model benadert qua rij-eigenschappen het meest mijn geliefde Rex?
Ik had voor mijn six13 een Principia (RSL). Het rijgedrag van mijn Cannondale is in veel opzichten te vergelijken met de Principia, stuurt ook net zo scherp, maar het grote verschil is het comfort. De Principia voelde echt veel harder aan dan de six13, die mij het gevoel geeft over ingebouwde vering te beschikken. Als je dus echt een hard aanvoelend frame wil (waarom dan?) dan zou de system 6 misschien eerder in aanmerking komen.
En welk model benadert qua rij-eigenschappen het meest mijn geliefde Rex?
Ik had voor mijn six13 een Principia (RSL). Het rijgedrag van mijn Cannondale is in veel opzichten te vergelijken met de Principia, stuurt ook net zo scherp, maar het grote verschil is het comfort. De Principia voelde echt veel harder aan dan de six13, die mij het gevoel geeft over ingebouwde vering te beschikken. Als je dus echt een hard aanvoelend frame wil (waarom dan?) dan zou de system 6 misschien eerder in aanmerking komen.
Rex pro = Caad 5 of System Six.
RSL is meer een Caad 7 t/m 9.
Een Six13 wijkt in de laatste versie nog maar nauwelijks af van de Caad 8 en 9 dus heel veel verschil is er niet meer.
En wat betreft de Synapse deze wijkt als totaalconcept gewoon af van de rest van de Cannondale produkten. Mij spreekt het niet aan maar iemand anders kan er zonder meer gelukkig mee worden.
RSL is meer een Caad 7 t/m 9.
Een Six13 wijkt in de laatste versie nog maar nauwelijks af van de Caad 8 en 9 dus heel veel verschil is er niet meer.
En wat betreft de Synapse deze wijkt als totaalconcept gewoon af van de rest van de Cannondale produkten. Mij spreekt het niet aan maar iemand anders kan er zonder meer gelukkig mee worden.