Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

lowermate
Forum-lid

lowermate 28 jan 2011 19:06

LVGH schreef:Hoeveel spacers heb je op je CAAD5? Uiteraard is een Synapse ook geschikt voor jouw doel maar als je diep genoeg kunt zitten zou ik toch eerder voor de uitstraling van een Supersix vallen. Het begrip "comfort" in zulke frames wordt vooral toegeschreven aan de zithouding, bij de Synapse kun je meer rechtop zitten. Ik denk dat het comfortverschil als gevolg van het frame(materiaal) zelf erg klein is. Maar ik ben wel benieuwd wat anderen/ervaringsdeskundigen hiervan denken.

3 cm spacers op mijn caad5.
Ik vraag me gewoon af of je op een toertocht van bv. 150 a 200 km. net zoveel comfort hebt dan een synapse.
Ik heb geen idee hoe het gaat als je een testrit maakt via een FM. Die laten je denk ik geen uren rijden. Eerder een rondje om de kerk denk ik.
Na rondbellen kwam ik ook erachter dat de ene cannondale ze op vooraad heeft.
Rijwielpaleis bilthoven bv. heeft ze op voorraad, maar de voor mij dichtbijzijde dealer (wormer) had het over een levertijd van 4 weken en eentje in amsterdam (lohman) had het over een week.

Als je puur op de theorie van comfort afgaat , zou je zeggen. Klaar de synapse (hoewel ik me afvraag wat nu precies het verschil tussen de ultegra en de hi-mod). Scheelt het veel >
De synapse hi-mod is nog net betaalbaar maar een superix hi-mod helaas niet.
Cannondale Synapse Ultegra

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 28 jan 2011 20:15

hanoskator schreef:hey mensen, hier mijn caad 9 met hoge velgen :) in een mooi winterzonnetje! ben benieuwd wat jullie mooier vinden, de hoge carbons of lage :p Eventuele op/ aanmerkingen, Graag!

Oh die hoge wielen zijn erg mooi!
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

dicke
Forum-lid

dicke 28 jan 2011 23:14

Ik heb de afgelopen vijf jaar lang met veel plezier op een Synapse gereden. Het vorige model dus.
Afgelopen najaar was ik in de gelegenheid om af en toe op de opvolger te fietsen.
(Hi Mod,Sram Red, Fulcrum 1 wielen en een Hollogram Cannondale crankstel)
Ook heb ik een week lang de beschikking gehad over een SuperSix.
(Hi Mod, Sram Red,Mavis R-sys wielen met carbon spaken d'r in en een Hollogram Cannondale crankstel)
Beide top afgemonteerde fietsen!
Qua rijgedrag zit er niet echt heel veel verschil met dien verstande dat de SuperSix ietsjes scherper stuurt. (nerveuzer) Qua comfort ligt het erg dicht bijelkaar. Dat viel mij wat betreft de SuperSix reuze mee.
Ik heb ook de wielen gewisseld. Voorzover ik mij herinner boden de Mavics wat meer comfort.
Maar..........de geometrie is in vergelijk wat anders.
Framehoogte van beide fietsen was 58cm. Balhoofdbuis en de lengte van de bovenbuis is bij de Synapse 20cm/58cm en bij de SuperSix 17.5cm/57.5cm.
Wielbasis is resp. 101.1 / 99.6.
Vergelijk dat eens mat je CAAD 5.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Synapse. Afmontage als boven omschreven maar Sram Force ipv Sram Red.

Al met al was het een groot genoegen om deze fietsen te mogen proberen.
(je zal maar klant bij zo'n fietsenwinkel)
DickE

jamin
Forum-lid

jamin 29 jan 2011 08:55

Ben afgelopen week bij mijn FM geweest om een Cannondale Super SIx Ultegra 60 cm wit/rood te gaan bestellen. Wat denk je? Levertijd is mei 2011!!!
Ik wil hier eigenlijk niet op wachten, dus dan begint mijn zoektocht maar weer opnieuw (zucht).

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 29 jan 2011 12:25

jamin schreef:Ben afgelopen week bij mijn FM geweest om een Cannondale Super SIx Ultegra 60 cm wit/rood te gaan bestellen. Wat denk je? Levertijd is mei 2011!!!
Ik wil hier eigenlijk niet op wachten, dus dan begint mijn zoektocht maar weer opnieuw (zucht).

Doe eens een rondje Cannondale dealers. Zijn er vast wel wat wie de gangbare modellen en maten uit voorraad kunnen leveren.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

lowermate
Forum-lid

lowermate 29 jan 2011 13:25

jamin schreef:Ben afgelopen week bij mijn FM geweest om een Cannondale Super SIx Ultegra 60 cm wit/rood te gaan bestellen. Wat denk je? Levertijd is mei 2011!!!

Anders moet je rijwielpaleis Bilthoven eens proberen. Die hebben ze in het algemeen op voorraad.
Cannondale Synapse Ultegra

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 29 jan 2011 17:18

@hanoskator: doe mij die lage wielen maar. Caad9 frame is rank en met zulke hoge carbon velgen ziet het er net iets te uit. Als je de vork afzaagt, zorg dan dat je er één spacer bovenop laap zitten (0,5 cm). Is beter qua belasting.

pierre69
Forum-lid

pierre69 29 jan 2011 19:51

Ik vind juist die hoge wielen mooi,maar dan zonder bestickering..
S-works vvor de kasseien
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud

hanoskator
Forum-lid

hanoskator 29 jan 2011 22:48

@ pierre, ik weet het niet, ik heb ook een setje zwarte carbon 4za's staan zonder decals, en daar wordt ie dan wel erg saai van. Dat is wel zonder klassieke tubes dus dat maakt misschien nog wat uit.

groet hanos
Trainen is voor talentlozen =P

dicke
Forum-lid

dicke 29 jan 2011 22:59

http://img267.imageshack.us/img267/5953 ... wie041.jpg

Foto van de in m'n vorige post omschreven Cannondale Synapse.
DickE

dicke
Forum-lid

dicke 29 jan 2011 23:12

http://img21.imageshack.us/i/51839683.jpg

Deze foto ziet er beter uit. (plaatsen is voor mij nieuw)
DickE

paul_32
Forum-lid

paul_32 30 jan 2011 21:35

afgelopen week een nieuw fietsje afgehaald, volledig standaard. Framemaat 61 cm

Plaats reactie