Cervélo
Ik vind het jammer dat er wat ruis is ontstaan tussen enkele forumleden, mede n.a.v. mijn post op 11 jan over de montage van de Blackspire kettingbladen.
Ik denk dat het toch zin heeft gehad, het zal je als fabrikant maar gebeuren dat je eerste en enige set door een monteur bewust of onbewust, in een testperiode, anders wordt gemonteerd, dan de bedoeling is. Ik had de eerste post, wat mij betreft ook de laatste.
Ik denk dat het toch zin heeft gehad, het zal je als fabrikant maar gebeuren dat je eerste en enige set door een monteur bewust of onbewust, in een testperiode, anders wordt gemonteerd, dan de bedoeling is. Ik had de eerste post, wat mij betreft ook de laatste.
Bikes&Coffee What else?
roboxl schreef:Ik vind het jammer dat er wat ruis is ontstaan tussen enkele forumleden, mede n.a.v. mijn post op 11 jan over de montage van de Blackspire kettingbladen.
Ik denk dat het toch zin heeft gehad, het zal je als fabrikant maar gebeuren dat je eerste en enige set door een monteur bewust of onbewust, in een testperiode, anders wordt gemonteerd, dan de bedoeling is. Ik had de eerste post, wat mij betreft ook de laatste.
Hoi robox,
Inderdaad heeft het zin gehad vandaar mijn knipoog
Hoezo kap je nu met posten? Was toch bruikbaar voor velen!!
Je moet ook de fabrikant aanspreken in deze indien hij niet de juiste instructies meegeleverd heeft over de montage. Geen idee of dat hier het geval was. Andro?
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 18 dec 2007 20:22
heeft iemand hier al bevindingen van de easton ec 90 aero wielset en zijn deze sterk of durven ze al eens breken de carbonnen easton
stefke
stefan belgie schreef:heeft iemand hier al bevindingen van de easton ec 90 aero wielset en zijn deze sterk of durven ze al eens breken de carbonnen easton
Prachtig wielenset. Ik ben vorige week zondag gaan trainen met ploegmaat Frederik Van Lierde die zijn EC90 Aero's uitteste, en hij reed er gisteren mee naar een 2e stek in de Ironman 70.3 in Zuid-Afrika; ik heb hem aan de telefoon gehad en hij was zeer tevreden over fietsen en wielen.
Foto's hier: http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=mat&aid=47 (chance dat ze in een Cervélo P3C zitten, of 't was off topic hier)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Inmiddels antwoord van Blackspire:
het gedeelte met de "uitstulpingen" moet achter de crankarm zitten, da s dus duidelijk wat de meeste hier al aangaven.
En nee er zat geen enkele montagebeschrijving bij deze set maar dat kan liggen aan het feit dat het een demo/eerste set is.
het gedeelte met de "uitstulpingen" moet achter de crankarm zitten, da s dus duidelijk wat de meeste hier al aangaven.
En nee er zat geen enkele montagebeschrijving bij deze set maar dat kan liggen aan het feit dat het een demo/eerste set is.
"Try not. Do or do not......there is no try"
andromeda schreef:En nee er zat geen enkele montagebeschrijving bij deze set maar dat kan liggen aan het feit dat het een demo/eerste set is.
... vooral aan het feit dat je om tandbladen te monteren geen beschrijving nodig hebt. Bij een drinkbushouder zitten er meestal ook geen montagevoorschriften!
Genoeg over tandbladen? Cervélo's wil ik zien!!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
"heeft iemand hier al bevindingen van de easton ec 90 aero wielset en zijn deze sterk of durven ze al eens breken de carbonnen easton"
Ik heb een set van de eerste generatie (van na de versie met Zipp velgen) een paar weken te leen gehad. Moet zeggen dat ze beter aanvoelden dan de vorige versie (tubebed was veel te ondiep en de velg was gewoon matig) maar qua stijfheid niet in de buurt kwamen van mijn Lightweights.
Alle uitgeleverde wielen van de door mij geteste versie zijn door Easton begin 2007 retour gehaal (zat een probleem in) en zijn opgevolgd door een gemodificeerde uitvoering (die nu in de winkel ligt).
Al met al een zeer fraai wiel (met als sterkste punt de velomax naven) maar zeker niet beter dan de wielen van een aantal concurrenten.
Ik heb een set van de eerste generatie (van na de versie met Zipp velgen) een paar weken te leen gehad. Moet zeggen dat ze beter aanvoelden dan de vorige versie (tubebed was veel te ondiep en de velg was gewoon matig) maar qua stijfheid niet in de buurt kwamen van mijn Lightweights.
Alle uitgeleverde wielen van de door mij geteste versie zijn door Easton begin 2007 retour gehaal (zat een probleem in) en zijn opgevolgd door een gemodificeerde uitvoering (die nu in de winkel ligt).
Al met al een zeer fraai wiel (met als sterkste punt de velomax naven) maar zeker niet beter dan de wielen van een aantal concurrenten.
Heeft iemand nog een alternatief voor een Use shim van 32,4 naar 31,6 mm?
Dit is, na goed zoeken op het internet, de enige die ik kon vinden die deze maatvoering heeft?
Ik wil nml mijn originele FSA zadelpen vervangen door een carbon Oval exemplaar maar aangezien die alleen in 31,6 gemaakt worden zoek ik een shim in deze uitvoering.
Dit is, na goed zoeken op het internet, de enige die ik kon vinden die deze maatvoering heeft?
Ik wil nml mijn originele FSA zadelpen vervangen door een carbon Oval exemplaar maar aangezien die alleen in 31,6 gemaakt worden zoek ik een shim in deze uitvoering.
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Er zijn alu shims in deze maat op de markt die geven iets minder flex dan de Use versie maar snijden weer iets meer en zijn eigenlijk iets te kort. Voordeel van de use is dat (mits je hem er regelmatig uitvist) hij geen sporen achterlaat.
Mocht er eens iets met je frame gebeuren (en shim kan leiden tot het vervallen van je garantie) dan loop je daar geen gevaar (USE nemen dus)
Mocht er eens iets met je frame gebeuren (en shim kan leiden tot het vervallen van je garantie) dan loop je daar geen gevaar (USE nemen dus)
andromeda schreef:Heeft iemand nog een alternatief voor een Use shim van 32,4 naar 31,6 mm?
Dit is, na goed zoeken op het internet, de enige die ik kon vinden die deze maatvoering heeft?
Ik wil nml mijn originele FSA zadelpen vervangen door een carbon Oval exemplaar maar aangezien die alleen in 31,6 gemaakt worden zoek ik een shim in deze uitvoering.
B-T-P heeft ook een carbonnen exemplaar ... heb hem even gebruikt vroeger en werkte goed.
Beste forumleden,
onlangs hebben wij als veltec hier openheid van zaken gegeven over eventuele lange levertijd voor cervelo fietsen en frames. Nadien is daar het nieuws overheen gekomen dat wij enkele teams van fietsen voorzien.
Op een of andere manier (overenthousiaste reners) wordt hier af en toe het beeld geschetst dat Veltec fietsen van gesponsorde renners voorrang geeft boven openstaande bestellingen (wij lezen zelfs met verbazing dat Cervelo de productie heeft omgezet) Voor alle duidelijkheid, niets van dit alles is waar, alle Cervelo orders worden op gelijke wijze behandeld, het hangt voor een groot deel van montage af welke fietsen eerst worden geleverd.
Voor renners van ploegen die door Cervelo ondersteund gaan worden is het natuurlijk erg interessant om hier te posten dat zij een speciale voorrang krijgen, zoals hier te merken is dit iets wat reacties oproept bij klanten (terecht) vandaar dan ook bij deze het verzoek dit niet meer te doen
Veltec Benelux BV
onlangs hebben wij als veltec hier openheid van zaken gegeven over eventuele lange levertijd voor cervelo fietsen en frames. Nadien is daar het nieuws overheen gekomen dat wij enkele teams van fietsen voorzien.
Op een of andere manier (overenthousiaste reners) wordt hier af en toe het beeld geschetst dat Veltec fietsen van gesponsorde renners voorrang geeft boven openstaande bestellingen (wij lezen zelfs met verbazing dat Cervelo de productie heeft omgezet) Voor alle duidelijkheid, niets van dit alles is waar, alle Cervelo orders worden op gelijke wijze behandeld, het hangt voor een groot deel van montage af welke fietsen eerst worden geleverd.
Voor renners van ploegen die door Cervelo ondersteund gaan worden is het natuurlijk erg interessant om hier te posten dat zij een speciale voorrang krijgen, zoals hier te merken is dit iets wat reacties oproept bij klanten (terecht) vandaar dan ook bij deze het verzoek dit niet meer te doen
Veltec Benelux BV