Even ter informatie: de voorband zit ook verkeerd om.
Het is inderdaad een maat 58. Omdat ik geen ervaring had met sloping frames heb ik, voordat ik het frame kocht, een uitzet gemaakt met behulp van een tekenprogramma (zie de afbeelding hieronder). Daaruit bleek dat de 58 Cervelo het meest te vergelijken is met mijn 56 Cannondale.
Mijn binnenbeenlengte is 89,5cm en ik ben 186cm groot. Het zadel van deze S1 staat exact op 104cm.
In de tekening is in rood de nieuwe S1 maat 58 getekend en in groen de oude Cannondale R1000 maat 56. Met een stem van 120mm en een hoek van -7 graden op de Cervelo worden de posities van het stuur nagenoeg gelijk.
[img=http://farm3.static.flickr.com/2267/352 ... 48.jpg?v=0]
By the way: Nokons zijn van Bikecomponents.de
Cervélo
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12 mei 2009 21:33
Ik heb wel een bel
Dat is ook bizar want dat zijn ook precies mijn lengtematen, ik heb zelf ook met Google Sketchup wat lopen rommelen om de dimensies van mijn huidige te vergelijken met de S1.....
Ik zit op dit moment op een te kleine fiets, waardoor mijn rug een beetje te gedrongen tussen het zadel en het stuur zit en een stackhoogte heb van 2,5cm om een acceptabele stuurhoogte te hebben in vergelijking met mijn zadel.....
[img=http://img89.imageshack.us/img89/7513/65067781.jpg]
De S1 zal waarschijnlijk ook een 58 worden waar natuurlijk nog wat aangesteuteld zal moeten worden om de juiste zit te vinden......
[img=http://img89.imageshack.us/img89/668/56702887.jpg]
Ik zit op dit moment op een te kleine fiets, waardoor mijn rug een beetje te gedrongen tussen het zadel en het stuur zit en een stackhoogte heb van 2,5cm om een acceptabele stuurhoogte te hebben in vergelijking met mijn zadel.....
[img=http://img89.imageshack.us/img89/7513/65067781.jpg]
De S1 zal waarschijnlijk ook een 58 worden waar natuurlijk nog wat aangesteuteld zal moeten worden om de juiste zit te vinden......
[img=http://img89.imageshack.us/img89/668/56702887.jpg]
Mr. Hipbroken schreef:Even ter informatie: de voorband zit ook verkeerd om.
Oh, dan is het niet erg!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
hello,
Ik heb gisteren mijn nieuw fietsje besteld gisteren:
frame: cervélo R3SL 09 incl vork en 3T zadelpen, maat 56
groep: campa record 08 (nieuw)
wielen: nu nog hedjet 50, campa hyperon en mavic ksyrium
stuur: ???????
stuurpen: ??????
bandjes: continental gp 4000S
zadel: ?????? ga een SMP testen volgende week, ben benieuwd....
Ik twijfel nog voor het stuur en stuurpen tussen 3T en ritchey wcs carbon
Iemand een goei adres voor ZIPP 404 clincher wieltjes????
als hij gemonteerd is zet ik er wat foto's op......
Ik heb gisteren mijn nieuw fietsje besteld gisteren:
frame: cervélo R3SL 09 incl vork en 3T zadelpen, maat 56
groep: campa record 08 (nieuw)
wielen: nu nog hedjet 50, campa hyperon en mavic ksyrium
stuur: ???????
stuurpen: ??????
bandjes: continental gp 4000S
zadel: ?????? ga een SMP testen volgende week, ben benieuwd....
Ik twijfel nog voor het stuur en stuurpen tussen 3T en ritchey wcs carbon
Iemand een goei adres voor ZIPP 404 clincher wieltjes????
als hij gemonteerd is zet ik er wat foto's op......
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.
@ de witte
stuur misschien een zipp sl (laag gewicht)of slc2(extra stijf)
stuurpen een syntace f119(laag gewicht) of zipp sl145(extra stijf) (als je voor dit design bent) of een zipp sl speed(laag gewicht maar wat duurder)
stuur misschien een zipp sl (laag gewicht)of slc2(extra stijf)
stuurpen een syntace f119(laag gewicht) of zipp sl145(extra stijf) (als je voor dit design bent) of een zipp sl speed(laag gewicht maar wat duurder)
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
das ook een idee mikawoef maar denk dat dat ni zo voordelig is voor men portefeuille tegenover 3T of ritchey of ben ik verkeerd?? vanmiddag gaan beslissen voor de afmontage sé....
is ff naar zipp gaan zien of iemand nog een foto'ke van zijn cervélo'ke met deze afmontage??
alvast bedankt....
is ff naar zipp gaan zien of iemand nog een foto'ke van zijn cervélo'ke met deze afmontage??
alvast bedankt....
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.
Helspie schreef:iemand een idee hoeveel 'torque' de zadelpensluiting (carbon zadelpen) van de S1 mag hebben?
en hoeveel 'torque' zet je op de bout die de 'kleine' zadelpen op zijn plaats houd???
Vraag het Pieter , die weet het wel als Cervelo specialist...maar staat er nergens iets op gedrukt hoeveel Nm je het vast mag zetten. Het is niet zo dat elke zadelpen de zelfde kracht kan hebben.
Mijn Ritchey seat post stubby mag met 5Nm vastgezet worden, ik heb deze met 4Nm vastgezet en met carbon montage pasta.
Tip !! : Mocht je zadelpen vast staan op moment geef dan met een merkstift de bovenkant van je boutje een merkje. Dan kan je het boutje daarna of onderweg aandraaien tot je boutje weer met merkje bovenaan staat, en zal je nagenoeg nooit iets aan gort draaien. Het komt wel eens voor dat je zadelpen zakt of dat je een iets andere hoogte wil , en je net geen momentsleutel op zak hebt !
Ik doe dit zelf bij elk boutje wat ik op moment heb vastgezet , zoals stem - stuur - zadelpen - en zadel op de rails.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless