Misschien een stomme vraag voor diegene die al langer zelf aan hun fiets sleutelen, maar voor mij is dat relatief nieuw. Ik wil mijn buitenbanden vervangen, maar vraag me af of het dan altijd nodig is om gelijktijdig ook de binnenbandjes en het velglint te vernieuwen. Het lijkt me beter om dat wel te doen, maar als het niet echt nodig is?
postamble();
Binnenbanden
- bikebikkel
- Forum-lid
"Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd" (bij wijze van spreken dan
)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
- Forum-lid
Geloof mij, het is totaal niet nodig om je binnenband en velglint te vervangen als je een nieuwe buitenband legt. Een binnenband gaat mee totdat je ermee lek rijdt. en dan nog als je hem plakt, dit is echter niet meer de moeite waard, binnenbanden van butyl kosten haast niets meer.
Velglint gaat onbeperkt lang mee.
Velglint gaat onbeperkt lang mee.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door meca1 op 20 Mei 2006
het beste de binnenbanden vervangen omdat door wrijving ze dunner worden (kan je meestal niet zien) rubber blijft ook niet eeuwig goed
Hahaha wie heeft dat je wijsgemaakt. Ligt ook altijd een laag rubber in je buitenbanden he? Je hebt extreem dure meetapparatuur nodig om dat miezerige beetje verschil te meten.
het beste de binnenbanden vervangen omdat door wrijving ze dunner worden (kan je meestal niet zien) rubber blijft ook niet eeuwig goed
Hahaha wie heeft dat je wijsgemaakt. Ligt ook altijd een laag rubber in je buitenbanden he? Je hebt extreem dure meetapparatuur nodig om dat miezerige beetje verschil te meten.
- bikebikkel
- Forum-lid
Had zelf al besloten voor die paar euro toch maar nieuwe binnenbanden erin te leggen, met name omdat ik de fiets in februari j.l. 2e hands gekocht had en niet wist hoe oud de binnenbanden waren. Eentje bleek al een keer geplakt te zijn. Velglint (plastic) was nog wel 100 en heb ik laten zitten. NIeuwe Conti GP4000 gemonteerd omdat de oude Vittoria Rubino's plat afgesleten waren en haarscheurtjes vertoonden. Kan er nu weer even tegen (hoop ik).
postamble();
postamble();
"Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd" (bij wijze van spreken dan
)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)