Cervélo
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 22 okt 2010 16:41
Prachtige fiets en dito wielen maar waarom een ultegra groep dat staat niet in verhouding
met de kwaliteit van de andere componenten
Een Dura-Ace groep zou beter op zijn plaats zijn
met de kwaliteit van de andere componenten
Een Dura-Ace groep zou beter op zijn plaats zijn
website:http://triatleethans.web-log.nl
triatleethans schreef:Prachtige fiets en dito wielen maar waarom een ultegra groep dat staat niet in verhouding
met de kwaliteit van de andere componenten
Een Dura-Ace groep zou beter op zijn plaats zijn
zou niet weten waarom, je gaat er geen meter sneller mee rijden en 't is op een P2 gemonteerd, da's ook niet het topmodel in zijn klasse, ik vind dus dat ultegra hier perfect kan.
Het geld dat hij uitspaarde heeft hij misschien bijgelegd in de wielen waar hij veel meer voordeel zal uithalen !
TS-Biker schreef:triatleethans schreef:Prachtige fiets en dito wielen maar waarom een ultegra groep dat staat niet in verhouding
met de kwaliteit van de andere componenten
Een Dura-Ace groep zou beter op zijn plaats zijn
zou niet weten waarom, je gaat er geen meter sneller mee rijden en 't is op een P2 gemonteerd, da's ook niet het topmodel in zijn klasse, ik vind dus dat ultegra hier perfect kan.
Het geld dat hij uitspaarde heeft hij misschien bijgelegd in de wielen waar hij veel meer voordeel zal uithalen !
Klopt...hij komt met Ultegra....en fsa crank en brakes...dus die zijn geupgraded..
P
In Roadbike zijn een aantal aeroframes getest.
En dan bij de balhoofdstijfheid krijg je de volgende waardes: klik
Oeps.. ! Normaliter wordt zulk falen ook in de praktijk opgemerkt en inderdaad:
"die Nachteile des extremen Aero-Tunings sind hier deutlich spürbar: Der Lenkkopf bietet eine nicht mehr zeitgemäße Steifigkeit von weniger als 60 Newtonmeter pro Grad. Schon auf der Ebene muss der Fahrer bei schnellen Richtungswechseln häufig nachkorrigieren, bergab wird das S2 zwar nie gefährlich, fühlt sich aber einfach schwammig an."
vrije vertaling:
"de nadelen van de extreme aerodynamische optimalisaties zijn duidelijk te merken: De balhoofdbuis heeft een stijfheid van minder dan 60 nm/graad, wat niet meer van deze tijd is. Al op het vlakke moet de rijder bij snelle manouvres hevig na-corrigeren, bergaf is het niet gevaarlijk, maar hij voelt gewoon sponzig aan."
Dat de S2 minder stijf is dan bijv. een R3, is me wel bekend, maar dit heb ik nog nooit eerder gelezen.. Herkenbaar, of?
edit: ow, ik zie dat het al een keer kort aangehaald is. Afgezien van de waardes is het ook de (neem ik aan: ervaren) testers ook opgemerkt.
En dan bij de balhoofdstijfheid krijg je de volgende waardes: klik
Oeps.. ! Normaliter wordt zulk falen ook in de praktijk opgemerkt en inderdaad:
"die Nachteile des extremen Aero-Tunings sind hier deutlich spürbar: Der Lenkkopf bietet eine nicht mehr zeitgemäße Steifigkeit von weniger als 60 Newtonmeter pro Grad. Schon auf der Ebene muss der Fahrer bei schnellen Richtungswechseln häufig nachkorrigieren, bergab wird das S2 zwar nie gefährlich, fühlt sich aber einfach schwammig an."
vrije vertaling:
"de nadelen van de extreme aerodynamische optimalisaties zijn duidelijk te merken: De balhoofdbuis heeft een stijfheid van minder dan 60 nm/graad, wat niet meer van deze tijd is. Al op het vlakke moet de rijder bij snelle manouvres hevig na-corrigeren, bergaf is het niet gevaarlijk, maar hij voelt gewoon sponzig aan."
Dat de S2 minder stijf is dan bijv. een R3, is me wel bekend, maar dit heb ik nog nooit eerder gelezen.. Herkenbaar, of?
edit: ow, ik zie dat het al een keer kort aangehaald is. Afgezien van de waardes is het ook de (neem ik aan: ervaren) testers ook opgemerkt.
Foosho schreef:In Roadbike zijn een aantal aeroframes getest.
En dan bij de balhoofdstijfheid krijg je de volgende waardes: klik
Oeps.. ! Normaliter wordt zulk falen ook in de praktijk opgemerkt en inderdaad:
"die Nachteile des extremen Aero-Tunings sind hier deutlich spürbar: Der Lenkkopf bietet eine nicht mehr zeitgemäße Steifigkeit von weniger als 60 Newtonmeter pro Grad. Schon auf der Ebene muss der Fahrer bei schnellen Richtungswechseln häufig nachkorrigieren, bergab wird das S2 zwar nie gefährlich, fühlt sich aber einfach schwammig an."
vrije vertaling:
"de nadelen van de extreme aerodynamische optimalisaties zijn duidelijk te merken: De balhoofdbuis heeft een stijfheid van minder dan 60 nm/graad, wat niet meer van deze tijd is. Al op het vlakke moet de rijder bij snelle manouvres hevig na-corrigeren, bergaf is het niet gevaarlijk, maar hij voelt gewoon sponzig aan."
Dat de S2 minder stijf is dan bijv. een R3, is me wel bekend, maar dit heb ik nog nooit eerder gelezen.. Herkenbaar, of?
edit: ow, ik zie dat het al een keer kort aangehaald is. Afgezien van de waardes is het ook de (neem ik aan: ervaren) testers ook opgemerkt.
häufig = meermaals en niet hevig
Ik heb een s3 en ben niet de lichtste, kan dit gedrag niet bevestigen bergaf.