Mavic Ksyrium Elite
Hoi
Wie heeft er met bovengenoemde wielen ook de ervaring dat er gauw een kleine slag in het achterwiel komt.
Ik ben 1.93 en weeg rond de 100 kg en volgens de fietsenmaker zou het kunnen komen door het aanzetten bij een sprint of klim dat je dan een beetje met de fiets slingert en er dan veel kracht op de wielen komt .
Grt Tandje Bij
Wie heeft er met bovengenoemde wielen ook de ervaring dat er gauw een kleine slag in het achterwiel komt.
Ik ben 1.93 en weeg rond de 100 kg en volgens de fietsenmaker zou het kunnen komen door het aanzetten bij een sprint of klim dat je dan een beetje met de fiets slingert en er dan veel kracht op de wielen komt .
Grt Tandje Bij
Al wat goed is komt boven!!
Een maatje van me had dat probleem ook. Hij weegt zo rond de 85 kilo....maar dat moeten die wielen gewoon kunnen hebben.
Bij hem was het probleem dat de spaaknippels los liepen tijden het fietsen.....en dan ontstaat er een slag in je wiel.Alle spaak nippels hebben we opnieuw behandeld met lock-tied, toen wiel gericht en nu lopen de nippels niet meer los.
Bij hem was het probleem dat de spaaknippels los liepen tijden het fietsen.....en dan ontstaat er een slag in je wiel.Alle spaak nippels hebben we opnieuw behandeld met lock-tied, toen wiel gericht en nu lopen de nippels niet meer los.
M@zzel
Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe Ksyrium Elite wielen. Weeg zelf 73 kg. En ook bij mij: losse spaken in het achterwiel en dus een slag. Dit gebeurde tijdens mijn vakantie en moest op brute wijze (met een waterpomptang) de nippels aandraaien.
Moet je trouwens de speciale Mavic spaaknippel sleutel hebben om de nippels aan te draaien (op niet-brute wijze) of zijn er ook universele sleutels? Zo'n mavic ding kost relatief een kapitaal...
Welke loc-tite moet je gebruiken om de spaaknippels mee vast te krijgen? Groen of Rood?
Moet je trouwens de speciale Mavic spaaknippel sleutel hebben om de nippels aan te draaien (op niet-brute wijze) of zijn er ook universele sleutels? Zo'n mavic ding kost relatief een kapitaal...
Welke loc-tite moet je gebruiken om de spaaknippels mee vast te krijgen? Groen of Rood?
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
Ik heb er vele km's mee gereden, ben er nooit voorzichtig mee omgegaan (in volle vaart van 20 cm hoge stoepjes springen bijvoorbeeld) en heb ze nooit ook maar een mm uit het lood gekregen. (ok, ik weeg ca 75, geen 100) Ze zitten nu onder de "winterfiets" van mijn vriendin en zijn nog steeds kaarsrecht.
Ik had de 1e generatie elites, mss waren die sterker??
PS vriend van mij, 100 kg, 2m04, heeft ze ook, is er al 2 keer mee op z'n plaat gegaan en heeft er zowaar een klein slagje in gekregen
Ik had de 1e generatie elites, mss waren die sterker??
PS vriend van mij, 100 kg, 2m04, heeft ze ook, is er al 2 keer mee op z'n plaat gegaan en heeft er zowaar een klein slagje in gekregen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Quoten: Origineel geplaatst door 53x11 op 16 Mei 2006
Ik heb er vele km's mee gereden, ben er nooit voorzichtig mee omgegaan (in volle vaart van 20 cm hoge stoepjes springen bijvoorbeeld) en heb ze nooit ook maar een mm uit het lood gekregen. (ok, ik weeg ca 75, geen 100) Ze zitten nu onder de "winterfiets" van mijn vriendin en zijn nog steeds kaarsrecht.
Ik had de 1e generatie elites, mss waren die sterker??
PS vriend van mij, 100 kg, 2m04, heeft ze ook, is er al 2 keer mee op z'n plaat gegaan en heeft er zowaar een klein slagje in gekregen
Dat heb ik dus ook, snap niet of het aan mij ligt of aan de mazzel die ik heb met een goed setje. Idem Whr550
Ik heb er vele km's mee gereden, ben er nooit voorzichtig mee omgegaan (in volle vaart van 20 cm hoge stoepjes springen bijvoorbeeld) en heb ze nooit ook maar een mm uit het lood gekregen. (ok, ik weeg ca 75, geen 100) Ze zitten nu onder de "winterfiets" van mijn vriendin en zijn nog steeds kaarsrecht.
Ik had de 1e generatie elites, mss waren die sterker??
PS vriend van mij, 100 kg, 2m04, heeft ze ook, is er al 2 keer mee op z'n plaat gegaan en heeft er zowaar een klein slagje in gekregen
Dat heb ik dus ook, snap niet of het aan mij ligt of aan de mazzel die ik heb met een goed setje. Idem Whr550
Ik heb sinds een paar maanden Ksyrium Elite wielen. Na elke rit zit er een serieuse slinger in mijn wiel, ik moet zelfs de remmen openzetten om verder te kunnen rijden. Ik heb contact opgenomen met mijn fm (Salden). Wielen worden teruggstuurd naar Mavic. (ik weeg 75 kg en ben een recreatief fietser)
Quoten: Origineel geplaatst door Niklas2 op 16 Mei 2006
Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe Ksyrium Elite wielen. Weeg zelf 73 kg. En ook bij mij: losse spaken in het achterwiel en dus een slag. Dit gebeurde tijdens mijn vakantie en moest op brute wijze (met een waterpomptang) de nippels aandraaien.
Moet je trouwens de speciale Mavic spaaknippel sleutel hebben om de nippels aan te draaien (op niet-brute wijze) of zijn er ook universele sleutels? Zo'n mavic ding kost relatief een kapitaal...
Welke loc-tite moet je gebruiken om de spaaknippels mee vast te krijgen? Groen of Rood?
Asjeblief zeg, heb jij die Mavic nippelsleutel niet bijgeleverd gekregen bij jouw wielen dan ? Ga eens even op tafel slaan bij jouw leverancier.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe Ksyrium Elite wielen. Weeg zelf 73 kg. En ook bij mij: losse spaken in het achterwiel en dus een slag. Dit gebeurde tijdens mijn vakantie en moest op brute wijze (met een waterpomptang) de nippels aandraaien.
Moet je trouwens de speciale Mavic spaaknippel sleutel hebben om de nippels aan te draaien (op niet-brute wijze) of zijn er ook universele sleutels? Zo'n mavic ding kost relatief een kapitaal...
Welke loc-tite moet je gebruiken om de spaaknippels mee vast te krijgen? Groen of Rood?
Asjeblief zeg, heb jij die Mavic nippelsleutel niet bijgeleverd gekregen bij jouw wielen dan ? Ga eens even op tafel slaan bij jouw leverancier.
Ik heb met mijn fietsenleverancier gebeld (Canyon): er blijkt sprake te zijn van een grote lichting Mavic Ksyrium Elite achterwielen (dus geen voorwielen voorzover ik weet-wellicht zijn daar andere berichten over?) waar sprake is van een productiefout. De spaaknippels lopen spontaan los, opnieuw aandraaien biedt slechts tijdelijk soulaas.
Resultaat: wiel opsturen (via leverancier aan Mavic) waarna het wiel volledig opnieuw moet worden ingespaakt (allemaal nieuwe nippels) en er een flinke laag loc-tite op wordt gedaan.
Er is mij doorgegeven dat de doorlooptijd bij Mavic ca 10 dagen is om dit op te lossen. Incl opsturen betekent dit dus dat ik twee weken mijn achterwiel kwijt ben en dus -bij gebrek aan reserve wielen- niet kan fietsen.
Heeft iemand uit regio Utrecht/Zeist wellicht nog wat staan voor tijdelijke uitleen/huur (met Shimano 10-vit geschikte body)? Ik weeg 73 kg, any wheel will do..... (en ga nu niet svp reageren met 'had je maar bij een LBS je fiets moeten aanschaffen'........dat weet ik ook wel, risico van het vak)
Resultaat: wiel opsturen (via leverancier aan Mavic) waarna het wiel volledig opnieuw moet worden ingespaakt (allemaal nieuwe nippels) en er een flinke laag loc-tite op wordt gedaan.
Er is mij doorgegeven dat de doorlooptijd bij Mavic ca 10 dagen is om dit op te lossen. Incl opsturen betekent dit dus dat ik twee weken mijn achterwiel kwijt ben en dus -bij gebrek aan reserve wielen- niet kan fietsen.
Heeft iemand uit regio Utrecht/Zeist wellicht nog wat staan voor tijdelijke uitleen/huur (met Shimano 10-vit geschikte body)? Ik weeg 73 kg, any wheel will do..... (en ga nu niet svp reageren met 'had je maar bij een LBS je fiets moeten aanschaffen'........dat weet ik ook wel, risico van het vak)
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@T.Trapper, als je je wielen niet los koopt maar in een complete fiets krijg je die sleutel er niet bij.
Wat een geweldige oplossing van Mavic om de boel met Loctite vast te zetten. Zit er een keer een slag in moet je eerst de Loctite eruit draaien en dat vind een nippel vaak niet leuk. Valt me zwaar tegen van Mavic, wielset moet gewoon zonder Loctite recht kunnen blijven.
Wat een geweldige oplossing van Mavic om de boel met Loctite vast te zetten. Zit er een keer een slag in moet je eerst de Loctite eruit draaien en dat vind een nippel vaak niet leuk. Valt me zwaar tegen van Mavic, wielset moet gewoon zonder Loctite recht kunnen blijven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01 mar 2006 15:54
Rotzooi is het. na een paar maanden Ksyrium Elitewielen en meer dan 10 slagen in mun wielen, heb ik ze weggedaan. Rij nu Zonda's probleemloos, super strak en stevig.