Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ik hoor graag je mening over de kleding. (Bikemotion)

dirkjan
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:57

dirkjan 29 apr 2011 15:52

Dat klopt, van die 14 dagen. De wet spreekt echter over 7 werkdagen dus dat is met 2 weekenden (bij gunstige bestelling) slechts 2 dagen langer.

Daarnaast staan er her en der wat tegen strijdigheden in de teksten.

Als de order nog niet verzonden is kun je deze kosteloos wijzigen of annuleren. Dit kan door een berichtje te sturen naar info@blueonbike.nl met de gegevens van de bestelling.

<-- impliceert dat dit daarna niet meer kan, dit is dus wel zo.
Dat je dit niet zo bedoelt kan ik me voorstellen, maar het staat juridisch niet zo fraai. Juristen gebruiken niet voor niks veel worden en lange zinnen.
Dit om te voorkomen dat men een en ander anders uit kan leggen.

Er zijn tevens geen algemene voorwaarden te vinden op de site. Google levert wel op dat je ze hebt opgesteld, maar ze staan nergens vermeld/gelinkt.

Ben benieuwd naar de foto's! verder ziet het er goed uit.

paul@blueonbike
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:19

paul@blueonbike 30 apr 2011 12:25

@dirk jan, top bedankt voor je hulp. De pagina bestellen en betalen opende (hij opende direct bestellen) niet, hier staan de algemene voorwaarden. Ze staan ook bij het afrekenen als pdf zodat me hem kan opslaan of printen.

Over het kosteloos annuleren, dit heb ik uit en standaard tekst en ik lees het zo. Stel; als je een broek besteld en voordat ik de broek verstuurd heb annuleer jij hem, dan hoef ik hem niet te versturen en jij hoeft hem niet terug te sturen. De kosten die jij maakt voor het terug sturen zijn volgens de wet voor jou, dus als je voor het versturen de koop annuleert dan zou jij die kosten dan niet maken toch?

Zie ik dat verkeerd, hoe zou jij het omschrijven zodat we vermijden de TNT te veel te sponsoren met nodeloos heen en weer getuur?

Ik ben blij dat je met me mee denkt.

Paul
Genieten van de fiets....

zeeuwsetrots
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 jun 2006 22:49

zeeuwsetrots 01 mei 2011 02:07

Ik heb een economische studie gedaan in de detaihandel en wil daarom mijn mening geven over je website.

Wat me opvalt op je site zijn de volgende punten:

1 hij is te druk.
Als ik hem voor het eerst zie dan zie ik 15 vensters en dat is te veel weet dat men bij een onbekend product maximaal oog heeft voor 4 tot 6 vensters.

Overzichtelijker maken dus less is more.

2 Wat wil je aan de man brengen een velodrome classic?
Had dit topic nog niet gezien en dacht eerst dat het nieuwe fiets forum was,pas toen ik dit forum door las wist ik pas wat voor site je had weet dat je maximaal 30 seconden heb per klant om iets te verkopen.

3 Ik zie Tom boonen op je site eerste gedachte die door me heen ging was dat doe je goed.
achteraf schijn je reclame te maken voor een boek dat kan op misleiding uit draaien en is dus strafbaar.

4
Ik vindt de site saai het kan en mag wel wat spannender.

Te veel de zelfde kleur gebruik en tekstueel mag het wat sexyer.
Weet dat de wielrenner voor actie en snelheid gaat dat verwacht hij ook van producenten waar ze producten of diensten bij afnemen.

5
Neem eens voorbeeld niet als product maar als site.
http://www.garmin.nl/

Wat je ziet zijn 3 grote vensters
Onderverdeeld in groepen met alleen maar links om het overzichtelijk te houden.
Onder reclame en boven in het scherm het hoofdproduct.
Hij is fris en uitnodigend.

Wat ik zelf een hele slechte site vindt is bijvoorbeeld bol.com
alleen bol.com bestaat al een tijd en iedereen weet wat je er kunt halen en is dat dus niet zo erg.

in één woord wat ik slecht vindt aan bol.com hij is druk als ik hem voor het eerst zou zien.

