bivakmuts
Zit het zo strak dan?
-
- Forum-lid
- Contact
Lijkt me meer iets voor overal behalve Nederland. Zo koud wordt het hier niet. Overigens ook leuk voor bankovervallers en allerhande andere personen met een beroep waarin ze liever niet herkend willen worden.
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.
Gore bikewear facewarmer houd je goed warm en en het ademen gaat opzich prima erdoorheen.
Onlang gebruikt met het vriesweer waarbij er zo'n gure wind stond -12 gevoelstemperatuur ofzo?
Merk je nog maar weinig van als je deze op hebt, ik vroeg me zelfs af waarom ik zoveel moeite had met vooruit komen omdat ik de wind niet meer voelde in me gezicht!
Maar met een mutsje en een bril op lijkt het net alsof je iets wilt gaan beroven!
De reacties onderweg zijn erg leuk overigens
Onlang gebruikt met het vriesweer waarbij er zo'n gure wind stond -12 gevoelstemperatuur ofzo?
Merk je nog maar weinig van als je deze op hebt, ik vroeg me zelfs af waarom ik zoveel moeite had met vooruit komen omdat ik de wind niet meer voelde in me gezicht!
Maar met een mutsje en een bril op lijkt het net alsof je iets wilt gaan beroven!
De reacties onderweg zijn erg leuk overigens
Ik heb gisteren deze toegestuurd gekregen.
Fantastisch ding ! met luchtgaatjes voor de neus en mond.
http://www.bobshop.de/nl/Heren/Hoofddek ... zwart.html
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
ajuin schreef:Ik heb gisteren deze toegestuurd gekregen.
Is een muts die voor je mond zit niet mega irritant met ademen trouwens? En het wordt toch super ranzig met kwijl en snot enzo?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
>En het wordt toch super ranzig met kwijl en snot enzo?
Niet iedereen kwijlt, hoor.
Ik doe vaak een Buff voor mijn mond als het mega-koud is, maar dat levert pijn op in de tussenribspieren, vanwege het diepe ademhalen, waarbij de buff je ademhaling blokkeeert. Het inademen van erg koude lucht bij inspanning veroorzaakt namelijk inspanningsasthma., zo bleek bij biathleten (of hoe die ook mogen heten).
Ik zoek iets dat wel lucht doorlaat, maar niet tegen je mond aankomt bij het inademen.
Niet iedereen kwijlt, hoor.
Ik doe vaak een Buff voor mijn mond als het mega-koud is, maar dat levert pijn op in de tussenribspieren, vanwege het diepe ademhalen, waarbij de buff je ademhaling blokkeeert. Het inademen van erg koude lucht bij inspanning veroorzaakt namelijk inspanningsasthma., zo bleek bij biathleten (of hoe die ook mogen heten).
Ik zoek iets dat wel lucht doorlaat, maar niet tegen je mond aankomt bij het inademen.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Mijn ervaring met bivakmutsen bij zowel klimmen, skièn als fietsen is dat je (ski-)bril uiteindelijk beslaat door condensvorming van lucht die vanuit je mond/neus direct onder je glas door stroomt. Ik heb zelf een bril op sterkte met daar over heen een ski / fietsbril of een speciale fietsbril met glazen op sterkte.
Iemand hier nog een goede oplossing voor?
Iemand hier nog een goede oplossing voor?
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!