Mavic, Easton, of Campa??
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 20 Mei 2006
Quoten: Origineel geplaatst door MarkyMark op 19 Mei 2006
Het gaan de Zonda's worden.
Tenminste....Barbara van Futuremshop.nl heeft me per mail aangeven dat ze passen met met 9spd 105-groep. Heeft iemand ervaring met Zonda's icm 9spd Shimano?
Volgens Campa is de Shimano body op de Zonda's alleen voor 10 speed.
Precies! Ik heb ooit ook nog gekeken naar de 2006 zonda's maar deze vielen af omdat de boby alleen geschikt is voor 10sp shimano (0f 9 en 10 speed camp). De 2005 wielen waren nog wel geschikt voor shimano 9 speed.
De expertise van de futurumshop medewerkers is trouwens matig, voor de liefhebber: check de vraag en andwoorden eens bij de producten. Veel andwoorden zijn niet correct of worden op een ander deel van de pagina tegen gesproken.
Mischien een idee voor een nieuw topic zoek de foute adviezen van (web) winkels
Quoten: Origineel geplaatst door MarkyMark op 19 Mei 2006
Het gaan de Zonda's worden.
Tenminste....Barbara van Futuremshop.nl heeft me per mail aangeven dat ze passen met met 9spd 105-groep. Heeft iemand ervaring met Zonda's icm 9spd Shimano?
Volgens Campa is de Shimano body op de Zonda's alleen voor 10 speed.
Precies! Ik heb ooit ook nog gekeken naar de 2006 zonda's maar deze vielen af omdat de boby alleen geschikt is voor 10sp shimano (0f 9 en 10 speed camp). De 2005 wielen waren nog wel geschikt voor shimano 9 speed.
De expertise van de futurumshop medewerkers is trouwens matig, voor de liefhebber: check de vraag en andwoorden eens bij de producten. Veel andwoorden zijn niet correct of worden op een ander deel van de pagina tegen gesproken.
Mischien een idee voor een nieuw topic zoek de foute adviezen van (web) winkels
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
-
- Forum-lid
Zie inderdaad een hoop tegenstrijdige adviezen, daarom ook maar de vraag gesteld aan bikepartsrus.nl, zie het antwoord van Lizet. Is een "spacertje" de oplossing?
"9 of 10 speed is geen probleem. Dat is met een spacertje op te lossen.
Om welke kleur gaat het? Zwart of zilver?
Groet Lizet"
"9 of 10 speed is geen probleem. Dat is met een spacertje op te lossen.
Om welke kleur gaat het? Zwart of zilver?
Groet Lizet"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door BvdT op 21 Mei 2006
ik wil binnenkort een wiel met hoge velg kopen. maar je hebt ze van campa, mavic, easton en vast nog een hele zooi andere. welk wiel met hoge velg is nou de beste keuze?
Lightweights, als je die niet mooi vind Bora's. Als je geen moeite mee heb dat je behoorlijke kans loopt op een gescheurde velg kan je ook bijv Zipp 404 kopen. Ben je een arme sloeber dan koop je Corima Aero's.
ik wil binnenkort een wiel met hoge velg kopen. maar je hebt ze van campa, mavic, easton en vast nog een hele zooi andere. welk wiel met hoge velg is nou de beste keuze?
Lightweights, als je die niet mooi vind Bora's. Als je geen moeite mee heb dat je behoorlijke kans loopt op een gescheurde velg kan je ook bijv Zipp 404 kopen. Ben je een arme sloeber dan koop je Corima Aero's.
-
- Forum-lid
..verder in mijn zoektocht naar tech-info inzake Zonda's...
ditmaal is de bron Salden: de 2006 Zonda's worden igv Shimano geleverd met een 10 spd body, de 9spd body past echter ook gewoon op dit wiel, er moet dan idd wel een spacertje tussen. De 9spd body moet echter wel apart besteld worden.
Volgende vraag:
kan ik zelf de cassette verwisselen, zonder speciale kennis of gereedschap?
ditmaal is de bron Salden: de 2006 Zonda's worden igv Shimano geleverd met een 10 spd body, de 9spd body past echter ook gewoon op dit wiel, er moet dan idd wel een spacertje tussen. De 9spd body moet echter wel apart besteld worden.
Volgende vraag:
@Markymark: heb je al eens gedacht aan Reynolds Alta aero wielen? Deze kosten 549 euro en wegen 1564gr (zelf gewogen)Ik heb deze set nu een half jaar en afgezien van een paar kinderziektes die de wielen nog hadden bevallen ze prima. Dit zijn namelijk de eerste alu wielen die Reynolds heeft gemaakt. Ze hadden alleen te weinig vet in de achternaaf gedaan waardoor deze droog stond en niet meer soepel liep. Na een klacht bij mijn FM heeft deze een hele nieuwe set besteld voor me. (zo hoort het dus eigenlijk! ) Toen ik ze eens goed bekeek zag ik dat ze zowel een andere voornaaf als een andere achternaaf in hebben gezet. En in plaats van Sapim laser/race spaken zitten er nu DT competition spaken in. Bijkomend voordeel is dat het achterwiel nu 26 gram lichter is dan de vorige versie Nee, mij hoor je nog niet klagen!Door de hoger velg zijn ze goed stijf en dat merk je vooral op wat slechtere wegen. Ook de zijdelingse stijfheid is erg goed. Ik heb mijn remblokken behoorlijk dicht op mijn velgen staan en zelfs als ik flink aanzet hoor ik niets aanlopen (iest wat ik met andere velgen nog wel had, maar die waren ook een stuk goedkoper)Totaal plaatje:
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
Quoten: Origineel geplaatst door MarkyMark op 23 Mei 2006
Volgende vraag:
Een cassete verwisselen is een fluitje van een cent. Je hebt er 2 gereedschappen voor nodig, te weten een sluitringverwijderaar (Let op!! je hebt een Shimano versie en een Campa versie!) en een handvat met een stuk ketting eraan om de cassete tegen te houden. Je draait de sluitring nl. los met de draairichting van de cassete. Om de cassete vast te zetten heb je alleen de sluitringverwijderaar nodig. Goed aandraaien, zodat er geen speling op de cassete zit, wiel erin en gaan!
Rij zelf ook met de Zonda 2006 icm een 9 speed shimano cassete. Ik heb echter bij Bike-Palast in Duitsland mijn Zonda's besteld met een aparte Shimano 9sp body. (Navraag bij bike palast leverde mij als antwoord op dat zij deze zelf erop hebben gezet).
Het antwoord van Salden begrijp ik niet helemaal; bedoelen zij dat je een 9sp cassete op deze 10sp body kan plaatsen met gebruik van een spacer, of bedoelenze echt dat je een lossen 9 speed body los moet kopen en deze nog op het wiel moet monteren?
Volgende vraag:
Een cassete verwisselen is een fluitje van een cent. Je hebt er 2 gereedschappen voor nodig, te weten een sluitringverwijderaar (Let op!! je hebt een Shimano versie en een Campa versie!) en een handvat met een stuk ketting eraan om de cassete tegen te houden. Je draait de sluitring nl. los met de draairichting van de cassete. Om de cassete vast te zetten heb je alleen de sluitringverwijderaar nodig. Goed aandraaien, zodat er geen speling op de cassete zit, wiel erin en gaan!
Rij zelf ook met de Zonda 2006 icm een 9 speed shimano cassete. Ik heb echter bij Bike-Palast in Duitsland mijn Zonda's besteld met een aparte Shimano 9sp body. (Navraag bij bike palast leverde mij als antwoord op dat zij deze zelf erop hebben gezet).
Het antwoord van Salden begrijp ik niet helemaal; bedoelen zij dat je een 9sp cassete op deze 10sp body kan plaatsen met gebruik van een spacer, of bedoelenze echt dat je een lossen 9 speed body los moet kopen en deze nog op het wiel moet monteren?
You can never be too Specialized
-
- Forum-lid
Salden geeft aan dat er ipv een 10spd body er een 9spd body op gezet moet worden, deze zijn volgens hen gewoon verkrijgbaar. Salden rekent geen meerprijs voor deze afwijkende body.
Gezien ik de beschreven tools niet heb kan ik denk ik het beste met het oude + nieuwe achterwiel naar de locale FM gaan, kan onmogelijk veel kosten als ik de beschrijving bij dit klusje hoor.
gr! Mark
Gezien ik de beschreven tools niet heb kan ik denk ik het beste met het oude + nieuwe achterwiel naar de locale FM gaan, kan onmogelijk veel kosten als ik de beschrijving bij dit klusje hoor.
gr! Mark
Voor dit klusje zou ik niet naar de FM gaan; koop een setje van dit gereedschap. Kost je van BBB ongeveer 20 euries. Dit gereedschap komt echt wel van pas; bijv. als je je cassete wil schoonmaken, dat gaat nl. makkelijker als die eraf is! Weet niet hoe makkelijk of hoe lastig het is om een body te vervangen, maar volgens de kenners moet dit met de Zonda vrij makkelijk kunnen. Of dit ook een klusje is om zelf te doen als onervaren fietsknutselaar weet ik niet! Trouwens wel goede service van salden als ze geen meerprijs rekenen voor die losse body!
-
- Forum-lid
geen meerprijs tov de 10spd body heh... wielset kost meen ik 389, komt iets van 45 euro voor de body bij.
Kijk eens bij bike palast, daar heb ik mijn Zonda's besteld! € 369,00 voor de Zonda's met een 8/9/10 speed body voor Shimano. Zoals gezegd, door bike palast zelf hierop gemonteerd. € 9,00 verzendkosten! Binnen 10 dagen heb je ze wel in huis!
http://www.bike-palast.com/enid/0a8a0f0 ... he_4u.html
http://www.bike-palast.com/enid/0a8a0f0 ... he_4u.html