Cervélo
Nette tijd Pieter! Gefeliciteerd met het resultaat. Het is inderdaad een prachtfiets. Hieronder mijn fiets voor komend wedstrijdseizoen. Morgen een korte duathlon om hem eens flink te testen.
[img=http://4.bp.blogspot.com/_qZzaxzvbu78/S ... G_3584.JPG]
[img=http://3.bp.blogspot.com/_qZzaxzvbu78/S ... G_3585.JPG]
[img=http://1.bp.blogspot.com/_qZzaxzvbu78/S ... G_3587.JPG]
[img=http://4.bp.blogspot.com/_qZzaxzvbu78/S ... G_3584.JPG]
[img=http://3.bp.blogspot.com/_qZzaxzvbu78/S ... G_3585.JPG]
[img=http://1.bp.blogspot.com/_qZzaxzvbu78/S ... G_3587.JPG]
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 11 feb 2008 16:53
C a s r a n schreef:Biker-Sander schreef:Hele mooie fiets Pieter.
Ga je nog over op de P4? of bevalt deze je te goed?
Ik laat het hierbij. De kleurstelling (of het gebrek eraan) van de P4 vind ik niet zo mooi, en ik zit nog niet direct te wachten op de meerwaarde ervan.
Goede keuze, ik vind persoonlijk de P3 van jou veele malen mooier als een P4.
En met goede benen merk je het verschil toch nie;-)
- ldtriatleet
- Forum-lid
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20 sep 2008 22:21
Pieter,
Is dat witte flesje op je bovenbuis Pitstop?
Heb je dit wel eens gebruikt? Werkt het goed?
Is dat witte flesje op je bovenbuis Pitstop?
Heb je dit wel eens gebruikt? Werkt het goed?
LD triatleet schreef:Pieter,
Is dat witte flesje op je bovenbuis Pitstop?
Heb je dit wel eens gebruikt? Werkt het goed?
Hoi,
Is idd Pitstop. Ik heb dit 1x willen gebruiken in wedstrijd in Z-Afrika, maar de "kap" in mijn tube was te groot en het heeft dus niets uitgehaald; hopelijk moet ik het nooit proberen Maar 't gaat dus wel mee de fiets op. Anderen zijn daar blijkbaar wel content van.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Pitstopp werkt bij mij tot op heden perfect maar: beter met butyl dan Latex, gat niet te groot en wel zorgen dat het gat onder zit en het ventiel boven anders wordt het lastig.
Sharkman 1 schreef:Pitstopp werkt bij mij tot op heden perfect maar: beter met butyl dan Latex, gat niet te groot en wel zorgen dat het gat onder zit en het ventiel boven anders wordt het lastig.
Da's prima als het gat aan de andere kant is van het ventiel... Wat als je gat ongeveer 5 à 10cm naast het ventiel is?? Dan ook ventiel boven, of beter het gat beneden hebben? Tot slot, als je voelt dat je lekrijdt, dan zo snel mogelijk stoppen en met nog lucht in de banden beginnen te "pit-stoppen", of kan je gerust was verderrijden totdat je haast helemaal plat staat? Thx.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
C a s r a n schreef:Sharkman 1 schreef:Pitstopp werkt bij mij tot op heden perfect maar: beter met butyl dan Latex, gat niet te groot en wel zorgen dat het gat onder zit en het ventiel boven anders wordt het lastig.
Da's prima als het gat aan de andere kant is van het ventiel... Wat als je gat ongeveer 5 à 10cm naast het ventiel is?? Dan ook ventiel boven, of beter het gat beneden hebben? Tot slot, als je voelt dat je lekrijdt, dan zo snel mogelijk stoppen en met nog lucht in de banden beginnen te "pit-stoppen", of kan je gerust was verderrijden totdat je haast helemaal plat staat? Thx.
bij Pitstop zit volgens mij ook gas waardoor je kan doorrijden tot je bijna plat staat, erin gooien die zooi, wiel ronddraaien zodat er overal pitstop zit en je lek dus gedicht word, en mocht het nodig zijn bijpompen
-
- Forum-lid
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 11 nov 2008 17:05
ik gebruikte het met nog wind erin, en kon daarna perfect doorrijden, naar huis dan... op t busje staat nog bijpompen volgens mij, maar dat heb ik niet gedaan, hoefde ook niet, was hard genoeg...
ideaal, alleen heb ik er 1 bij me en bedacht me later, wat nou als de andere band ook...
jelle
ideaal, alleen heb ik er 1 bij me en bedacht me later, wat nou als de andere band ook...
jelle
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!
Hoe zit dat nu met de S1? (Excuses voor het onderbreken van de huidige discussie over "pitstop", maar om nu te gaan wachten totdat die afgelopen ik ).
Op internet lees ik gigantisch veel berichten met niets anders dan lof. Een ras echte racer zoals vele het noemen.
Een nadeel alleen is dat je er geen lange afstanden mee kunt rijden?
Deze zomer wil ik een nieuwe fiets aanschaffen en de S1 heeft een paar eigenschappen die mij aanspreken.
En dat is met name de ( zeer lichtelijk aanwezige) TT eigenschappen.
Maar ik rijd ong. 250km per week, dus enige comfortabelheid is wel gewenst.
Dat het zadel lastig te verstellen heeft neem ik op de koop toe en dat de inwendige kabels voor geluid zorgen bij hevige trillingen maakt me ook niet uit.
Maar ik wil toch wel zonder al te veel moeite 100km+ kunnen fietsen.
Is het frame dit jaar nog vernieuwd qua opbouw naast de nieuwe kleurstelling?
Of is het S1 frame qua opbouw exact hetzelfde als de Soloist team? Oftewel, het frame wat toen ontwikkeld is, is nog steeds niet aan verbetering toe omdat ze toen al het maximale eruit hebben gehaald?
Ben me een beetje aan het oriënteren, maar het probleem is dat er zoveel aanbod is. Je ziet door de bomen het bos niet meer.
Zoveel meningen, zoveel verhalen en ervaringen. En om nu op tig fietsen een proefrit te maken zie ik ook niet zitten (ben bang dat dit toch het enige is wat helpt na (natuurlijk) een selectie).
Maar ok, de hoofdvraag was dus of de S1 ook geschikt is voor langere afstanden...
Op internet lees ik gigantisch veel berichten met niets anders dan lof. Een ras echte racer zoals vele het noemen.
Een nadeel alleen is dat je er geen lange afstanden mee kunt rijden?
Deze zomer wil ik een nieuwe fiets aanschaffen en de S1 heeft een paar eigenschappen die mij aanspreken.
En dat is met name de ( zeer lichtelijk aanwezige) TT eigenschappen.
Maar ik rijd ong. 250km per week, dus enige comfortabelheid is wel gewenst.
Dat het zadel lastig te verstellen heeft neem ik op de koop toe en dat de inwendige kabels voor geluid zorgen bij hevige trillingen maakt me ook niet uit.
Maar ik wil toch wel zonder al te veel moeite 100km+ kunnen fietsen.
Is het frame dit jaar nog vernieuwd qua opbouw naast de nieuwe kleurstelling?
Of is het S1 frame qua opbouw exact hetzelfde als de Soloist team? Oftewel, het frame wat toen ontwikkeld is, is nog steeds niet aan verbetering toe omdat ze toen al het maximale eruit hebben gehaald?
Ben me een beetje aan het oriënteren, maar het probleem is dat er zoveel aanbod is. Je ziet door de bomen het bos niet meer.
Zoveel meningen, zoveel verhalen en ervaringen. En om nu op tig fietsen een proefrit te maken zie ik ook niet zitten (ben bang dat dit toch het enige is wat helpt na (natuurlijk) een selectie).
Maar ok, de hoofdvraag was dus of de S1 ook geschikt is voor langere afstanden...
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik rij al een tijd met de Soloist Team (de zwarte versie) en maak meer dan 12.000km per jaar. Of het comfortabel genoeg is voor je kan ik natuurlijk niet beoordelen maar je kan er dus best een aardig stukkie mee fietsen...
Voor zover ik weet is het frame van de S1 technisch gelijk aan deze versie maar ik ben daar niet zo goed in thuis dus als ik het mis heb dan hoor ik het graag.
Voor zover ik weet is het frame van de S1 technisch gelijk aan deze versie maar ik ben daar niet zo goed in thuis dus als ik het mis heb dan hoor ik het graag.