Cervélo
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
voorbeeld 1
voorbeeld 2
3min met google zoeken, daarna 2min om bevestigd te krijgen dat BSA hetzelfde systeem is als GPX
bewijs 3
voorbeeld 2
3min met google zoeken, daarna 2min om bevestigd te krijgen dat BSA hetzelfde systeem is als GPX
bewijs 3
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Misschien had je toch iets langer moeten zoeken. BSA is echt niet hetzelfde systeem als GPX. BSA is 1 van de namen die voor Engels schroefdraad in het bracket wordt gebruikt, een andere naam is ISO. GPX is de naam van het SRAM systeem met buitenboordlagers voor frames met BSA of Italiaans draad.
BB30 naar BSA adapters zijn goed verkrijgbaar. Maar de Cervelo heeft geen BB30 bracket, maar een BBright bracket. Daarbij staat het linker lager 11 mm meer naar buiten en zitten de lagers in een nylon behuizing net als bij PressFit 30.
Enduro gaat een adapter maken volgens Cervelo. Ik weet niet of dat ding inmiddels leverbaar is, in maart waren ze nog niet klaar. Als 't ding nog niet te krijgen is moet je een ander crankstel uitzoeken.
BB30 naar BSA adapters zijn goed verkrijgbaar. Maar de Cervelo heeft geen BB30 bracket, maar een BBright bracket. Daarbij staat het linker lager 11 mm meer naar buiten en zitten de lagers in een nylon behuizing net als bij PressFit 30.
Enduro gaat een adapter maken volgens Cervelo. Ik weet niet of dat ding inmiddels leverbaar is, in maart waren ze nog niet klaar. Als 't ding nog niet te krijgen is moet je een ander crankstel uitzoeken.
Dacht dat de R3/R5 frames met BB-right enkel geleverd werden inclusief een bracket (en cranks van ROTOR?) vandaar ook het prijsverschil met 2010 versie's.
Is dit dan niet zo? In het andere geval kan je enkel met een bb-right adapter werken, maar ik kan aannemen dat deze nog niet vlot verkrijgbaar zijn aangezien de frames al moeilijk de weg naar de markt vinden.
Is dit dan niet zo? In het andere geval kan je enkel met een bb-right adapter werken, maar ik kan aannemen dat deze nog niet vlot verkrijgbaar zijn aangezien de frames al moeilijk de weg naar de markt vinden.
Ace1978 schreef:Bij een R5-frameset krijg je idd een Rotor-crank, bij een R3 echter niet.
Bedankt voor deze info.
Dan weet ik wat te doen: een nieuwe crank kopen.
Gisteren ook van SRAM antwoord gehad waarin zei melden dat enduro een adapter maakt, maar nog niet exact weten wanneer deze op de markt komt. Ze denken nog zeker 2 maand.
Opties die ik heb is een SRAM S900 BB30 crank of Rotor D3+ op dit ogenblik.
Dan opteer ik persoonlijk voor de Rotor.
Jammer dat je kosten moet maken voor een frame die onder garantie vervangen wordt
wezep schreef:Kan iemand mij vertellen hoe de interne kabelbegeleiding in een P2 eruit ziet?
Simpel met alleen een binnenkabel, los in het frame?
Of misschien een (plastic) liner?
Iemand die antwoord heeft op bovenstaande vraag?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Had nog een vraagje over deze foto die ik vorige keer vergeten te vragen was:rafflesia schreef:[img=http://img715.imageshack.us/img715/3320/armitstead.jpg]
is er iemand die deze wielen kan thuisplaatsen?
Volgens mij gaat het hier over Ultimate of SLR maar weet niet zeker over welke het gaat in deze foto...
Reden dat ik dit vraag is omdat ik eigenlijk graag had geweten of de velg van deze wielen 40mm of 52 mm is (Ultimate of SLR)?
