Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

chaingang
Forum-lid

chaingang 23 jan 2008 13:21

maurice schreef:Oh...nou, dan krijg je behoorlijk wat terug.
Waar vind ik deze info?

Heb wel een foutje begaan met de inruilwaarde. Was vergeten dat ook op een los frame 8% korting zit. Dus na herberekening krijg ik maar slechts 552 euro voor m'n huidig frame :-( En voor info over het exchange program, gewoon naar je C-dealer gaan. Ik heb mijn info en prijzen van m'n FM gekregen (Lexpres te Anwerpen-België) http://www.lexpres.com/start.html
Waarschijnlijk kan jouw C-dealer u ook verder helpen. ;-)

@Amclassic-fan, zoals eerder geschreven gaat van deze prijs ook nog eens 8% korting af zodat het frame op 2944 euro komt. Nog veel geld, maar kwaliteit betaal je hé.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

chaingang
Forum-lid

chaingang 02 feb 2008 23:56

Vandaag was het zover. Heb vanmorgen een SuperSix frame besteld bij m'n FM. Maandag ga ik meer weten over de beschikbaarheid en leveringstermijn. Heb gekozen voor het parelmoerwitte frame met rode metallic decals. Ben een tevreden man. ;-)

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 02 feb 2008 23:59

You lucky basterd!

Foto plaatsen hè?!
Niets is wat het lijkt..

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 03 feb 2008 00:01

Chaingang schreef:Vandaag was het zover. Heb vanmorgen een SuperSix frame besteld bij m'n FM. Maandag ga ik meer weten over de beschikbaarheid en leveringstermijn. Heb gekozen voor het parelmoerwitte frame met rode metallic decals. Ben een tevreden man. ;-)
Gaaf zeg, dat is echt een droomfiets. Wat wordt de afmontage?

chaingang
Forum-lid

chaingang 03 feb 2008 08:23

@Maurice, je zal nog even geduld moeten hebben. Net zoals ik. Maar vanzelfsprekend ga ik foto's posten van zodra ik deze schoonheid in mijn bezit heb.
Denk dat ik verliefd ben! (op de fiets hé Maurice ;-) )

@LVGH, het is de bedoeling dat de volledige afmontage van m'n huidige fiets overgeplaatst gaat worden op het SuperSix frame. Met name een volledige Campa Record groep, een Cannondale Si Hollowgram crankstel, USE Alien carbon zadelpen, AX Lightness Endurance carbon zadel, Hed Jet 50/60 wielset, FSA OS140 stuurpen, FSA Wing Pro stuur en andere kleinigheden. Stuurpen, stuur en snelspanners gaan ook op termijn vervangen worden. De snelspanners gaan waarschijnlijk rode exemplaren van Tune worden (51gr), stuur en stuurpen waarschijnlijk van Syntace.
Maar dit is nog toekomstmuziek. Eerst wachten tot het frame arriveert zodat we verder kunnen. Was het al maar zover.

wouter100
Forum-lid

wouter100 03 feb 2008 22:07

Wouter100 schreef:Hier mijn nieuwe cannondale six13 Ultregra Sl. Ik heb de Mavic's geupgrade met fulcrum racing 3's. Tevens de bladen vervangen door FSA's zodat ik op de kompact ook goed een 39 kan plaatsen.

Eerste ritten voelen erg goed, helaas alleen nog vlak gereden. Ben erg benieuwd naar de eerste ritten in de bergen!!

hier de eerste "berg ervaringen" met m'n six13. Een ongelofelijk verschil met m'n oude concorde ultegra, goed stijf en met relatief lichte fulcrums echt goede acceleratie bergop. Mn steile gedeeltes (8-12%) zijn staand stukken makkelijker en rij ik 2 tandwielen stijfer. Prettige bijkomstigheid is dat de fiets stukken comfortabeler, mn snelle afdaling, is dan m'n oude full alu. Niet gedacht zo'n verschil met nieuwe fiets te bemerken.
Tot nu toe erg tevreden met de cannondale, op naar de dolemieten maraton:)!!

debreese
Forum-lid

debreese 04 feb 2008 23:57

Niet zolang geleden ben ik frontaal op een auto gereden.
Een rode peugeot 205 stak het fietspad over .
Ik ben er zelf met een lichte hersenschudding en een gekneusde schouder redelijk vanaf gekomen.
Inmiddels geheel hersteld.
Mijn aluminium R 1000 van twee jaar oud heeft veel energie van de impact geabsorbeerd .
Fietsen lukt niet meer op dit apparaat en inmiddels heb ik een nieuwe synapse gekocht.

chaingang
Forum-lid

chaingang 05 feb 2008 00:17

Ai Debreese, denk dat u veel geluk hebt gehad. Uw fiets des te minder. Ziet er erg gehavend uit. :-(

Geen pic van uw nieuwe Synapse? Zijn er benieuwd achter. ;-)

voermanb
Forum-lid

voermanb 05 feb 2008 15:56

Zo die foto geeft de impact van de crash wel goed weer. Gelukkig ben je er zelf gezien de foto goed van afgekomen. Succes met je nieuwe Synapse

masterb
Forum-lid

masterb 05 feb 2008 16:35

Aan je voorwiel is helemaal niets te zien, heb je er andere wielen in gezet voor de foto of hebben de wielen de crash overleefd?

Zo aan de fiets te zien heb je idd erg veel geluk gehad...

debreese
Forum-lid

debreese 05 feb 2008 22:12

Aan de wielen mankeerde helemaal niets geen slag of klapband werkelijk helemaal ongeschonden.
Frame was op vijf plaatsen gebroken.
Mijn fiets helm was ook op twee plaatsen gebroken.
Ik denk dat ik over het stuur van de fiets ben geschoten precies achter de auto langs.
Mijn rugzak heeft ook een flink deel van de val gebroken.

debreese
Forum-lid

debreese 05 feb 2008 22:19

De verzekering heeft mij ondertussen de dag waarde van de fiets uitgekeerd plus wat vergoeding voor kleding helm en mobiele telefoon .
Samen met de inruil van het oude frame en onderdelen heb ik een nieuwe synapse ultegra gekocht.

Plaats reactie