Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 17 okt 2010 18:25

De 1e testrit van 62km voelde erg goed.
Lekker stijf frame (voelt iets stijver dan de caad9)
maar trillingen/slecht wegdek etc worden wel goed geabsorbeerd.
En door de fullcarbon voorvork voelt de fiets ook minder "topzwaar" aan, aan de de voorzijde (de caad 9 had een carbon vork met alu vorkbuis en die was niet licht...)
O ja het zadel voelt tot mijn verbazing ook goed aan, tot nu toe steeds met spec. toupe gereden dus was een beetje huiverig, maar voor een eerste testrit geen klagen!
Framemaat is 58 en gewicht zoals op de foto +\- 7,8-7,9kg (zonder pedalen met een niet heel goede weegschaal, dus kan iets afwijken)
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 18 okt 2010 00:39

Ik ben ook geintresseerd in de CAAD10 ,aangezien dit een goede fiets voor wedstrijden zou zijn. Heb nu een Scott Addict R2 in maat 52, maar het wordt me te link in de wedstrijden met al die valpartijen.

Nu valt me op dat de geometrie van de CAAD10 nogal anders is dan van m'n Scott. Bij een bovenbuislengte van 535mm heeft de Addict een balhoofdbuis van 120mm en de CAAD10 (mt 51) een balhoofdbuislengte van 145mm. http://www.cannondale.com/CannondaleFil ... _caadx.gif

Dan zou ik dus 2,5 cm hoger komen met m'n stuur. Is de CAAD10 dan meer een frame voor toerders ?

cdale
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 jan 2007 00:33

cdale 18 okt 2010 02:02

Als je nu helemaal zonder spacers rijdt op de Addict, is het verschil inderdaad te groot.
Je zou nog kunnen kijken naar een stuurpen die 'naar beneden wijst'.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 18 okt 2010 09:33

Cdale schreef:Als je nu helemaal zonder spacers rijdt op de Addict, is het verschil inderdaad te groot.
Je zou nog kunnen kijken naar een stuurpen die 'naar beneden wijst'.


Als je een nieuwe fiets/frame koopt, dan moet je geen oplossingen zoeken van stuurpennen die naar beneden wijzen. Geometrie van Caad is inderdaad voor toerders. Dus zou ik zelf even verder zoeken.

wekke
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2008 23:02

wekke 18 okt 2010 10:08

Je verwijst naar de geometrietabel van de CaadX (cyclocross) en niet naar de tabel van de Caad10. Dat lijkt me een foutje op de Cannondale site.

Hieronder de link naar de juiste tabel. In maat 52 is de balhoofdbuis ook 12 cm.

http://www.cannondale.com/CannondaleFil ... _caad9.gif

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 18 okt 2010 10:21

wekke schreef:Je verwijst naar de geometrietabel van de CaadX (cyclocross) en niet naar de tabel van de Caad10. Dat lijkt me een foutje op de Cannondale site.

Hieronder de link naar de juiste tabel. In maat 52 is de balhoofdbuis ook 12 cm.


Oke, bedankt. Daar lijkt er inderdaad meer op. De link op de Cannondale site is dus niet goed blijkbaar.

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 18 okt 2010 12:39

mister_arby schreef:
Cdale schreef: Geometrie van Caad is inderdaad voor toerders. Dus zou ik zelf even verder zoeken.


Au, CAAD voor toerders: de geometrie van de CAAD is juist gericht op de racer.

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 18 okt 2010 14:18

LD001 schreef:
mister_arby schreef:
Cdale schreef: Geometrie van Caad is inderdaad voor toerders. Dus zou ik zelf even verder zoeken.


Au, CAAD voor toerders: de geometrie van de CAAD is juist gericht op de racer.


Klopt want anders zou de supersix ook voor toerders zijn (zelfde geometry)

Maar een toerder als ik past er overigens ook goed op hoor:D
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2863
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 18 okt 2010 17:45

LD001 schreef:
mister_arby schreef:
Cdale schreef: Geometrie van Caad is inderdaad voor toerders. Dus zou ik zelf even verder zoeken.


Au, CAAD voor toerders: de geometrie van de CAAD is juist gericht op de racer.


Toch vind ik dat cannondale een redelijk hoog balhoofd heeft. De Caad10/supersix hebben een balhoofd van 19cm. Dit is zeker niet laag.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 18 okt 2010 20:43

Bij een bovenbuis van 59cm (mt 60) is dat niet erg lang hoor.

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 19 okt 2010 01:21

De caad 10 en de supersix hebben in de kleine maten niet dezelfde geometrie.
De reden daarvan weet ik niet. Misschien de lasbaarheid.

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 19 okt 2010 11:08

Rien schreef:De caad 10 en de supersix hebben in de kleine maten niet dezelfde geometrie.
De reden daarvan weet ik niet. Misschien de lasbaarheid.


Nou weet ik niet hoe je daar bij komt want volgens cannondale hebben ze toch echt dezelfde geometrie? [img=http://www.cannondale.com/CannondaleFil ... _caad9.gif]
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Plaats reactie