Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 05 dec 2009 00:28

Bottecchia schreef:Ik vind een P3 wel een hele gave machine (..)


Je hebt nog 4 maanden en 7 dagen om hem in huis te krijgen. ;)

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 05 dec 2009 08:42

Bottecchia schreef:Ik vind een P3 wel een hele gave machine. Maar tijdrijden doe ik te weinig om er serieus in te investeren. Ik laat het dus voorlopig lekker bij een opzetstuurtje op m'n Soloist.

Die Soloist is m'n eerste serieuze fiets. Inmiddels heb ik een R3 gekocht omdat die fiets perfect past bij wat ik zoal uitspook met een fiets. De Soloist is dus nu gepromoveerd tot 2e fiets/tijdritfiets. Als ik daarvoor iets nieuws moet kopen ben ik per saldo meer geld kwijt. Bovendien vind ik het nog steeds een strakke fiets. Vandaar dus dat ik er twee heb.

En de Italianen in huis zijn een klassieke Moser als retro fiets en een Giovanni piste fiets. Is dat mysterie ook weer opgelost.


kijk, dit is een duidelijk antwoord waarom iemand een tweede cervelo zou kunnen kopen .
daar hoef je toch echt niet de hele cervelo collectie in de kelder voor te hebben maar je kunt het wel blijven hopen.

de éne heeft een Italiaan en de andere een Canadees.
ik heb nog een amerikaan staan een Scott Plasma en dat is misschien ook wel een Taiwanees .

tenslotte komen ze bijna allemaal uit het Verre Oosten waar ze goedkoop worden gemaakt in grote fabrieken.
waarna ze hier in het westen voor heel veel euro's worden verkocht aan ons als echte merk freaken.


wie is er gek??
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 05 dec 2009 10:03

Gek?
Gek?

Ik zal je nog sterker vertellen.

Was een aantal weken geleden bij Bike2Build en een verkoopster sprak me aan dat die dag alle kleding met 30% kassa korting de deur uit ging.
Snuffelen dus en nog een Castelli broek en shirt LM gevonden in de juiste maat.
Eenmaal thuis gekomen.........Tsja, Castelli kleding daar hoort eigenlijk een Cervelo fiets bij.
Zo gezegd, zo gedaan!

Ok, ik had al hoop op een buitenkansje uit de VS maar dat was wel de doorslaggevende factor. (en een mooi excuus?)
FacebookS3RSSite

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 06 dec 2009 16:14

Ik ben van plan een r3sl aan te schaffen,graag zou ik advies willen wat betreft de maat .
Ik meet 1.84 met een bb lengte van 86 cm ,momenteel heb ik een isaac mt 57 ,wat adviseren jullie een 56 of 58 .
hierbij de gegevens van de isaac headtube 189mm,top tube 570mm,toptube slope 557mm,
seattube 570mm,slope 63mm,ik heb al op de site van cervelo gekeken maar kan niet echt een vergelijking maken.

ec90slx
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2008 08:50

ec90slx 06 dec 2009 16:42

Dit is nog eens een mooie discussie, flinke reacties gegarandeerd en niemand die het antwoord weet, is er iemand die zelf begrijpt waarom die bepaald materiaal in huis heeft? ik zal het voor mij zelf proberen

- Cervelo P3, Dura Ace natuurlijk nodig, doe tenslotte 1 of 2x per jaar een olympische afstand triatlon
- Cervelo RS giro, Chorus 11sp, natuurlijk nodig, mijn vriendin wil ten slotte ook aan haar conditie werken
- Wilier cento1, Record, natuurlijk, een goede wegfiets hoort erbij
- Wilier cento, record, wist ik veel dat een paar maanden later een cento1 zou komen, en dan weg doen betekend veel afschrijven
- Concorde Crossfiets, voor het geval ik wil crossen
- Concorde Precision 780. een winterfiets hoort er toch zeker bij (al wordt die niet gebruikt)
- Intense 5.5 FRO, ook een mountainbike moet je hebben,

ik zal de lijst niet afmaken maar je ziet voor elke aankoop wel een reden (of ze allemaal even goed zijn daar is over te discussieren) en omdat smaken nu eenmaal verschillen kiest de 1 italiaans en de ander bijvoorbeeld Cervelo. Het is volgens mij wel zou dat fietsen van merken die veel emotie oproepen (bijvoorbeeld Cervelo, Pinarello) eerder meerdere malen worden aangeschaft (misschien omdat dezelfde emotie ons vaker stuurt??)

