Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Auto's, vrachtwagens, brommers, scooters

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 24 nov 2010 20:58

en nog veel meer van dat soort gemotoriseerd vervoer dat je wel eens op straat tegen kan komen. ..

Ik merk dat ik het erg vervelend vind om uitlaatgassen in te moeten ademen. Helemaal tijdens het (hard) fietsen. Van scooters heb ik volgens mij het meeste last. Ik verbaas me dan altijd over die pro tour fietsers die ven tussen de auto's door terug fietsen, of die zo lang mogelijk in het kielzog van een motor proberen te blijven.. Ik vind het echt ()*&^*&^ vies. Zelfs als ze een X aantal meter voor me fietsen ervaar ik het als storend.. Hoe ervaren jullie dat?
:winkthumb:

tiest
Forum-lid HC

tiest 24 nov 2010 21:11

Ik vind het s'ochtends prima als ik tijdens woon-werk verkeer achter een scooter uit de wind kan rijden:)

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 24 nov 2010 21:24

TiesT schreef:Ik vind het s'ochtends prima als ik tijdens woon-werk verkeer achter een scooter uit de wind kan rijden:)

+1

chassepatate
Forum-lid

Gebruikersavatar chassepatate 24 nov 2010 22:41

Dan moet dit wel een prima jaargetijde voor jou zijn, lekker binnen op de Tacx.

michael2757
Forum-lid

michael2757 25 nov 2010 14:22

Ja die scooters zijn echt ontzettend gore stinkondingen, dat die krengen überhaupt nog worden toegelaten, ze zijn (relatief) de meest vervuilende motorvoertuigen die er maar rondrijden. Lang nadat zo,n rot ding voorbij is gereden ruik je die viese gore lucht nog.
Ennu veel plezier voor die gene die er vol ademend achter fietsen, doe maar lekker stoer, mij niet gezien.
Ga toch fietsen...

jules_msk
Forum-lid

jules_msk 25 nov 2010 14:52

Ik heb er inderdaad ook last van. Zeker als je ergens lekker fietst en er zo'n zware vrachtwagen langs komt gereden. Krijg je eerst een flinke (warme) windvlaag over je heen waardoor je bijna op je bek gaat als je niet beide handen op je stuur hebt. Gevolgd door zijn zware uitlaatgassen waardoor je de rotzooi in je mond proeft... Blergh!

Dan eigenlijk liever een scooter. Ik vind ze nog niet eens zo vies ruiken. Ik zeg niet dat ze als luchtverfrisser zou gebruiken thuis, maar toch liever dan de vrachtwagens.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 25 nov 2010 16:40

Ben eens de Redoute opgefietst achter een walmend dieselgebakje wat met moeite omhoog kroop. Dankzij de uitlaatgassen (?) had ik ook wat meer moeite dan anders...
Afbeelding

geer
Forum-lid

geer 25 nov 2010 21:05

hendrikjan schreef: Ik verbaas me dan altijd over die pro tour fietsers die ven tussen de auto's door terug fietsen, of die zo lang mogelijk in het kielzog van een motor proberen te blijven..

Verbaas je, je daar over? Duh...wat is de andere optie dan. Gewoon lekker lossen en wachten tot de bezemwagen nog een blikje cola aangeeft en dan op je gemakkie naar de finish..?
Hoe goor het ook is voor die gasten...je doet alles, maar dan ook alles om terug te komen in het peloton...alles!

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 26 nov 2010 13:59

Ik vind scooters ook vreselijk smerig en heb er altijd lang last van als ze voorbij komen.

lolandico
Forum-lid

lolandico 26 nov 2010 14:39

Ik had ooit gelezen dat scooters veel fijnere (niet positief bedoeld) roet deeltjes uitstoten dan andere vervoermiddelen en daarom gevaarlijker zijn voor longen van fietsers, vooral die fietsers zich zwaar inspannen. Toch sta ik daar niet heel erg bij stil als er eentje langskomt, eigenlijk.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 26 nov 2010 14:44

Geer schreef:
hendrikjan schreef: Ik verbaas me dan altijd over die pro tour fietsers die ven tussen de auto's door terug fietsen, of die zo lang mogelijk in het kielzog van een motor proberen te blijven..

Verbaas je, je daar over? Duh...wat is de andere optie dan. Gewoon lekker lossen en wachten tot de bezemwagen nog een blikje cola aangeeft en dan op je gemakkie naar de finish..?
Hoe goor het ook is voor die gasten...je doet alles, maar dan ook alles om terug te komen in het peloton...alles!

Tja, als je het zo stelt, dan begrijp ik het wel, ik zat eigenlijk stiekem te hopen dat de auto's en motoren die het peloton begeleiden wellicht een betere filter o.i.d. hebben..

Overigens ben ik het ook met de posts hierboven eens dat scooters bij lange na de meest vervelende dampen achterlaten..
:winkthumb:

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 26 nov 2010 20:56

Reagerend op een net gesloten topic over brommers...
Vind dat bromers verbieden geen goed plan is, zat jeugd dat op de brommer naar school gaat en of zich er prima mee vermaakt....
Overigens vind ik ze leuk, lekker achter stayeren! Vooral die populaire nep vespa's met groot windscherm zijn lekkere windvangers!
mijn Flickr

Plaats reactie