Auto's, vrachtwagens, brommers, scooters
-
- Forum-lid
en nog veel meer van dat soort gemotoriseerd vervoer dat je wel eens op straat tegen kan komen. ..
Ik merk dat ik het erg vervelend vind om uitlaatgassen in te moeten ademen. Helemaal tijdens het (hard) fietsen. Van scooters heb ik volgens mij het meeste last. Ik verbaas me dan altijd over die pro tour fietsers die ven tussen de auto's door terug fietsen, of die zo lang mogelijk in het kielzog van een motor proberen te blijven.. Ik vind het echt ()*&^*&^ vies. Zelfs als ze een X aantal meter voor me fietsen ervaar ik het als storend.. Hoe ervaren jullie dat?
Ik merk dat ik het erg vervelend vind om uitlaatgassen in te moeten ademen. Helemaal tijdens het (hard) fietsen. Van scooters heb ik volgens mij het meeste last. Ik verbaas me dan altijd over die pro tour fietsers die ven tussen de auto's door terug fietsen, of die zo lang mogelijk in het kielzog van een motor proberen te blijven.. Ik vind het echt ()*&^*&^ vies. Zelfs als ze een X aantal meter voor me fietsen ervaar ik het als storend.. Hoe ervaren jullie dat?
- chassepatate
- Forum-lid
Dan moet dit wel een prima jaargetijde voor jou zijn, lekker binnen op de Tacx.
-
- Forum-lid
Ja die scooters zijn echt ontzettend gore stinkondingen, dat die krengen überhaupt nog worden toegelaten, ze zijn (relatief) de meest vervuilende motorvoertuigen die er maar rondrijden. Lang nadat zo,n rot ding voorbij is gereden ruik je die viese gore lucht nog.
Ennu veel plezier voor die gene die er vol ademend achter fietsen, doe maar lekker stoer, mij niet gezien.
Ennu veel plezier voor die gene die er vol ademend achter fietsen, doe maar lekker stoer, mij niet gezien.
Ga toch fietsen...
Ik heb er inderdaad ook last van. Zeker als je ergens lekker fietst en er zo'n zware vrachtwagen langs komt gereden. Krijg je eerst een flinke (warme) windvlaag over je heen waardoor je bijna op je bek gaat als je niet beide handen op je stuur hebt. Gevolgd door zijn zware uitlaatgassen waardoor je de rotzooi in je mond proeft... Blergh!
Dan eigenlijk liever een scooter. Ik vind ze nog niet eens zo vies ruiken. Ik zeg niet dat ze als luchtverfrisser zou gebruiken thuis, maar toch liever dan de vrachtwagens.
Dan eigenlijk liever een scooter. Ik vind ze nog niet eens zo vies ruiken. Ik zeg niet dat ze als luchtverfrisser zou gebruiken thuis, maar toch liever dan de vrachtwagens.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.
hendrikjan schreef: Ik verbaas me dan altijd over die pro tour fietsers die ven tussen de auto's door terug fietsen, of die zo lang mogelijk in het kielzog van een motor proberen te blijven..
Verbaas je, je daar over? Duh...wat is de andere optie dan. Gewoon lekker lossen en wachten tot de bezemwagen nog een blikje cola aangeeft en dan op je gemakkie naar de finish..?
Hoe goor het ook is voor die gasten...je doet alles, maar dan ook alles om terug te komen in het peloton...alles!
Ik vind scooters ook vreselijk smerig en heb er altijd lang last van als ze voorbij komen.
Ik had ooit gelezen dat scooters veel fijnere (niet positief bedoeld) roet deeltjes uitstoten dan andere vervoermiddelen en daarom gevaarlijker zijn voor longen van fietsers, vooral die fietsers zich zwaar inspannen. Toch sta ik daar niet heel erg bij stil als er eentje langskomt, eigenlijk.
-
- Forum-lid
Geer schreef:hendrikjan schreef: Ik verbaas me dan altijd over die pro tour fietsers die ven tussen de auto's door terug fietsen, of die zo lang mogelijk in het kielzog van een motor proberen te blijven..
Verbaas je, je daar over? Duh...wat is de andere optie dan. Gewoon lekker lossen en wachten tot de bezemwagen nog een blikje cola aangeeft en dan op je gemakkie naar de finish..?
Hoe goor het ook is voor die gasten...je doet alles, maar dan ook alles om terug te komen in het peloton...alles!
Tja, als je het zo stelt, dan begrijp ik het wel, ik zat eigenlijk stiekem te hopen dat de auto's en motoren die het peloton begeleiden wellicht een betere filter o.i.d. hebben..
Overigens ben ik het ook met de posts hierboven eens dat scooters bij lange na de meest vervelende dampen achterlaten..
Reagerend op een net gesloten topic over brommers...
Vind dat bromers verbieden geen goed plan is, zat jeugd dat op de brommer naar school gaat en of zich er prima mee vermaakt....
Overigens vind ik ze leuk, lekker achter stayeren! Vooral die populaire nep vespa's met groot windscherm zijn lekkere windvangers!
Vind dat bromers verbieden geen goed plan is, zat jeugd dat op de brommer naar school gaat en of zich er prima mee vermaakt....
Overigens vind ik ze leuk, lekker achter stayeren! Vooral die populaire nep vespa's met groot windscherm zijn lekkere windvangers!
mijn Flickr