Ik heb vorig jaar een 25 jaar oude Batavus gekocht en hem een beetje opgeknapt. Ik rijd niet veel, zo'n 2500 - 3000 km per jaar en uitsluitend toertochtjes. De Batavus rijdt lekker, maar het blijft een oud beestje. Ik heb mijn oog laten vallen op een Jan Janssen Vuelta. Een echte beginnersfiets voor de toerder. Ik denk eraan hem te kopen met een Tiagra groep en andere dan de standaard Shimano WHR 500 wielen, maar wat zijn redelijke wielen voor een 51 jarige toerder van 75 - 80 kg? Over die WHR 500 wielen hoor ik nogal veel negatieve verhalen. Gebroken spaken en zo.
In de configurator van Jan Janssen kan ik ook kiezen voor de Exal XR1 wielen. Die hebben 32 spaken. Die lijken mij een stuk steviger en de meerprijs is een paar tientjes.
Het gaat mij absoluut niet om een flitsende fiets met hoge carbon wielen. Ik wil een degelijke, soepelrijdende fiets waarop het lekker toeren is. Mijn vraag is dan ook: zijn die Exal XR1 wielen voldoende solide?
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Bjor
Wielen voor beginners
als ik je verhaal lees, maakt het niet uit wat voor wielen je hebt, je bent niet zwaar, rijdt niet heel veel en waarschijnlijk niet hard... Dan voldoen alle wielen wel denk ik.
die exal zien er wel goed uit, genoeg spaken dus dat komt wel goed dus. Daar zou ik voor gaan.
Maarja het blijft persoonlijk, ik zelf wil liefst zo min mogelijk shimano...
't is zo microsoft (quote van dit forum)...
die exal zien er wel goed uit, genoeg spaken dus dat komt wel goed dus. Daar zou ik voor gaan.
Maarja het blijft persoonlijk, ik zelf wil liefst zo min mogelijk shimano...
't is zo microsoft (quote van dit forum)...
gr maarten<br>
<br>
Gaan we nog fietsen?...
<br>
Gaan we nog fietsen?...
Ik denk dat die shimano wielen prima voldoen voor jou.
Er zijn met het duurdere broertje van de 500 (de 550) vorig jaar redelijk wat problemen geweest, maar ook zat mensen die er nog steeds naar volle tevredenheid meer rijden.
Als je duurdere wielen wilt zou ik kiezen voor de 105-cxp combinatie. Hiermee hebt je een sterk, stijf en duurzaam setje.
Er zijn met het duurdere broertje van de 500 (de 550) vorig jaar redelijk wat problemen geweest, maar ook zat mensen die er nog steeds naar volle tevredenheid meer rijden.
Als je duurdere wielen wilt zou ik kiezen voor de 105-cxp combinatie. Hiermee hebt je een sterk, stijf en duurzaam setje.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Motta,
In dit geval niet, want de wielen worden bij de fiets geleverd. Dan zullen er wel naven en spraken bij zitten. De wielen worden tegen meerprijs meegeleverd.
Maar bedankt allemaal voor jullie ractie. Het worden de Exal XR1's.
Bjor
In dit geval niet, want de wielen worden bij de fiets geleverd. Dan zullen er wel naven en spraken bij zitten. De wielen worden tegen meerprijs meegeleverd.
Maar bedankt allemaal voor jullie ractie. Het worden de Exal XR1's.
Bjor