(Ik vraag het omdat ik zelf op zoek ben naar hoge velgen,
maar bang ben dat 50mm velgen niet mooi zullen staan in een maatje 51...)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Die zijn 52 (40 ziet er heel ander uit) en meningen kunnen verschillen maar persoonlijk komen hoge wielen zeker in c.m. volledig zwarte banden in een klein frame altijd over als plaatje met als eerste vraag "waar die wielen met de fiets / rijder heengaan". Overigens vindt in extreem oversized buizen i.c.m. een klein frame ook optisch niet fraai....
Sharkman 1 schreef:Die zijn 52 (40 ziet er heel ander uit) en meningen kunnen verschillen maar persoonlijk komen hoge wielen zeker in c.m. volledig zwarte banden in een klein frame altijd over als plaatje met als eerste vraag "waar die wielen met de fiets / rijder heengaan". Overigens vindt in extreem oversized buizen i.c.m. een klein frame ook optisch niet fraai....
Ik kan met mijn S-frame moeilijk gaan voor lage wielen lijkt me...
Vind dit op de limiet, hoger dan dit zou idd leiden tot "waar-gaan-die wielen-met-fiets"
Vindt overigens altijd wel dat wielen (gelijk welke) in een kleine maat ietswat groot uitvallen (esthetisch), maar kan mezelf moeilijk uitrekken om een framemaat groter te kunnen rijden natuurlijk
Grtz,
wezep schreef:wezep schreef:Kan iemand mij vertellen hoe de interne kabelbegeleiding in een P2 eruit ziet?
Simpel met alleen een binnenkabel, los in het frame?
Of misschien een (plastic) liner?
Iemand die antwoord heeft op bovenstaande vraag?
P2 (en P3) heeft geen interne geleiding. kabel zit los in het frame. Wat vissen om hem te vinden (zeker de versnellingskabels omdat deze onder het bracket door moeten passeren en ze vaak afgduwd worden naar de zitbuis.) je zou liner kunnen gebruiken maar dan ga je de gaatjes wat moeten vergroten.
remkabel boven is geen probleem. gat is ruim en je ziet de kabel gemakkelijk voorbij komen om hem zo eruit te vissen. Onderaan is het vaak een ander paar mouwen. Heb nu toch reeds 5 P-fietsen opgebouwd en het is steeds een gewriemel om die kabels vanonder het bracket te vissen. Als je wat geluk hebt is het in 5 minuten gebakken, maar ik heb er ook al eens een uurtje mee bezig geweest en dan is het echt wel frustrerend dat je wederom de kabel mist.
rafflesia schreef:Sharkman 1 schreef:Die zijn 52 (40 ziet er heel ander uit) en meningen kunnen verschillen maar persoonlijk komen hoge wielen zeker in c.m. volledig zwarte banden in een klein frame altijd over als plaatje met als eerste vraag "waar die wielen met de fiets / rijder heengaan". Overigens vindt in extreem oversized buizen i.c.m. een klein frame ook optisch niet fraai....
Ik kan met mijn S-frame moeilijk gaan voor lage wielen lijkt me...
Vind dit op de limiet, hoger dan dit zou idd leiden tot "waar-gaan-die wielen-met-fiets"
Vindt overigens altijd wel dat wielen (gelijk welke) in een kleine maat ietswat groot uitvallen (esthetisch), maar kan mezelf moeilijk uitrekken om een framemaat groter te kunnen rijden natuurlijk
Grtz,
Ik vind zelf die hoge velgen juist erg mooi. Ook een klein oversized frame vind ik mooi. Ik vind het op die foto er iig sexy uitzien.
Maar ja, ieder z'n eigen smaak.
Zou jij dan een minder hoge velg opteren in een klein frame?Sharkman 1 schreef:Die zijn 52 (40 ziet er heel ander uit) en meningen kunnen verschillen maar persoonlijk komen hoge wielen zeker in c.m. volledig zwarte banden in een klein frame altijd over als plaatje met als eerste vraag "waar die wielen met de fiets / rijder heengaan".
Of welke esthetische oplossing is er dan volgens jou voor iemand met een kleine maat?
Grtz,