Beste fietsers,
Hier komt een aardig verhaal over wielen waar ik duizendmiljoen opties heb en er maar twee onder m'n fiets kan zetten... zucht.
Eerst even mezelf:
80 kilo ex fiets, shimano dura ace 9sp, geen wedstrijden, wel af en toe volle sprint een viaduct oid naar boven harken. Er staan wel echte bergen op het programma.
Ik heb 300 euro voor een nieuw (ander) setje wielen over, overspaken mag wat minder kosten vind ik. De wielen moeten sterk zijn, moeten er een beetje leuk uitzien, niet te zwaar zijn en hoge velgen charmeren mij wel. Ik wil wel twee dezelfde velgen op m'n fietsie hebben.
Ik heb nu zipp 303 wielen met behoorlijk versleten velgen. De leeftijd van de naven weet ik niet.
(optie 1)
Ik dacht eerst de naven te behouden en er nieuwe velgen omheen te laten spaken. Probleem is dat de voornaaf 20-gaats is (achternaaf is 28-gaats) en ik dus veel moeite heb om geschikte (twee dezelfde) velgen te vinden. Iemand ideeen? Wat zal dit kosten? Nieuwe zipps is dus geen optie met mijn budget.
Ik kan ook de zipps als reserve en voor de rollen bewaren:
(optie 2)
Twee nieuwe Shimano Dura Ace WH-7701 wielen, 300 Euro, geen gezeur met in laten spaken enzo, gloednieuw en imho mooie wielen en ze zien er nog hip uit ook. Ze zijn niet zwaar, vrij hoge velg. Kost wel weer 300 euro wat toch een hoop geld is.
(optie 3)
150 euro betalen bij een vriend voor een z.g.a.n. ultegra 9sp voornaaf, gespaakt met mavic open pro ceramic en een losse open pro ceramic achtervelg.
Hier moet ik dan nog spaken en een geschikte achternaaf, liefst dura ace (of ultegra) bij kopen en in laten vlechten. Ik ben wel gecharmeerd van deze velgen. Als ik voor weinig een achternaaf kan versieren kan dit nog voordelig uitvallen denk ik.
Zo hier en daar heb ik eens wat rondgezocht, ik denk dat optie 1 behoorlijk kansloos is.
Wie kan mij van goede raad voorzien? Wat is kwalitatief gezien de beste keuze? Zijn er nog opties die ik vergeten ben?
Veel dank,