Actiefoto's
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 03 Augustus 20062 1/2 week geleden in monster (verschrikkelijke hitte )...
Djeezes, was er ook wel een meter normaal wegdek in die koers? Ziet er verschrikkelijk uit.
Dat is toch een gewone klinkerweg? Ik vind het plaveisel op de klimmetjes (oa eikenberg, molenber) bij jullie in de vlaamse ardennen heel wat moeilijker
Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 03 Augustus 20062 1/2 week geleden in monster (verschrikkelijke hitte )...
Djeezes, was er ook wel een meter normaal wegdek in die koers? Ziet er verschrikkelijk uit.
Dat is toch een gewone klinkerweg? Ik vind het plaveisel op de klimmetjes (oa eikenberg, molenber) bij jullie in de vlaamse ardennen heel wat moeilijker
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 04 Augustus 2006
Dat is toch een gewone klinkerweg? Ik vind het plaveisel op de klimmetjes (oa eikenberg, molenber) bij jullie in de vlaamse ardennen heel wat moeilijker
Dat zijn dan ook kasseistroken en klimmetjes, die als hindernis in een parcours staan. Wat ik op die foto's zie zijn verschrikkelijke straatstenen (vooral die slechte in visgraatmotief van de eerste foto) waar je heel snel bochten moet op nemen en zo... juk! Voor dat soort koersjes kom ik nooit aan de start, geen plezier aan te beleven.
Dat is toch een gewone klinkerweg? Ik vind het plaveisel op de klimmetjes (oa eikenberg, molenber) bij jullie in de vlaamse ardennen heel wat moeilijker
Dat zijn dan ook kasseistroken en klimmetjes, die als hindernis in een parcours staan. Wat ik op die foto's zie zijn verschrikkelijke straatstenen (vooral die slechte in visgraatmotief van de eerste foto) waar je heel snel bochten moet op nemen en zo... juk! Voor dat soort koersjes kom ik nooit aan de start, geen plezier aan te beleven.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
@Cubebiker: (nog even off-topic) Er tussenuit knippen heb ik ook gedaan, maar dan nog geldt dat er voor de Squalo een specifieke zomeruitvoering is (zoals boven vermeld). De bij bike-palast bestelde witte SLR werd tot m'n verbazing al binnen 5 dagen bezorgd, waar ook nog een weekend in viel.
Wat die bestrating betreft, vorige maand zag ik de profronde van Zandvoort met Knaven, Van Heeswijk, Pronk, etc. De bestrating was niet anders en er werd geregeld aardig gejakkerd. De toeschouwers (en de organisatie) beleefden in elk geval wel plezier aan de koers.
Vr. gr., wibo
Wat die bestrating betreft, vorige maand zag ik de profronde van Zandvoort met Knaven, Van Heeswijk, Pronk, etc. De bestrating was niet anders en er werd geregeld aardig gejakkerd. De toeschouwers (en de organisatie) beleefden in elk geval wel plezier aan de koers.
Vr. gr., wibo
Afgelopen zaterdag clubkampioenschappen gehad bij mijn tourclub ingedeeld in 3 categorieen A, B en C.
De C reed 20 rondes van 1600 meter, de B 25 en de A 30.
Ik heb zelf meegereden bij de A-groep.
Vanaf de start werd er al direct aangevallen maar elke aanval werd teruggehaald tot er een aanval weg wist te blijven. Ik wist samen met onze wegkapitein te ontsnappen en een gaatje te slaan.
Maar achter ons bleef men tempo maken en even daarna gaf mijn vluchtmakker op en zakte terug in het peloton. Ik bleef nog even aanzetten en reed in mn eentje gedurende een km of tien 40-41 gemiddeld maar het gaatje werd alsmaar kleiner.
Nadat ongeveer 12 rondes waren verstreken was de groep dus weer bij elkaar. Het tempo ging er een beetje uit en kleine aanvalletjes vonden plaats maar werden weer snel terug gehaald om de premiesprint ook daadwerkelijk op een sprint uit te laten lopen. Omdat ik nog even bij aan het komen was liet ik deze aan me voorbij gaan.
Hierop ging direct het tempo weer omhoog en ik vond me een fijn plaatsje binnen onze groep om me klaar te maken voor de laatste premiesprint.
Tot de laatste bocht voor de sprint reden we ongeveer met zn allen naast elkaar tot de eerste man begon te sprinten. Ik was gelukkig de meest attente en zat direct in het wiel waarop ik voor de streep er nog over kon. Ik had tenminste een premie gewonnen vandaag!
Met nog maar een paar ronden te gaan was het nog helemaal bij elkaar en leek het een sprint te gaan worden. Omdat ik net had gevoeld dat ik de sprint vrij gemakkelijk had gewonnen, niemand was in staat uit mijn wiel te komen, reed ik alle gaten naar vluchters dicht.
Met het klinken van de bel voor de laatste ronde reed ik tweede wiel en ongeveer een km voor de streep demareerde iemand zo steenhard dat ik wel moest reageren. Deze man moest ik niet laten schieten.. We sloegen een gaatje en ik kwam zijn wiel niet meer uit.
Maar wat er toen gebeurde.. hij viel stil op de finishstraat en hield zijn benen stil! Net op het moment dat ik begon door te krijgen wat er gaande was sprintte zijn maatje mij al voorbij met boven de 40 het uur en had dus nogal sneaky in mijn wiel gezeten. Hij sloeg een gat maar met een allerlaatste krachtsinspanning werd het gaatje naar zijn achterwiel steeds kleiner. Net voor de streep was ik er langs en direct ging ik erover heen!
Mijn eerste overwinning (pas de zesde koers ooit) was een feit!
Na de bloemen, bekers en kusjes van de ronde-miss te ontvangen hebben heb ik de knoop doorgehakt en ga ik volgend jaar wedstrijden rijden onder een Amateur A licentie. Ik ben zeer benieuwd hoe me dat afgaat..
De C reed 20 rondes van 1600 meter, de B 25 en de A 30.
Ik heb zelf meegereden bij de A-groep.
Vanaf de start werd er al direct aangevallen maar elke aanval werd teruggehaald tot er een aanval weg wist te blijven. Ik wist samen met onze wegkapitein te ontsnappen en een gaatje te slaan.
Maar achter ons bleef men tempo maken en even daarna gaf mijn vluchtmakker op en zakte terug in het peloton. Ik bleef nog even aanzetten en reed in mn eentje gedurende een km of tien 40-41 gemiddeld maar het gaatje werd alsmaar kleiner.
Nadat ongeveer 12 rondes waren verstreken was de groep dus weer bij elkaar. Het tempo ging er een beetje uit en kleine aanvalletjes vonden plaats maar werden weer snel terug gehaald om de premiesprint ook daadwerkelijk op een sprint uit te laten lopen. Omdat ik nog even bij aan het komen was liet ik deze aan me voorbij gaan.
Hierop ging direct het tempo weer omhoog en ik vond me een fijn plaatsje binnen onze groep om me klaar te maken voor de laatste premiesprint.
Tot de laatste bocht voor de sprint reden we ongeveer met zn allen naast elkaar tot de eerste man begon te sprinten. Ik was gelukkig de meest attente en zat direct in het wiel waarop ik voor de streep er nog over kon. Ik had tenminste een premie gewonnen vandaag!
Met nog maar een paar ronden te gaan was het nog helemaal bij elkaar en leek het een sprint te gaan worden. Omdat ik net had gevoeld dat ik de sprint vrij gemakkelijk had gewonnen, niemand was in staat uit mijn wiel te komen, reed ik alle gaten naar vluchters dicht.
Met het klinken van de bel voor de laatste ronde reed ik tweede wiel en ongeveer een km voor de streep demareerde iemand zo steenhard dat ik wel moest reageren. Deze man moest ik niet laten schieten.. We sloegen een gaatje en ik kwam zijn wiel niet meer uit.
Maar wat er toen gebeurde.. hij viel stil op de finishstraat en hield zijn benen stil! Net op het moment dat ik begon door te krijgen wat er gaande was sprintte zijn maatje mij al voorbij met boven de 40 het uur en had dus nogal sneaky in mijn wiel gezeten. Hij sloeg een gat maar met een allerlaatste krachtsinspanning werd het gaatje naar zijn achterwiel steeds kleiner. Net voor de streep was ik er langs en direct ging ik erover heen!
Mijn eerste overwinning (pas de zesde koers ooit) was een feit!
Na de bloemen, bekers en kusjes van de ronde-miss te ontvangen hebben heb ik de knoop doorgehakt en ga ik volgend jaar wedstrijden rijden onder een Amateur A licentie. Ik ben zeer benieuwd hoe me dat afgaat..
Science of Performance!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Gefeliciteerd Daveke! Maar wat hebben jullie voor een vage helmen allemaal?
We moesten er van die mutsjes overheen trekken om herkenbaar te zijn (welke groep je in mee reed). Ik denk, fijn, koop een Giro Atmos vanwege zn vele luchtgaten en zn goede verkoeling.. moet ik er zon badmuts overheen trekken!
Science of Performance!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Lol...
Proficiat.
Maar die badmutsen... zooo belachelijk.
Maar die badmutsen... zooo belachelijk.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 04 aug 2006 23:00
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 31 Mei 2006
"Ben Curfs" (ik dus) in actie in Pro Cycling Manager met de Salvoluca Database voor nieuwelingen en junioren (te downloaden op: procyclingmanger.be) Wel leuk zo met je eigen kunnen spelen op Cycling Manager (zeker nu ik 2 weken thuis moet blijven van school door weeral een virale infectie en 2 weken van de fiets moet blijven ) Op de foto staan Zipp wielen in, helaas zijn er geen Lightweight wielen op het spel :d Ik kijk al uit naar pro cycling manager 2006, binnen 1.5 weekje heb ik het
waar downloadje deze versie, kwil wel eens weten of ik erbij zit en natuurlijk ook spelen, maar www.procyclingmanager.be bestaat niet bij mij?!
"Ben Curfs" (ik dus) in actie in Pro Cycling Manager met de Salvoluca Database voor nieuwelingen en junioren (te downloaden op: procyclingmanger.be) Wel leuk zo met je eigen kunnen spelen op Cycling Manager (zeker nu ik 2 weken thuis moet blijven van school door weeral een virale infectie en 2 weken van de fiets moet blijven ) Op de foto staan Zipp wielen in, helaas zijn er geen Lightweight wielen op het spel :d Ik kijk al uit naar pro cycling manager 2006, binnen 1.5 weekje heb ik het
waar downloadje deze versie, kwil wel eens weten of ik erbij zit en natuurlijk ook spelen, maar www.procyclingmanager.be bestaat niet bij mij?!
-
- Forum-lid
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 29 jun 2006 22:21
je download dit hier http://www.pcmbenelux.com/forum/index.php?topic=11239.0
ik ben trouwens lid van dat forum
ik ben trouwens lid van dat forum