6
Waar denk jij je producten te kunnen slijten ben je een internetshop of ga er je ook de markt er mee op.

7
Er zijn in het verleden heel veel goede producten geweest die nooit verkocht zijn.
Vergeet niet Verkopen is een vak apart dat leer je niet met een paar goede ideeen alleen.

(8) hoop op jassen of truien met een grote afritszak heb shirts met drie zakken en als ik meer fiets dan 120km dan is dat te weinig voor mij.

Wens je toch veel succes toe en hoop dat je wat kan met m'n snelle mening.

paul@blueonbike
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:19

paul@blueonbike 02 mei 2011 10:50

@zeeuwse trots bedankt voor je reactie, ik zie goed wat je bedoeld met “less is more”. Deze en “beelden zeggen meer dan woorden” zijn zeer belangrijk voor een website.

2. De basis van het bedrijf is fietskleding, dat dit er nu niet goed uitkomt is omdat de kleding nog niet klaar is om te verkopen. We gaan vandaag foto’s maken van de tweede samples en deze zijn vanaf morgen op de site te zien. De baan clinic op het Velodrome is een evenement wat we vandaag organiseren en morgen komt er een nieuwe banner op de site. Straks moet meer dan 95% van de voorpagina gaan over de kleding, zodat het duidelijk is dat dit het belangrijkste is.

3. De foto’s van Tom komt uit het boek The Peloton wat ik verkoop, is het niet duidelijk dat het hier om gaat? Was jou eerste indruk dat Tom bij de baanclinic zou zijn?

4. Ik begrijp wat je bedoeld.

6. De verkoop zal voor het grootste gedeelte online zijn, maar daarnaast zal ik mijn doelgroep regelmatig opzoek op plekken waar zij samenkomen.

7. Ik begrijp je punt, ik leef ook niet met de illusie dat alles straks de deur uit vliegt, daar moeten we hard voor werken.

8. Waar zou je die zak dan gepositioneerd willen zien, en een persoonlijke vraag, wat neem je allemaal mee voor 120km?

Dank voor je snelle reactie. Paul
Genieten van de fiets....

zeeuwsetrots
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 jun 2006 22:49

zeeuwsetrots 02 mei 2011 13:07

(8)

Vaak een extra fles
Energie repen
Bananen
Brood
En wat al niet meer, een honger gevoel is bepaald niet fijn.

Kortom een geheel oorlogspakket

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 02 mei 2011 14:17

Je neemt teveel mee. Als je kijkt naar wat je verbrandt, heb je dat echt niet allemaal nodig. En het kan ook compacter met bv gelletjes. Een keer stoppen bij een tankstation/café/restaurant voor wat eten en bidons bijvullen doet de rest.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39671
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2011 14:33

@ZT: je neemt idd veel te veel mee.
Je kunt ongeveer 76gr koolhydraten bijeten in een uur. 120km is maximaal 5 uur onderweg. Van die 5 uur hoef je er maar 3 te eten als je met een goede bodem vertrekt.
Met wat jij meeneemt kun je een halve Marmotte rijden.
Less is bore

bram21
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 19 dec 2010 21:15
Locatie: willemsoord

bram21 02 mei 2011 15:07

foto's toevoegen en verkopen maar, zal ik zo zeggen. ziet er goed uit
Climb like an Oreamnos, descend like an Accipiter