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 06 dec 2009 16:47

EC90 SLX schreef:Dit is nog eens een mooie discussie, flinke reacties gegarandeerd en niemand die het antwoord weet, is er iemand die zelf begrijpt waarom die bepaald materiaal in huis heeft? ik zal het voor mij zelf proberen

- Cervelo P3, Dura Ace natuurlijk nodig, doe tenslotte 1 of 2x per jaar een olympische afstand triatlon
- Cervelo RS giro, Chorus 11sp, natuurlijk nodig, mijn vriendin wil ten slotte ook aan haar conditie werken
- Wilier cento1, Record, natuurlijk, een goede wegfiets hoort erbij
- Wilier cento, record, wist ik veel dat een paar maanden later een cento1 zou komen, en dan weg doen betekend veel afschrijven
- Concorde Crossfiets, voor het geval ik wil crossen
- Concorde Precision 780. een winterfiets hoort er toch zeker bij (al wordt die niet gebruikt)
- Intense 5.5 FRO, ook een mountainbike moet je hebben,

ik zal de lijst niet afmaken maar je ziet voor elke aankoop wel een reden (of ze allemaal even goed zijn daar is over te discussieren) en omdat smaken nu eenmaal verschillen kiest de 1 italiaans en de ander bijvoorbeeld Cervelo. Het is volgens mij wel zou dat fietsen van merken die veel emotie oproepen (bijvoorbeeld Cervelo, Pinarello) eerder meerdere malen worden aangeschaft (misschien omdat dezelfde emotie ons vaker stuurt??)


Volgens mij werk jij bij veltec,mooie collectie trouwens:)

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 06 dec 2009 16:59

Lijkt me wel duidelijk....;-P
"Try not. Do or do not......there is no try"

swa_sentneuf
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2009 20:42

swa_sentneuf 06 dec 2009 18:55

Bottecchia schreef:Ah, krijgen we deze discussie weer. Leuk hoor. Ik heb twee Cervélo's én twee Italiaanse schonen in huis. Wat moet daar wel niet van worden gedacht? ;)


Overloper :)

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 06 dec 2009 23:01

EC90 SLX schreef:Dit is nog eens een mooie discussie, flinke reacties gegarandeerd en niemand die het antwoord weet, is er iemand die zelf begrijpt waarom die bepaald materiaal in huis heeft? ik zal het voor mij zelf proberen

- Cervelo P3, Dura Ace natuurlijk nodig, doe tenslotte 1 of 2x per jaar een olympische afstand triatlon
- Cervelo RS giro, Chorus 11sp, natuurlijk nodig, mijn vriendin wil ten slotte ook aan haar conditie werken
- Wilier cento1, Record, natuurlijk, een goede wegfiets hoort erbij
- Wilier cento, record, wist ik veel dat een paar maanden later een cento1 zou komen, en dan weg doen betekend veel afschrijven
- Concorde Crossfiets, voor het geval ik wil crossen
- Concorde Precision 780. een winterfiets hoort er toch zeker bij (al wordt die niet gebruikt)
- Intense 5.5 FRO, ook een mountainbike moet je hebben,

ik zal de lijst niet afmaken maar je ziet voor elke aankoop wel een reden (of ze allemaal even goed zijn daar is over te discussieren) en omdat smaken nu eenmaal verschillen kiest de 1 italiaans en de ander bijvoorbeeld Cervelo. Het is volgens mij wel zou dat fietsen van merken die veel emotie oproepen (bijvoorbeeld Cervelo, Pinarello) eerder meerdere malen worden aangeschaft (misschien omdat dezelfde emotie ons vaker stuurt??)


Misschien is het pure jaloezie, maar vind bovenstaand lijstje toch wel erg patserig ...... En in een ander topic zijn we aan het proberen om een fiets voor een 'zielig' persoontje bij elkaar te schrapen..... t'is toch oneerlijk verdeeld in deze wereld.:p

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 07 dec 2009 02:06

je maakt me nieuwsgierig naar dat schraap-topic.. linkje?
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 07 dec 2009 09:58

de hulk schreef:Ik ben van plan een r3sl aan te schaffen,graag zou ik advies willen wat betreft de maat .
Ik meet 1.84 met een bb lengte van 86 cm ,momenteel heb ik een isaac mt 57 ,wat adviseren jullie een 56 of 58 .
hierbij de gegevens van de isaac headtube 189mm,top tube 570mm,toptube slope 557mm,
seattube 570mm,slope 63mm,ik heb al op de site van cervelo gekeken maar kan niet echt een vergelijking maken.


Neig naar de 56

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 dec 2009 10:46

Lijkt me niet echt verstandig die 56, want dan krimpt de balhoofdbuis bijna 3 cm...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie