Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 jan 2009 23:23

de hulk schreef:Cervelo word niet voor niets de hemel in geprezen ,lees de laaste test in fiets ,en uit alle andere testen van o.a Tour magazin dat de R3 sl nog steeds het beste frame is ooit getest , ik ben zelf in het bezit van de Isaac Sonic ,maar mijn volgende fiets word zeker een r3 of r3sl .

Zonde man. Die tests zijn ook maar weinigzeggend. Nu rijd je tenminste op een origineel frame, die maar weinig mensen hebben. Ik zou er nog maar een tijdje op rijden.

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 12 jan 2009 23:53

jakke-pompier schreef:toch wel knappe fietsen
Mijn vader heeft de SLC-SL
En ik was gaan zien voor de s3, Maar helaas trekt de kleur op nie veel dus zal ik een andere fiets moeten kopen


ik vind dat zilver-zwarte best sjiek, kwestie van smaken die verschillen ...

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 13 jan 2009 07:33

[quote="SpEric"]ha ! de S2 heeft ook die kabeldoorvoer. Maar mits juist gemonteerd kan het best aardig ogen hoor. Op de beurs stonden niet echt de meest representatieve voorbeelden van hoe het kan ...
`k zal het wel posten als ie af is hoe het kan.


O, wat ik kan zie op de site van cervelo van de S2 is dat dit frame niet de kabels in de boven buis zitten, ik heb het niet over de remkabel,
Maar het kan zijn dat dit nu wel zo is, jij heb de S2 tenslotte in je winkel Toch?
een daar een betere kijk op :rolleye:
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 13 jan 2009 08:14

Dat is het rare, in alle communicatie, folder Veltec, folder Cervélo, is die kabels doorvoor niet te zien, of aangeven.
Maar.. ik heb ze net als TS-biker binnen nu en zij hebben het ook, net als een klein gaatje voor de SRM kabel, mocht je daarmee rijden.
Probeer wel vast een fototje te plaatsen vh frame. Moet zeggen dat de kleur me ook alles meevalt zo. Op de beurs vond ik er niks aan eigenlijk.

Later meer ..

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 13 jan 2009 21:09

even heel wat anders...sinds wanneer verkoopt hopmans eigenlijk Cervelo? Ik zag het op een site vandaag staan.

veltecblx
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 okt 2006 00:04

veltecblx 13 jan 2009 22:55

Beste forumleden,

zoals jullie misschien al eerder hebben gezien, volgen wij als importeur van oa. Cervelo dit forum actief, en laten wij het niet na, indien er feitelijke onjuistheden worden vermeld dit recht te zetten.

bij ons als importeur komen zoals jullie zullen begrijpen vrijwel alle issues die hier geschetst worden voorbij (ook voor onze andere merken by the way)

Over de S3 is momenteel grote onduidelijkheid op het gebied van compatibiliteit, natuurlijk hebben wij begrip voor de ontstane commotie, het gebeurd immers niet dagelijks dat een fabrikant een lijst publiceert van wielen die niet in een bepaald frame kunnen.

Als we kijken naar de compatibiliteit van onderdelen op de S3 dan is het inderdaad de vorm van de liggende achtervork die bij een aantal wielen voor problemen zorgt. Door de lijst met wielen te publiceren wordt voorkomen dat er bij de opbouw teleurstellingen te voorschijn komen.

De compatibiliteit met campagnolo 11 speed groepen is niet iets wat direct met het frame te maken heeft, maar meer met de toleranties bij Campagnolo. Bij sommige 11 speed groepen raken de bladboutjes het frame. Hier blijkt de variatie echter niet in de frames te zitten maar in de crankstellen

Over de kabelloop van de S2 is het volgende te zeggen, op het moment dat showmodellen zijn gebouwd en gefotografeerd was de nieuwste versie nog niet klaar, maar alle productie modellen worden uitgeleverd met dezelfde kabelloop als de S3, dat wil zeggen kabels die in de bovenbuis verdwijnen. Handleidingen over hoe deze te monteren zijn te vinden op http://www.veltec.com/Handleidingen

Met vriendelijke groet

Veltec Benelux BV

thomthom
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2009 23:24

thomthom 13 jan 2009 23:30

Mijn Cervelo Soloist Team

Afbeelding

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 13 jan 2009 23:45

Toch fraai van Veltec, zo'n reactie!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

kevin.constant
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 dec 2008 11:56

kevin.constant 15 jan 2009 14:47

Vandaag telefoontje gekregen dat men Cervelo S1 binnen is. :D

Nu kan ik beginnen met men afmontage te bepalen.
-Wellicht dura ace 7800, maar ik kan mss een SRAM red op de kop tikken.
-Wielen zullen voorlopig ksyrium elite zijn. Daar zal ik later nog wel is een update doen naar een iets lichter wielsetje.
-pedalen: look keo sprint of speedplay
-zadel: ik denk selle italia SLR team edition
-Stuur en stuurpen daar ben ik nog niet uit. Dat zal ik op de moment zelf in de winkel over beslissen.

Ik hoop hem net onder de 8kg te kunnen houden. Met de sram moet dat wel lukken denk ik. Maar we zien wel. Anders doe ik mettertijd wel wat upgrades. Als ik echt een lichtgewicht wou dan had ik geen S1 genomen :p Verdomd hard vlammen is het enige dat het moet doen :D

ruudverstegen
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:37

ruudverstegen 16 jan 2009 11:42

Ben vanochtend uit m'n bed gebeld met het zo gehoopte bericht dat m'n S1 frame binnen is.
Dat is nog eens lekker wakker worden!

Het frame zal ik op gaan bouwen met:
Sram Force Compact
Custom AMC CR 420's, komen als het goed is begin februari:)
Ritchey WCS Logic Wet Black
Ritchey WCS 4-Axis Wet Black
Selle Italia Kit Carbonio zwart
Speedplay Stainless

Verder zullen het stuur, de stuurpen en de remmen nog geupgrade worden. Waarschijnlijk worden het ZG 0g Ti's. Ook ben ik nog op zoek naar een 1-position zadelpen van een SLC/S2/S3, iemand enig idee waar ik die kan krijgen?

Ik probeer asap foto's te plaatsen.
\'\'We can\'t solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them\'\'

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 16 jan 2009 12:20

Klinkt goed Ruud. Je bouwt het frame zelf op begrijp ik? Zou een wit lintje en zadel niet mooi staan?
Wat voor naven en spaken gebruik je in de AC velgen?
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

ruudverstegen
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:37

ruudverstegen 16 jan 2009 15:03

Ik ga idd proberen om het frame zelf op te bouwen, en dat moet volgens mij wel gaan lukken :)

Andromeda en Kikkie hebben beide een wit zadel en lintje en dat vind ik net een beetje te, daarom heb ik gekozen voor een zwart zadel en stuurlint.

Verder worden de velgen gespaakt met Revo's om een AC Micro 58 naaf voor en een DT 240s achter. De achternaaf is alleen niet op voorraad, vandaar dat het nog wel een week of 3 gaat duren :(
\'\'We can\'t solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them\'\'

Plaats reactie