baskoomen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 aug 2010 14:19

baskoomen 02 mei 2011 18:19

2 Wat wil je aan de man brengen een velodrome classic?
nou ben ik iemand die nooit goed leest, maar er staat op die site met koeienletters CLINIC...
3 Ik zie Tom boonen op je site eerste gedachte die door me heen ging was dat doe je goed. achteraf schijn je reclame te maken voor een boek dat kan op misleiding uit draaien en is dus strafbaar.
Dan heb je niet goed opgelet op school. indien de indruk gewekt word dat een product iets anders is dan het werkelijk is, dan is het strafbaar. (bijv: Baanclinic met Tom Boonen, terwijl die van niks weet) in dit specifieke geval staat ie onder de producten, en wel als pagina van een boek. ik kan met de grootste moeite daar geen zaak van maken. (de man Rechts op de pagina is Thijs Zonneveld, maar dat staat er naast)
Wat ik zelf een hele slechte site vindt is bijvoorbeeld bol.com alleen bol.com bestaat al een tijd en iedereen weet wat je er kunt halen en is dat dus niet zo erg.
Aan de opbouw van BOL.com is in de jaren helemaal niet zoveel veranderd. de theorie die je geeft gaat hier dus mank. BOL is ook zo rommelig begonnen.andere mooie voorbeelden die tegen je theorie ingaan zijn coolblue.nl en futurumshop, (veeeeeel te druk) alleen word er hier wel meteen duidelijk waar het om gaat. dat zou bij de site van TS duidelijker kunnen. nu zeg ik: oh, dus je doet ook fietskleding?
verder ben ik het wel met je eens dat er veel minder tekst op de frontpage zou kunnen. bij BOL lees je het meeste niet(ik ga meestal meteen zoeken) en bij Blueonbike raak je een beetje de draad kwijt.
Er zijn in het verleden heel veel goede producten geweest die nooit verkocht zijn. Vergeet niet Verkopen is een vak apart dat leer je niet met een paar goede ideeen alleen.
dit is wel een goed punt wat je aansnijdt. deze zie ik ook wel.
(8) hoop op jassen of truien met een grote afritszak heb shirts met drie zakken en als ik meer fiets dan 120km dan is dat te weinig voor mij.
Ik denk ook dat je te veel meeneemt. als je honger krijgt na 120 KM, met zoveel voedsel, dan is je bodem niet goed geweest. als je hartslag hoog is doet je maag niet zoveel met het voedsel, gelletjes zijn dan het enige wat goed helpt. een boterham merk je pas na 3 uur wat van.
wel mogen de zakjes wat wijder, dan past dat tegeltje van de ronde van noordholland er ook in ;)
BULLS Harrier 1 2009

zeeuwsetrots
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 jun 2006 22:49

zeeuwsetrots 02 mei 2011 20:09

Misschien neem ik ook wel veel mee!!
Maar ik ben van mening dat je het beter mee kan nemen dan dat je een honger kill krijgt meestal gebruik ik maar de helft van wat ik mee neem!

En hoe groter het lichaam en het gewicht hoe meer je mee moet nemen!

Zo nu weer terug naar het topic.
Deze reacties had ik eigenlijk al verwacht van jullie maar je moet kijken en denken van uit een niet wetend persoon die je zal moet overtuigen.

En weer terug over dat boek.

ooit kocht ik het voetbalspel FIFA 2002 waar van nistelrooy de cover sierde met een oranje shirt menig speler dacht dat het nederlands elftal er in zat terwijl dit niet het geval was dat is pure misleiding ook al stond het erop dat ze er niet in zaten.

Waarmee ik wil aangeven dat klanten merendeel visueel zijn ingesteld en niet tekstueel.

En bol.com is opgericht in 1999 toen kon en mocht dat weleens op oude sites gekeken.
tegenwoordig leven we in 2011 en moet je dus zorgen dat je met de tijd mee gaat.

En weer terug komen op punt 8.
als ik m'n winterjas vergelijk met m'n zomerjas dan heeft m'n winterjas een veel grotere zak.

Nogmaals het is een advies en dus geen verplichting en voel het dus niet zo.

baskoomen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 aug 2010 14:19

baskoomen 03 mei 2011 12:07

zeeuwse trots schreef:Misschien neem ik ook wel veel mee!!
Maar ik ben van mening dat je het beter mee kan nemen dan dat je een honger kill krijgt meestal gebruik ik maar de helft van wat ik mee neem!

En hoe groter het lichaam en het gewicht hoe meer je mee moet nemen!
dat is niet helemaal waar, de maximale opname is grotendeels gelijk voor iedereen, binnen een bepaalde bandbreedte. 60 tot 80 gram per uur hier info
En weer terug over dat boek.

ooit kocht ik het voetbalspel FIFA 2002 waar van nistelrooy de cover sierde met een oranje shirt menig speler dacht dat het nederlands elftal er in zat terwijl dit niet het geval was dat is pure misleiding ook al stond het erop dat ze er niet in zaten.

Waarmee ik wil aangeven dat klanten merendeel visueel zijn ingesteld en niet tekstueel.
Het klopt ook dat mensen visueel ingesteld zijn, en dat dat spel misleidende reclame gebruikte (trouwens, de rechterlijke macht zal zeggen dat het op het doosje stond dat het er niet in zat, en EA een waarschuwing geven omdat er tekenen van misleiding zijn), maar dat kun je niet vergelijken met een plaatje van een product op een site. je zult geen rechter vinden die hier misleiding in zal zien, simpelweg omdat nergens staat dat Tom Boonen meewerkt met die site, het word ook nergens gesuggereerd.
en om je een voorbeeld te geven, BOL.com staat vol met plaatjes van boeken. niemand zal denken dat Nicci en French, Joost Zwagerman of Tim Krabbé met BOL.com samenwerken.
En bol.com is opgericht in 1999 toen kon en mocht dat weleens op oude sites gekeken.
tegenwoordig leven we in 2011 en moet je dus zorgen dat je met de tijd mee gaat.
De regel dat mensen visueel ingesteld zijn veranderd niet. dat was zo in 1999, en dat is zo in 2011. in 1999 had je lelijke en mooie sites, maar toch werd BOL juist populair. en waarom?om de producten die ze verkochten.
in 2011 heb je ook lelijke en mooie sites, die prima verkopen omdat ze gericht zijn op specifieke producten, en een duidelijke doelgroep bedienden. ( bike components ) ik was verrast door het design van de site van blueon(had verwacht dat de site iets met blauw zou worden),omdat de kleding blijkbaar blauw op zwart is. en de site wit. maar ik vind hem wel mooi. ook omdat Zwart momenteel de mode is voor websites, en dit een verfrissende look heeft.

of ik ook iets ga kopen weet ik niet, aangezien de prijsrange die Paul noemde een stuk boven mijn prijs ligt. maar dat is weer een andere discussie.

Verder vind ik het een mooie discussie, want juist het voorbeeld BOL.com geeft al aan dat niet alleen de uitstraling van een site bepalend is. het is ook vooral het onderscheidend vermogen van de producten die de doorslag geeft. plus de mond tot mond reclame. ik denk dat die zeker in het geval van een nieuw fietskledingmerk wat hoog in de markt komt van vitale waarde zal zijn.
ik snap wel wat je bedoeld, want als ik op een site kom waar ik nog nooit geweest ben, en ik krijg hoofdpijn, dan koop ik er ook niks. wellicht was dat in de "begintijd" van de webwinkels anders. alleen is het wel zo dat als mijn collega, een wedstrijdmountainbiker, mij een webshop of een merk aanraad, dan ga ik daar zeker in mee.
BULLS Harrier 1 2009

paul@blueonbike
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:19

paul@blueonbike 13 mei 2011 11:13

@allen, is je mening nu positief en/of kritisch, ik hoor hem graag. Het is essentieel om de zaken uit verschillende oogpunten te bekijken en het horen/lezen van verschillende meningen helpt hier veel bij.

Het belangrijkste is natuurlijk de kleding, in de designs zijn verschillende punten die hier genoemd zijn verwerkt. Maar ook de kritische reacties op o.a. de spelling op de site en de foto's heb ik ter harte genomen. De teksten op de website en in de nieuwsbrieven worden nu geredigeerd door een wielrennende journalist. Voor de 'Preview' van de kleding hebben we een fotosessie met een professionele fotografe gedaan.
Vanuit de basis die nu staat continue bezig zijn met verbeteren, net als tijdens mijn jaren op de fiets. