perik schreef:
Hoi SpEric,
Je zegt nu weer dat ik mijn feiten niet juist heb, maar geef dan even aan wat er feitelijk onjuist is in wat ik zeg. Maar goed, ik vind dat je nogal wat aannames doet over mijn persoon. Alsof je iets kunt zeggen over wat ik ken, weet, kan etc. Maar laat ik dan ook de aanname doen dat jij nooit op de Red Bull hebt gereden, dan hebben we wat dat betreft dezelfde uitgangspositie in deze discussie.
Overigens is stijfheid heel goed meetbaar dus daar hoef je niet uitgebreid voor proef te rijden. Of je een bepaalde stijfheid voldoende vindt is natuurlijk wel weer persoonlijk.
Je argument dat andere merken die een "aero" alu frame uitbrengen in de richting van de 1700gr gaan zal waarschijnlijk kloppen. Maar we vergelijken hier de Soloist met een carbon frame van 1100 gram. In dezelfde prijsklasse. Met andere woorden: dat zegt meer iets over het prijsniveau bij Cervelo vs. Red Bull.
Dat de afwerking hoort bij dit type frame snap ik niet helemaal; ik ken veel mooier afgewerkte alu frames. Maar dat is natuurlijk ook weer een kwestie van smaak en mijn mening.
Dan over die vork: je kunt het noemen hoe je wilt maar "OS platinum" is ook staal, waar ze een mooie naam voor bedacht hebben. Als je dit een voorbeeld vind van een verkeerde voorstelling van de feiten door mij, dan zou ik toch willen aanraden om zelf eens achter de feiten aan te gaan en ipv alleen op de marketingpraat af te gaan. 490 gram vind ik niet heel licht; maar je hebt gelijk: hoe korter je hem afzaagt hoe lichter hij zal worden. Wat dat betreft is het nog een mooie vork voor het geld, je kunt hem nu voor EUR 99,- bestellen.
Je eeerste aaname is al een onjuiste, ik heb op 3 redbul modellen gereden, een scandium, een alu , en een carbon. Prima fietsen, niks mee, maar dat is het dan ook voor mij.
Daarbij beweer ik niks ten nadel van red bul of welk ander merk dan ook.
Over die stijfheid, ik denk toch dat je er maar eens op moet zitten in niet zoveel in de boeken, dan kom je een hoop te weten, daarbij, sla de reviews er maar op na..
Het zgn staal vd vork zou je ook eens in het echt moeten zien. Het gaat erom dat je in je vorige posten een beetje neerbuigend doet over de vork, omdat die een stalen stuurbuis zou hebben. Deze is lichter en stijver/ sterker dan menige alu stuurbuis. De vork weegt uit de doos precies 467 gram, in een 56 frame 420.
groeten (s)peric