Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 12 okt 2010 13:01

Ik vind deze hele move van cervelo absurd.. vorig seizoen die prijsstijging al, nu deze zet.. ik snap niet waar cervelo mee bezig is, maar ik word niet echt uitgenodigd om op een cervelo te gaan rijden.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 12 okt 2010 13:15

Money talks, bullshit walks. Vraag is wat je hebt als distribiteur aan een lokale FM die alles perfect doet en 10 fietsen per jaar verkoopt? Veltec en Cervelo hebben hoeveelheden nodig om te overleven. Grote spelers in het kanaal (Vos, Salden, Hopmans) zijn niet ingericht op klant specifieke service hoe goed de mensen het ook proberen. Wel zijn ze in staat om grote partijen te verzetten, wat weer nodig is voor een distribiteur om in een klein marktgebied te overleven. Of toch niet?

Met het kiezen van een distributiestrategie leg je een van de beroemde 4 P's vast en moet je de consequenties daarvan dragen. De P van prijs mag en kun je niet vastleggen. Immers, door de omvang van een lokale outlet wordt de prijs bepaald door de marge waarmee de lokale outlet genoegen kan of wil nemen.

Cervelo herkent dat de markt aan het veranderen is. Het gat of onderscheid tussen de onderkant van de markt en het premium segment moet groter gemaakt worden om mensen te blijven overtuigen om meer dan 2.500 uit te geven voor een frame. Dit doe je door te sleutelen aan prijs (kan niet meer, is al hoog), promotie (eigen ploeg/sponsoring top ploeg) en plaats (distributie). Het laatste is het enige wat over blijft om je nog een beetje exclusief te maken. Wat je dan absoluut niet wil zijn stunters met prijzen. Dus weg met die partijen............. en daar gaan dan de volumes...............
Twitter: @rbruijns

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 12 okt 2010 13:15

Amclassic-fan schreef:@Danny, je begrijpt niet helemaal wat ik bedoelde volgens mij. Vos verkoopt in principe niets op het internet volgens mij, dus die zouden niet eens getroffen door deze regels regels. Terwijl een 'premium' winkel/internetshop zoals Competive Cycling dus geen Cervelo meer zou mogen verkopen.
En dat Veltec Vos dealer heeft gemaakt is al eerder besproken en toen was de conclusie al dat het toch vrij absurd is.


Je hebt gelijk, ik vatte het anders op en begreep het verkeerd.

Als ik alles nogmaals lees, is het (denk ik) op verschillende manieren te bekijken.
Enerzijds zal het dozen schuivers tegengaan en word voorkomen dat je met een niet passende of slecht afgemonteerde fiets zit. (eventueel vanwege verkeerde adviezen)
Anderzijds is het inderdaad kolder dat bv een Competitive Cyclist geen fietsen via internet zou kunnen verkopen.
Jammer genoeg moeten goede altijd boeten voor de slechte.

Een leuke opmerking op de Cervelo site was: "ik woon in Ecuador, daar is geen Cervelo dealer".

Onderaan de streep zal de achterliggende gedachte hoe dan ook met geld te maken hebben.
Liever meer als minder verdienen!
FacebookS3RSSite

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 12 okt 2010 13:58

Mijn S1 staat te koop:( ik hoop met een paar jaar weer terug te keren tot de cervelo mannen... dan met een echte (lees zo min mogelijk alu).
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 12 okt 2010 14:44

Kikkie schreef:Mijn S1 staat te koop:( ik hoop met een paar jaar weer terug te keren tot de cervelo mannen... dan met een echte (lees zo min mogelijk alu).


euh... wat bedoel je ?

dat het S1-frame (ook) uit carbon zou moeten gemaakt worden of....?

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 12 okt 2010 20:22

Heeft er iemand al goede foto's gevonden van Thor Hushovd zijn custom Cervélo die passende is bij z'n truitje van kampioen van Noorwegen?

Linkje zou ook mooi zijn.
Nulla tenaci invia est via!

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 12 okt 2010 20:59

FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 12 okt 2010 21:18

is em dat echt? Ik dacht dat Hushovd met een Rotundo stuur rijdt.
Afbeelding

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 12 okt 2010 22:40

ja hee, niet zo muggenziften! ;)
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 12 okt 2010 22:42

Loos schreef:is em dat echt? Ik dacht dat Hushovd met een Rotundo stuur rijdt.


Dit is de fiets!

cervelosram
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:54

cervelosram 12 okt 2010 22:54

Iemand die al details foto's heeft gevonden over het nieuwe R3 model?
Wanneer zouden ze beschikbaar gesteld worden op cervelo.com?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3684
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 12 okt 2010 23:46

metalfan schreef:
Kikkie schreef:Mijn S1 staat te koop:( ik hoop met een paar jaar weer terug te keren tot de cervelo mannen... dan met een echte (lees zo min mogelijk alu).


euh... wat bedoel je ?

dat het S1-frame (ook) uit carbon zou moeten gemaakt worden of....?


Dat is er toch al...hebben ze S2 genoemd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie