Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

bonnick
Forum-lid

bonnick 04 apr 2011 13:52

@paulwindtegen, mooie fiets!!! Veel plezier er mee, en wind mee natuurlijk.

*lust ook graag engelse drop:p*

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 04 apr 2011 17:56

Ik denk dat de vraag van GBJHillman gerechtvaardigd is. Veel spacers, zadel staat hoog, zadel staat ver naar achter, stuurpen nog redelijk lang. Conclusie: met maatje groter had zadel waarschijnlijk iets naar voren gekund (dan zit hij volgens mij ook veiliger gemonteerd), had stuurpen wellicht cm korter kunnen zijn, zadel lager kunnen staan en waren er minder spacers nodig geweest. Je kan dat nazoeken door geometrietabellen te bestuderen.

Verder een leuke fiets hoor. Vind bij dit spuitschema een zwart zadel/wit stuurlint prima kunnen.

marcel11
Forum-lid

marcel11 04 apr 2011 21:21

Paul,
Wat een super super super mooie fiets haha...

Veel fijne kilometers gewenst ... heb die van mij nu 1 weekje en 150 kilometer verder en ik kan je zeggen ... hij rijd heerlijk !!.

surplomb
Forum-lid

surplomb 04 apr 2011 22:11

Supermooie fiets Paul, jammer dat ie te klein is:D

Maar zoal je zelf al aangaf: "Hij rijdt lekker".
Zo en nu eerst een bavaria

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 04 apr 2011 23:12

surplomb schreef:Supermooie fiets Paul, jammer dat ie te klein is:D

Maar zoal je zelf al aangaf: "Hij rijdt lekker".

Leedvermaak.. Heb de spacers er voor de helft tussenuit gehaald. Ziet er al een stuk beter uit.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

velolove
Forum-lid

velolove 04 apr 2011 23:26

Gelul over spacers: Het belangrijkste is natuurlijk dat jij er lekker op fietst.
ooit allemaal op een Scalpel

gbjhillman
Forum-lid

gbjhillman 05 apr 2011 15:46

Alp d'Huez53:15 schreef:Ik denk dat de vraag van GBJHillman gerechtvaardigd is. Veel spacers, zadel staat hoog, zadel staat ver naar achter, stuurpen nog redelijk lang. Conclusie: met maatje groter had zadel waarschijnlijk iets naar voren gekund (dan zit hij volgens mij ook veiliger gemonteerd), had stuurpen wellicht cm korter kunnen zijn, zadel lager kunnen staan en waren er minder spacers nodig geweest. Je kan dat nazoeken door geometrietabellen te bestuderen.

Verder een leuke fiets hoor. Vind bij dit spuitschema een zwart zadel/wit stuurlint prima kunnen.

Ach laat maar zitten, Paul zet een foto van zijn fiets op een fietsforum, krijgt wat (goedbedoelde) reacties, en gaat vervolgens ambetant doen en weet het allemaal zelf veel beter.
� De toestand in de bergen *

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 05 apr 2011 16:09

Op mijn eerste reactie na waarin ik het heb over een zure reactie, vind ik dat er weinig sprake kan zijn van ambetant gedrag. Eerder denk ik dat er sprake is van incongruentie tussen notatie en connotatie.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 apr 2011 16:20

Wat hier boven bedoeld wordt ontgaat mij, wat me wel duidelijk is dat het frame gewoon veel te klein is. Maar goed dat wil je niet horen als je net een nieuwe fiets hebt gekocht. Ik zou 'm gewoon om gaan ruilen voor een frame in de goede maat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 05 apr 2011 16:32

Amclassic-fan schreef:Wat hier boven bedoeld wordt ontgaat mij, wat me wel duidelijk is dat het frame gewoon veel te klein is. Maar goed dat wil je niet horen als je net een nieuwe fiets hebt gekocht. Ik zou 'm gewoon om gaan ruilen voor een frame in de goede maat.

Ik bedoelde vrijwel letterlijk wat jij hier boven typt.

geer
Forum-lid

geer 05 apr 2011 16:41

Een ongelijkheid in de persoonsvorm wordt met de verkeerde bijklank gelezen: en daarom mag je gewoon driehonderd spacers onder je stuur hebben?

Uhhhhhh....?

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 05 apr 2011 17:39

Geer schreef:Een ongelijkheid in de persoonsvorm wordt met de verkeerde bijklank gelezen: en daarom mag je gewoon driehonderd spacers onder je stuur hebben?

Uhhhhhh....?

Heeft congruentie alleen betrekking op grammatica?

Voor alle slechte verstaanders, komende zaterdag ga ik terug naar de fietsenmaker. Die reageerde licht verbaasd omdat ik toch echt eerst gemeten ben maar stond niet direct negatief tegenover mijn klacht.
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik er van overtuigd was dat mij de juiste framemaat is aangemeten. Daarom valt het of op zijn minst tegen dat ik als eigenwijs of zelfs ambetant wordt afgeschilderd.

Plaats reactie