Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27762
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 mei 2011 15:41

Klopt, verschil zit 'm in remmen, derailleurs en crank.

Het gaat hoogstwaarschijnlijk wel de Black groep worden trouwens.

De wielen heb ik inmiddels besteld via Kuiper.

harry_
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 16:35

harry_ 21 mei 2011 18:07

gerrie schreef:Nog iemand suggesties voor zadelpen en stuurpen.



Stuurpen FSA OS99
Zadelpen FSA SL-K Carbon
Wie niet traint in de regen, wie niet wint in de regen...

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 22 mei 2011 00:09

@Havanna

Wel oppassen met de Focustek tool. Is een mooi stuk gereedschap maar je moet je bracket (verflaag) wel beschermen tijdens het inpersen.

perseus
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 mei 2010 17:27

perseus 22 mei 2011 10:59

@ havana Wordt een geweldige fiets zo te lezen. Plaats je een fotootje als ie klaar is. Ik ben al begonnen met sparen, maar helaas schiet het niet zo op.......jaloers op je havana!
Off topic ben gisteren hard onderuitgegaan door losliggende steentjes in de bocht en een opa die ineens van zijnlijn afweek. ( overigens mijn eigen schuld, had ik vtvoren kunnen inschatten ) ik heb een alu fiets, lelijke lakbeschadiging , maar verder niet (anders dan een knie en schouder en heup die ontveld zijn. Wel blij dat ik een helm op had want daar zit een deuk in). Fiets schoof zonder mij weg ( vreemd overigens want ik zat goed ingklikt in pedalen) en dat was de redding voor het materiaal denk ik. Is het verstandig om mijn fiets door de fm te laten checken of is de nauwkeurige optische check van de leek bij alu voldoende?
Wat kapot gaat was niet sterk genoeg.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27762
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2011 11:12

Epotheker schreef:@Havanna

Wel oppassen met de Focustek tool. Is een mooi stuk gereedschap maar je moet je bracket (verflaag) wel beschermen tijdens het inpersen.


Thx. Zou je eens (iets meer in detail) kunnen uitleggen hoe ik precies doe? Heb nog geen enkele ervaring met BB30, maar het lijkt me ook geen rocket science.

@ perseus

Kan de jaloezie wel snappen, ik ben ook al jaren jaloers op al die mooie bikes hier op 't forum. Ik ben er dan ook heel blij mee en ik heb lang voor moeten sparen (bijna 5 jaar!).

perseus
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 mei 2010 17:27

perseus 22 mei 2011 11:32

Terecht dat je blij bent Havana! Ik wordt enthousiast van je enthousiasme. Ik heb echter te weinig verstand van al het materiaal om het zelf allemaal te beoordelen laat staan zelf te doen en de verschillen te kennen. Overigens helpt veel meelezen op dit forum wel.
Mijn spaarpot voor een fiets wordt iedere keer geplunderd door egalief die andere prioriteiten heeft.... Jullie weten hoe dat gaat... Maar ach ik klaag niet. Ik heb een fiets en MTb en een setje niet goedkope skeelers en schaatsen dus mag niet klagen. Hoop wel ooit net zo'n mooie te hebben. Rijden op mooi materiaal motiveert wel nl nmm. Geniet ervan. De speurtocht is de helft van de lol.
Wat kapot gaat was niet sterk genoeg.

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 22 mei 2011 11:42

@Havanna

Je hebt waarschijnlijk de tool via ebay uit Taiwan besteld. Welnu, een handleiding werd bij mij niet meegeleverd maar er stond er wel eentje in de itembeschrijving op Ebay..wijst zich ook eigenlijk vanzelf. Ik las ergens dat het gemakkelijker gaat wanneer je de lager eerst een paar uur in de vriezer legt....."the proof of de pudding is in the eating".
De buitenkant van de bracketpot beschermen zodat de laklaag niet beschadigt...... Wat dat betreft is de `prak-tool een betere. En eigenlijk Havanna zou ik de lagers door een FM laten installeren. Ikzelf heb een hollowgram op zowel mijn racefietsen als op mijn Scalpel en Super X en moet regelmatig mijn lagers vervangen. Ik gebruik daarom ook gewone industrielagers van omgerekend 3 euro.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27762
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2011 13:03

Dank voor je uitleg.

Ik heb Phil Wood lagers besteld in de VS. Tot ik die binnen heb rijd ik gewoon met de FSA lagers. Schijnen niet best te zijn maar ze houden het vast wel 2 weken uit.

Ik kijk even of ik eruit kom met de lagers, mocht het niet lukken kan ik altijd nog naar de FM. Het lijkt me nou niet echt rocket science, maar je moet natuurlijk wel even weten wat je doet. Op Youtube staan drie filmpjes die het e.e.a. duidelijk maken

Verwijderen
Installatie linker lager
Installatie rechter lager

Anders kan ik altijd nog vragen of de FM waar ik het frame besteld heb het één keer wil voordoen.

Ik heb overigens weer een bak onderdelen besteld, o.a. de pedalen, ketting, bandjes, Ultegra cassette, KCNC snelspanners, Stronglight 39T binnenblad en de Veloplugs.

De groep moet ik nog bestellen, maar ben nog niet zeker waar ik dat ga doen. De SRAM Red black BB30 crank is vrijwel nergens op voorraad en sowieso vrij prijzig.

gerrie
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2011 17:10

gerrie 22 mei 2011 16:16

Heeft iemand ervaring met de caad 9 met ksyrium sl wielen. Ook qua gewicht.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 22 mei 2011 16:39

havana schreef: Ik heb overigens weer een bak onderdelen besteld, o.a. de pedalen, ketting, bandjes, Ultegra cassette, KCNC snelspanners, Stronglight 39T binnenblad en de Veloplugs.

Wordt een waanzinnige fiets. Waar heb je de snelspanners besteld?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2259
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 22 mei 2011 17:05

gerrie schreef:Heeft iemand ervaring met de caad 9 met ksyrium sl wielen. Ook qua gewicht.


Wat nou als je de fiets zelf weegt en hij is 300gram zwaarder als gedacht. Ik krijg een beetje de indruk dat jij hiervan dan erg ongelukkig zult zijn.
Staar je nu eens niet blind op gewicht, maar ga lekker fietsen.

Een Caad9 met Ksyrium SL wielen is gewoon een goede fiets.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

lowermate
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2006 17:54

lowermate 22 mei 2011 17:10

Ik rij nu een tijdje op mijn nieuwe Synapse waar standaard de Schwalbe Durano 25mm onder waren gemonteerd.
Voor het comfort natuurlijk prima maar heb toch het idee dat ik met deze banden niet helemaal lekker door de bochten ga.
Zouden de continental 4000S 23mm goed samengaan met deze racefiets?
Cannondale Synapse Ultegra

Plaats reactie