Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

ieniemienieisnooitthuis
Forum-lid

ieniemienieisnooitthuis 30 apr 2010 18:53

@ Laut: ik heb in maart een Cannondale Synapse Feminine gekocht.
Heb een paar jaar op een alu Giant OCR gefietst (Sora afgemonteerd), dus 't kon alleen maar beter, maar kan m'n Synapsje nu al niet meer missen.
Heel veel plezier ermee!
"To the Lefty", says the Fatty!

laut
Forum-lid

laut 01 mei 2010 22:04

@ ieniemienie: Ik had ook een gevalletje met Sora (Bulls), ben erg benieuwd naar mn synapse! Ik krijg de alu versie, maar wel met 105 ipv tiagra. Als het goed is is ie dinsdag klaar :D Nu nog even hopen dat het niet steeds regent, dat zou zonde zijn!
:D

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 04 mei 2010 20:31

Ik vroeg me af of cannondale een crash replacement heeft (of iets in die geest). Kan het op de website niet vinden.

dvangennip
Forum-lid
Contact

dvangennip 04 mei 2010 20:50

gaisdergerman schreef:Ik vroeg me af of cannondale een crash replacement heeft (of iets in die geest). Kan het op de website niet vinden.

Ik dacht dat er zoiets was, maar dat zal sowieso via een dealer gaan. Misschien dat je even naar een Cannondale-dealer in de buurt kan bellen? Ventoux bijvoorbeeld (Berkdijksestraat)?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 04 mei 2010 23:59

Over de Six lees ik af en toe kritische verhalen maar hij heeft het wel geschopt tot fiets van het jaar bij bike radar, daarbij een niet misselijk arsenaal aan concurrenten achter zich latend. Moet zeggen dat ook deze kleurstelling me wel kan bekoren.

wilcoelskamp
Forum-lid

wilcoelskamp 05 mei 2010 21:14

Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig naar de recensies zowel negatief als positief over de Six fiets. Heb je zo een link?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 05 mei 2010 23:01

Volgens mij heeft Cannondale op het ogenblik (in ieder geval voor de Supersix) geen crash replacement. Is niet erg want een beetje dealer maakt een even mooie prijs (crash replacement is bruto prijs min korting en vaak is dat niet echt interessant).
En wat de Six aangaat, een slechte fiets is het huidige model zeker niet (in ieder geval stukken beter dan de versie van voorgaande jaren). Bedenk wel dat veel van die bladen gesponsord worden en dat er van een eerlijk vergelijk vaak geen sprake is.
Persoonlijk vindt ik de supersix ondanks de meerprijs een veel interessanter frame maar ieder het zijne. Overigens brak in de Tour test de vork van de Supersix, zou het gevolg zijn van reeds bestaande schade maar toch....

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 06 mei 2010 20:26

Ben even langs mijn dealer gegaan en die vertelde me dat er geen crashreplacement op een cannondale zit. Als je valt is het dus janken geblazen (of je moet een verzekering hebben).

Een supersix vind ik toch wel één van de mooiste fietsen op het moment. Waarschijnlijk zou ik er ook eentje kopen als de sram red versie niet alleen in het rood werd verkocht maar in het matt zwart. Gelukkig is dat niet het geval en blijf ik lekker op mijn canyon rijden :-).

wilcoelskamp
Forum-lid

wilcoelskamp 08 mei 2010 14:07

Gister langs de FM en de fiets was binnen. Hij dacht hij a.s Woensdag wel klaar was met opbouwen, dus misschien voor het lange weekend van Hemelvaart heb ik mijn fiets.......behalve mijn schoenen zijn nog niet binnen.

wilcoelskamp
Forum-lid

wilcoelskamp 15 mei 2010 00:24

Vandaag de Six opgehaald, en direct een stuk gefietst. Heerlijk maar tegelijkertijd erg wennen.
Wat last van de voeten gehad van mijn nieuwe Sidi's .

Toen ik vanavond pas thuis was, zag ik door alle blijdschap en commotie pas dat ik de compact versie heb gekregen in plaats van een triple.

Nu heb ik er zelf niet helemaal moeite mee, behalve dat ik hoor dat je met een 50/34 blad in NL gebieden rond de 30km/h net wel net niet moet schakelen om een scheve ketting te ontzien.
Morgen even terug naar de FM om het even na te vragen. Wel ziet een compact er stukken beter uit. En vanmiddag met fietsen heb ik een triple niet gemist.

Maar is het verschil met een compact/ triple zo enorm groot of kan ik als beginner die veel gaat rijden in NL een triple missen?

Ieder geval ik ben erg blij met mijn Six. Heb de Garmin sensor gemonteerd dus ga morgen eens een langer ritje maken.

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 15 mei 2010 00:35

In Nederland heb je echt geen triple nodig. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een 50/39 compact in combinatie met een 12/25 of 12/27 cassette. Als je dan een keer naar de bergen gaat kun je de 39 altijd nog vervangen door de 34.
Afbeelding

100cols
Forum-lid

100cols 15 mei 2010 15:25

@wilco

ik zou het zelf zo laten, maar kijk wel even welk verzet je nodig hebt als je een lange beklimming gaat doen en je al vermoeid bent. Wanneer 34/27 dan volstaat is er geen probleem, anders kan een 30/27 wel aangenaam zijn. En dan moet je wel terug naar de fietsenmaker. Maar ik kan niet inschatten hoe je fietst..

Plaats reactie