Assos Fugu jack
Dat probleem heb ik ook. Ik ben zo langzaam aan tot de conclusie gekomen dat windbreakers aanhet begin perfect zitten, maar dat je het na een tijdje toch koud krijgt door transpiratie, of het nu zogenaamd ademend is of niet...
IK herken precies wat jij zegt.
IK herken precies wat jij zegt.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Gebruik ook de 851, maar daaronder eerst een zeer dun hemd met lange mouw van Ultima (werkt bij mij beter dan 2x een craft shirt), dan een craft met windbreaker met col en daarover de windbreaker van assos. Op mijn lichaam heb ik het niet koud, maar mijn tenen dat is een ander verhaal. Heb de schoenverwarmers gebruikt, werken goed, maar de draden langs de achterkant van de benen is een ramp.
Kortom veel lagen over elkaar aantrekken werk prima en een extra windbreaker (Element Zero) die van achter over je billen valt is heerlijk.
Ik transpireer overigens zeer snel, dus ik herken de verschijnselen van afkoeling die de andere beschrijven wel, maar dit is voor mij de oplossing.
Kortom veel lagen over elkaar aantrekken werk prima en een extra windbreaker (Element Zero) die van achter over je billen valt is heerlijk.
Ik transpireer overigens zeer snel, dus ik herken de verschijnselen van afkoeling die de andere beschrijven wel, maar dit is voor mij de oplossing.
Ik heb ook de 851 en tot 0°C gaat er 1 lange mouwen craft pro zero onder (broek met helpen). Ik zorg er dan wel voor dat ik niet ga afdalen want bij 40km/u en stilzitten houdt dit niet over. Ook hoort hier een aardige D1 inspanning bij. Hoger dan D1/D2 word ik kletsnat en is het wachten op de kou. Bij kouder gaat er nog een craft pro zero bij met korte mouwen. Craft pro warm vind ik ondingen daar word ik kletsnat in.
Als je langzamer dan d1 wilt fietsen, wordt dit echter veel te koud. Wellicht dat dan een fugu jack in de kijker komt, maar volgens mij komt er dan veel meer kleding in de kijker die veel goedkoper is. Voor de naam assos kies ik niet, zit gewoon lekker.
Ik doe soms wel een pro zero met windbreker eronder omdat je dan nog eens je ritsje kan open zetten zonder dat je meteen op de tocht zit. Zonder windbreker heb je dan direct de kou op je borst.
Als je langzamer dan d1 wilt fietsen, wordt dit echter veel te koud. Wellicht dat dan een fugu jack in de kijker komt, maar volgens mij komt er dan veel meer kleding in de kijker die veel goedkoper is. Voor de naam assos kies ik niet, zit gewoon lekker.
Ik doe soms wel een pro zero met windbreker eronder omdat je dan nog eens je ritsje kan open zetten zonder dat je meteen op de tocht zit. Zonder windbreker heb je dan direct de kou op je borst.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
litespeed schreef:Onderste windbreaker heeft totaal geen functie. Welke wind zou die moeten breaken? Belemmert enkel het vochttransport van het lichaam af. Vervangen door een normale Craft is beter.
De afvoer van vocht vindt bij mij waarschijnlijk via mijn rug plaats en niet via mijn voorzijde. Tegen de wind beschut zijn vind ik heerlijk, zo heeft iedereen zijn eigen manier.
-
- Forum-lid
Diogenes schreef:Het probleem vind ik , dat als je dan van richting verandert, je het gruwelijk koud krijgt.
achteruit?
Do kin der mar druk mei weze
Nou, ik bedoel meer dat als je naar links of naar rechts afslaat, het zweet in 1 klap verdampt (doordat de wind er plots vol op staat), waardoor je het heel erg koud krijgt. Dat heb ik tenminste bij windbreakers die slechts een deel van je lichaam bedekken. Daarom rijd ik bij kou in een Gore Tool jack.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
De Fugu is mooi maar verwacht ik wel heel warm.
Ik zelf heb een 851 met bij behorende broek, handschoenen systeem en overschoenen. Hieronder draag ik het warmste craft shirt waarbij ik de eerst paar minuten het koud heb maar als je een maal warm bent gefietst is het geen enkel probleem.
Als je het warm wil hebben vanaf het moment dat je buiten komt kan ook, alleen dan zal je bij een verhoogde inspanning snel gaan zweten wat je juist niet wil in de winter. Ik ben bang dat je met de Fugu dat vooral zal hebben of je moet heel rustig met weinig inspanning naar je werk willen fietsen (kan natuurlijk ook).
Als ik het zelf echt koud heb wil ook nog wel eens het climavest over de 851 dragen wat voor 80 euri toch een stuk goedkoper is dan een fugu. Ik heb deze week een element zero in de aanbieding gekocht die mogelijk het zelfde effect heeft.
succes met de overweging
Ik zelf heb een 851 met bij behorende broek, handschoenen systeem en overschoenen. Hieronder draag ik het warmste craft shirt waarbij ik de eerst paar minuten het koud heb maar als je een maal warm bent gefietst is het geen enkel probleem.
Als je het warm wil hebben vanaf het moment dat je buiten komt kan ook, alleen dan zal je bij een verhoogde inspanning snel gaan zweten wat je juist niet wil in de winter. Ik ben bang dat je met de Fugu dat vooral zal hebben of je moet heel rustig met weinig inspanning naar je werk willen fietsen (kan natuurlijk ook).
Als ik het zelf echt koud heb wil ook nog wel eens het climavest over de 851 dragen wat voor 80 euri toch een stuk goedkoper is dan een fugu. Ik heb deze week een element zero in de aanbieding gekocht die mogelijk het zelfde effect heeft.
succes met de overweging
enjoy the ride
Cannae schreef: Als ik het zelf echt koud heb wil ook nog wel eens het climavest over de 851 dragen wat voor 80 euri toch een stuk goedkoper is dan een fugu. Ik heb deze week een element zero in de aanbieding gekocht die mogelijk het zelfde effect heeft.
succes met de overweging
Dat werkt dus goed de element zero er over dragen.
Ik heb de 851 en de fugu. Met het weer van de laatst dagen is de fugu ideaal om naar je werk te fietsen. Je kunt nu niet voluit gaan omdat de fietspaden niet overal helemaal sneeuwvrij zijn. Tot -2 kan het met de 851 ook goed. Kouder......dan de fugu.