Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
kalkko
- Forum-lid
kalkko
09 aug 2010 22:49
Rezne schreef:C a s r a n schreef:
Waarom sleuren jullie een helm mee als hij niet wordt opgezet? Valgevaar is bergop quasi even groot als bergaf... Ik zeg maar iets: een wagen die je bergop voorbijsteekt en je aantikt met zijn spiegel, kans is groot dat je op je hoofd valt.
Ik lees je posts (en website) altijd met plezier Casran, maar waarom moeten sommigen altijd zo belerend zijn v.w.b. het dragen van een helm. Laat dat lekker aan de persoon in kwestie zelf over.
Kan wat mij betreft niet vaak genoeg worden gezegt ook al gebeurd het 1000 keer, net zolang totdat iedereen éen helm op heeft. Als iemand bij ons geen helm op heeft kan hij weer naar huis.
-
rezne
- Forum-lid
rezne
09 aug 2010 22:58
Geloof me, ik vind ook dat iedereen een helm moet dragen, maar ik voel me niet geroepen om dat aan iedereen te verkondigen en me op te stellen als een alwetende beschermheer. We zijn (bijna) allemaal volwassen mensen hier op 't forum die prima hun eigen beslissingen kunnen maken en hun eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen.
Verder wil ik er geen discussie van maken. Daar zijn al genoeg topics over. Dit moest me even van het hart
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
tiest
- Forum-lid HC
tiest
09 aug 2010 23:00
Rezne schreef:C a s r a n schreef:
Waarom sleuren jullie een helm mee als hij niet wordt opgezet? Valgevaar is bergop quasi even groot als bergaf... Ik zeg maar iets: een wagen die je bergop voorbijsteekt en je aantikt met zijn spiegel, kans is groot dat je op je hoofd valt.
Ik lees je posts (en website) altijd met plezier Casran, maar waarom moeten sommigen altijd zo belerend zijn v.w.b. het dragen van een helm. Laat dat lekker aan de persoon in kwestie zelf over.
Omdat het gewoon kansloos is om een helm aan je stuur te hangen terwijl je hem ook op je bol kunt zetten. Dat verhaal van "ik kan mn hitte niet kwijt" is met een goede helm ook bullshit.
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
09 aug 2010 23:10
Fuck!! Kan dat gepredik nu eens over zijn. Point made. Het is aan iedere individuele wielrenner om te beslissen of hij/zij een helm draagt tijdens trainingen aangezien het nog steeds niet verplicht is.
Wel is het dan zo dat een wielrenner die geen helm wil dragen later niet moet komen zeiken van: 'Had ik maar'.
Natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje maar ik ga toch echt niet 24 uur/dag een helm dragen. En JA, het hindert mijn warmteafgifte tijdens warme dagen.
Kom op zeg. Berg op een helm. Bij een steile klim gaat dat onder de 20 km/uur. Dan mag je dadelijk ook al een helm opzetten als je gaat hardlopen.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
steven250
- Forum-lid
steven250
09 aug 2010 23:12
TiesT schreef:Rezne schreef:C a s r a n schreef:
Omdat het gewoon kansloos is om een helm aan je stuur te hangen terwijl je hem ook op je bol kunt zetten. Dat verhaal van "ik kan mn hitte niet kwijt" is met een goede helm ook bullshit.
En bedankt, zullen we iedereen in hun waarde laten? Ik mocht hem die week bij het klimmen graag afdoen. Bij 35+ graden is het klimmen in de zon een warme aangelegenheid. De hem zelf, Giro Monza zit mij prima en ik draag hem verder altijd maar bij dit warme klimwerk zet ik hem toch echt liever af.
-
wurst
- Forum-lid
wurst
09 aug 2010 23:13
Als je op de Alpe fietst wil je natuurlijk wel op de foto gezet worden met je fijn gestylde gel-coupe.. Dan is een helm maar knap vervelend...
Ik draag ook altijd een helm, overigens ook tijdens het skiën, dit is bij de Oostenrijkers/Zwitsers/Duitsers volledig geïntegreerd, ook hier zijn het meestal de Nederlanders die het weigeren. Op de ski's/board haal je ook gauw snelheden boven de 80 km/h.
Ik ben ook van mening dat men fiets-, ski-, en andere sporthelmen btw- vrij zouden moeten maken, stimuleringsbeleid zeg maar... Maar ik ga way off topic
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
10 aug 2010 00:54
ik wil weer foto's van klimmers.
Ik heb er nog wel eentje van de 21-ste Keutenberg in Umbria. De helm lag in de auto bij mijn vrouw. Heb ik bergop geen enkele moeite mee. Bespaar me alsjeblieft een preek
http://img408.imageshack.us/i/img4157v.jpg/
Camerig is prachtig!
-
herera
- Forum-lid
herera
10 aug 2010 01:00
Error 404 Not found!
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
-
herera
- Forum-lid
herera
10 aug 2010 01:06
Berg op bij warm weer zet ik de helm meestal ook af en ik laat me ook door niemand op andere gedachten brengen.
Echter in de koers is het een must... zie hier met helm, en uiteraard de knapste man van het veld
![Afbeelding](http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/09/1281376648-650.jpg)
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
10 aug 2010 01:11
Camerig is prachtig!
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
10 aug 2010 10:56
Otje 2 schreef:Viktoooorr schreef:dan ook nog maar eens op de ventoux
![Afbeelding](http://i34.tinypic.com/aowcyh.jpg)
Klimmerpostuur! jij past 3 keer in mijn bovenbenen (ik heb meer het Vino postuur).
Tijd op Ventoux? (dan heb ik volgend jaar een vergelijking..
Inderdaad een klimmerspostuur. Type vlieggewicht. Ook het eerste waar ik aan moest denken.
Wat ik me altijd afvraag als ik die dunne mannetjes zie: ben je er actief mee bezig om zo dun te blijven, of is het echt gewoon je bouw?
Of is het ook de leeftijd en moeten er gewoon nog wat jaartjes en kilometers over die benen heen?
-
viktoooorr
- Forum-lid
viktoooorr
10 aug 2010 15:17
MrT schreef:Otje 2 schreef:Viktoooorr schreef:dan ook nog maar eens op de ventoux
![Afbeelding](http://i34.tinypic.com/aowcyh.jpg)
Klimmerpostuur! jij past 3 keer in mijn bovenbenen (ik heb meer het Vino postuur).
Tijd op Ventoux? (dan heb ik volgend jaar een vergelijking..
Inderdaad een klimmerspostuur. Type vlieggewicht. Ook het eerste waar ik aan moest denken.
Wat ik me altijd afvraag als ik die dunne mannetjes zie: ben je er actief mee bezig om zo dun te blijven, of is het echt gewoon je bouw?
Of is het ook de leeftijd en moeten er gewoon nog wat jaartjes en kilometers over die benen heen?
Mijn tijd op de ventoux was 1u29, maar was niet echt bezig met een snelle tijd neer te zetten. Ik ben wel nog maar 15 jaar en rij dus competitie bij 2e jaars nieuwelingen. En over mijn lichaamsbouw... Ik kan je zeggen dat ik waarschijnlijk veel meer eet dan de doorsnee 15jarige maar ik kom gewoon geen gram bij. Ik blijf altijd rond de 48,5kg zitten wat bij mijn lengte van 174cm niet veel is. Ik zal wel nog "verdikken" binnen enkele jaren maar ik zal inderdaad type vlieggewicht blijven.
En voor als het iemand zou interesseren, hier zijn mijn polar gegevens van de ventoux.
http://i34.tinypic.com/219724k.jpg (groter formaat)