Swoosh schreef:Het zijn precies mijn gedachten. Mart Smeets kondigde het in een interview met Vroomen ooit aan als de 'hersenfiets'. Wel, Cervelo is een beetje voor de 'brainless' denk ik altijd maar. Cervelo prijst zichzelf de hemel in en hebben zichzelf als een niche merk in de markt gezet. Mooie verhalen op de website die nergens overgaan. Zoals ze eerder groos verkondigden dat ze zelf hun eigen software hebben gemaakt omdat die niet voor handen was voor hun geavanceerde machines en ideeen bla bla. Het aerodynamica verhaal dat hun (weg)fietsen sneller maakten. Wel ook dat verhaal is een wassen neus natuurlijk. Het verhaal van de beperkte maten hebben we ook nog en dat dat zogenaamd genoeg is omdat ze sloping zijn. haha. Het Cervelo testteam wat zogenaamd niet bedoeld was om wedstrijden te winnen. Grappig is dat ze nog altijd leunen op anderen zoals de voorvork er meestal eentje is van 3T. Als je dan zo geweldig en geavanceerd bezig bent maak je zelf toch ff de beste voorvork van de wereld en verkoop je die aan third party's? ipv andersom . . .
Cervelo's zijn verder best aardige fietsen hoor!
Geen wassen neus denk ik. Ontstaan uit en afstudeerproject van TU-Delft en vanuit daar doorontwikkeld. De ideeen achter de fietsen kloppen wel als je het mij vraagt. Alleen hebben andere merken dit ook in de gaten en loopt Cervelo wellicht niet meer voorop op technologie gebied. Neem bijvoorbeeld Giant, Felt, Specialized of Scott die tegenwoorig volgens mij zeer vergelijkbare fietsen (ook tijdrijfietsen) maken.
Die filosofie van CTT heb ik ook nooit zo begrepen. Winnen staat voorop in de topsport lijkt me