Compact crankstel op een dura race bottom
Zijn er compact crankstellen verkrijgbaar die passen op een dura race bottombracket bb7700 ? Is dit een octalinkaansluiting ?
Lijkt me wat makkelijker wisselen tussen de 53/39 en de compact.
Een andere optie die ik overweeg is om over te stappen naar hollowtech2 maar vraag me af of deze goed werkt met een 9-speed ketting.
Om steeds in de bracket zelf gaan lopen schroeven lijkt me niet zo een goed idee.
Wie heeft een goed advies.
Lijkt me wat makkelijker wisselen tussen de 53/39 en de compact.
Een andere optie die ik overweeg is om over te stappen naar hollowtech2 maar vraag me af of deze goed werkt met een 9-speed ketting.
Om steeds in de bracket zelf gaan lopen schroeven lijkt me niet zo een goed idee.
Wie heeft een goed advies.
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 14 Mei 2006
Zijn er compact crankstellen verkrijgbaar die passen op een dura race bottombracket bb7700 ? Is dit een octalinkaansluiting ?Lijkt me wat makkelijker wisselen tussen de 53/39 en de compact.Een andere optie die ik overweeg is om over te stappen naar hollowtech2 maar vraag me af of deze goed werkt met een 9-speed ketting.Om steeds in de bracket zelf gaan lopen schroeven lijkt me niet zo een goed idee.Wie heeft een goed advies.
Als je de Dura-Ace bracket erin wilt houden zul je inderdaad een compact crankstel geschikt voor octalink moeten zoeken.
De andere optie, overstappen op Hollowtech2 heeft inderdaad het nadeel dat wanneer je de octalink crank weer wilt gebruiken je alles moet vervangen.
ik heb zelf ook een oktalink bracket, waarbij ik heel gemakkelijk van 53-39, naar 50-34 kan overstappen dmv een FSA - Carbon Pro Compact Road Racing Octalink. Voor mij is dit ideaal.
p.s. de hollowtech2 werkt overigens prima met een 9 speed ketting.
Zijn er compact crankstellen verkrijgbaar die passen op een dura race bottombracket bb7700 ? Is dit een octalinkaansluiting ?Lijkt me wat makkelijker wisselen tussen de 53/39 en de compact.Een andere optie die ik overweeg is om over te stappen naar hollowtech2 maar vraag me af of deze goed werkt met een 9-speed ketting.Om steeds in de bracket zelf gaan lopen schroeven lijkt me niet zo een goed idee.Wie heeft een goed advies.
Als je de Dura-Ace bracket erin wilt houden zul je inderdaad een compact crankstel geschikt voor octalink moeten zoeken.
De andere optie, overstappen op Hollowtech2 heeft inderdaad het nadeel dat wanneer je de octalink crank weer wilt gebruiken je alles moet vervangen.
ik heb zelf ook een oktalink bracket, waarbij ik heel gemakkelijk van 53-39, naar 50-34 kan overstappen dmv een FSA - Carbon Pro Compact Road Racing Octalink. Voor mij is dit ideaal.
p.s. de hollowtech2 werkt overigens prima met een 9 speed ketting.
denk dat ik de Ritchey - WCS 110 Road Compact ga bestellen in Duitsland, wordt daar aangeboden voor 234 euro.
Is dit een goede prijs ?
Ik neem er dan meteen een FSA blad van 38 erbij dan hoef ik de dur ace niet te gebruiken omdat beide kettinbladen versleten zijn. ben dan klaar voor 254 euro.
38/50 past mij beter dan een 39/53, ik draai met een hoge trapfrequentie.
Is nog lichter ook en kan de as mooi laten zitten.
Is tevens in de juiste lengte verkrijgbaar nl 170 mm en staat mooi bij m'n Ritchey WCS Protocolwielen.
Is dit een goede prijs ?
Ik neem er dan meteen een FSA blad van 38 erbij dan hoef ik de dur ace niet te gebruiken omdat beide kettinbladen versleten zijn. ben dan klaar voor 254 euro.
38/50 past mij beter dan een 39/53, ik draai met een hoge trapfrequentie.
Is nog lichter ook en kan de as mooi laten zitten.
Is tevens in de juiste lengte verkrijgbaar nl 170 mm en staat mooi bij m'n Ritchey WCS Protocolwielen.
Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 16 Mei 2006
Je kan ook gewoon je kettingbladen verwisselen ipv de hele crank.
TA heeft ook gewone 39 en 42 en 52 en 53 bladen met steek 110.
(oh ja, dat had iemand al eerder gezegd )
Een 52 of een 53 monteren op een compact met een steek van 110 zou dat niet erg slap worden ?
Je kan ook gewoon je kettingbladen verwisselen ipv de hele crank.
TA heeft ook gewone 39 en 42 en 52 en 53 bladen met steek 110.
(oh ja, dat had iemand al eerder gezegd )
Een 52 of een 53 monteren op een compact met een steek van 110 zou dat niet erg slap worden ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 24 apr 2006 18:35
- Locatie: Wilnis
Zeg nou eerlijk zou je zoveel vermogen rondtrappen dat die 53 krom gaat staan.
Zoek eens naar verzettabellen op het web, dan zul je zien dat je met een 50*12 en dan 95omw ook dik boven de 40 kunt rijden.
Zoek eens naar verzettabellen op het web, dan zul je zien dat je met een 50*12 en dan 95omw ook dik boven de 40 kunt rijden.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
Heb inmiddels een compact aangeschaft.
Kon nog aan een FSA SLK carbon compact octalink komen voor een mooie prijs. Is een prachtig crankstel en weegt maar 518 gram dus samen met trapas nog geen 700 gram.
Best mazzel want ze worden niet meer gemaakt met octalink.
Kettingblad 50/34 dus moet ik nog aan een 38 kettingblad zien te komen en een nieuwe ketting en cassette.
Dan begint het plezier met de montage en daarna het fietsen.
Kon nog aan een FSA SLK carbon compact octalink komen voor een mooie prijs. Is een prachtig crankstel en weegt maar 518 gram dus samen met trapas nog geen 700 gram.
Best mazzel want ze worden niet meer gemaakt met octalink.
Kettingblad 50/34 dus moet ik nog aan een 38 kettingblad zien te komen en een nieuwe ketting en cassette.
Dan begint het plezier met de montage en daarna het fietsen.