Cannondale
Sommigen onder jullie vinden de Synapse een a-typisch Cannondale product, en anderen schreeuwen het hier uit om foto's te posten ... dus toch maar:
Het is nog even wachten op de adaptor om het Ultegra crankstel in het frame te draaien, en de fiets is zo goed als af. Shimano stuurde niet de zilverkleurige WH-6600 Ultegra wielen, maar de zwarte WH-R601 Ultegra wielen. Op zich zijn de zilverkleurige wielen wel knapper, maar de zwarte wielen op de zwarte fiets maken het geheel dan weer aantrekkelijker.
Het is nog even wachten op de adaptor om het Ultegra crankstel in het frame te draaien, en de fiets is zo goed als af. Shimano stuurde niet de zilverkleurige WH-6600 Ultegra wielen, maar de zwarte WH-R601 Ultegra wielen. Op zich zijn de zilverkleurige wielen wel knapper, maar de zwarte wielen op de zwarte fiets maken het geheel dan weer aantrekkelijker.
Ziet er goed uit, snap alleen niet waarom iemand (behalve uit financiële overwegingen) zijn frames wil downsizen met een inlijm bus en een ultegra crankstel. Persoonlijk vindt ik de oversized as en het Si crankstel 100 mooier/beter dan dat gedrocht van shimano.
Hele mooie fiets Zwino!! Een zwarte fiets met witte belettering vind ik persoonlijk heel mooi om te zien. En zoals Sharkman al aanhaalde, had toch ook gekozen voor het Si crankstel. Heb deze ook op m'n bike en ben er meer dan tevreden over. En zo heb ook nog eens iets apart. Je kan deze alleen terug vinden op Cannondale fietsen
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Ik heb lang getwijfeld over het crankstel. Uiteindelijk heeft het advies dat m'n vorige FM ooit aan een vriend gaf de doorslag gegeven.
M'n vorige FM had (is ondertussen gestopt) een zeer kleinschalige zaak, maar stond bekend als een zeer goed mechanicien, met goede materiaalkennis. Zijn grote voordeel is/was dat hij meerdere jaren per week in het peloton leefde als mechanicien voor de Belgische Wielrijdersbond (wanneer jeugdploegen in het buitenland aan rittenkoersen deelnamen) maar ook bv voor de Rabobank3 ploeg. Gewoon even situeren, om aan te geven dat het niet over de dorpsFM gaat die wat commerciële praatjes verkoopt omdat hij bij de verkoop van één of ander merk betere condities krijgt.
Maar bon, dat advies dus. Een vriend informeerde naar het FSA compact crankstel. Niet doen, was zijn advies, hij had in het peloton immers al veel horen klagen over FSA (barstjes, scheurtjes). En vermits de Si crankstellen door FSA gemaakt worden, heb ik m'n beslissing uiteindelijk hierop gebaseerd.
Waarschijnlijk gaat hier nu een stroom aan posts komen die het tegendeel over FSA beweren ... en ga ik nog beginnen twijfelen aan m'n keuze ...
M'n vorige FM had (is ondertussen gestopt) een zeer kleinschalige zaak, maar stond bekend als een zeer goed mechanicien, met goede materiaalkennis. Zijn grote voordeel is/was dat hij meerdere jaren per week in het peloton leefde als mechanicien voor de Belgische Wielrijdersbond (wanneer jeugdploegen in het buitenland aan rittenkoersen deelnamen) maar ook bv voor de Rabobank3 ploeg. Gewoon even situeren, om aan te geven dat het niet over de dorpsFM gaat die wat commerciële praatjes verkoopt omdat hij bij de verkoop van één of ander merk betere condities krijgt.
Maar bon, dat advies dus. Een vriend informeerde naar het FSA compact crankstel. Niet doen, was zijn advies, hij had in het peloton immers al veel horen klagen over FSA (barstjes, scheurtjes). En vermits de Si crankstellen door FSA gemaakt worden, heb ik m'n beslissing uiteindelijk hierop gebaseerd.
Waarschijnlijk gaat hier nu een stroom aan posts komen die het tegendeel over FSA beweren ... en ga ik nog beginnen twijfelen aan m'n keuze ...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
De alu Si is inderdaad lichter een een stuk stijver.
Je mechaniciën heeft gedoeld op de isis en oversized geintegreerde cranks van FSA. Problemen doen zich voor bij de ISIS passing en bij speling op de geintegreerde assen. Elk merk heeft zijn sterke en zwakke punten en dat waren de zwakke punten van FSA.
Had je dat geweten dan had je zonder probleem je carbon Si kunnen kopen. De as wordt door een andere producent gemaakt en het carbon SI crankstel gemaakt door FSA is volkomen foutloos. Ter vergelijking de lagers van cannondale houden vele malen langer dan die van Shimano en kraakgeluiden komen ook een stuk minder voor.
Je mechaniciën heeft gedoeld op de isis en oversized geintegreerde cranks van FSA. Problemen doen zich voor bij de ISIS passing en bij speling op de geintegreerde assen. Elk merk heeft zijn sterke en zwakke punten en dat waren de zwakke punten van FSA.
Had je dat geweten dan had je zonder probleem je carbon Si kunnen kopen. De as wordt door een andere producent gemaakt en het carbon SI crankstel gemaakt door FSA is volkomen foutloos. Ter vergelijking de lagers van cannondale houden vele malen langer dan die van Shimano en kraakgeluiden komen ook een stuk minder voor.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 feb 2007 15:20
Vriendin wil nieuwe racefiets kopen is 1,58 ze heeft haar oog laten valen op een CAAD5 Tiagra.
Wat vinden jullie van haar keuze? Kwaliteit / prijs?
Waar worden de frames eigenlijk gemaakt?
Groet,
Jan
Wat vinden jullie van haar keuze? Kwaliteit / prijs?
Waar worden de frames eigenlijk gemaakt?
Groet,
Jan
zoals de wind waait....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Waar de frames gemaakt worden doet er niet toe. Wat veel belangrijker is is om haar een beetje passend op een fiets te krijgen, dat is namelijk een groot probleem als iemand zo klein is. Het zal net op het randje zijn of ze nog past om een fiets met 28 inch wielen.
Ik vraag me ook sterk af of ze daar wel op gaat passen. Als het al lukt, denk ik dat die fiets veel te oncomfortabel is voor haar. Dat frame is namelijk erg stijf en juist bij uitstek geschikt voor de wat zwaardere fietser.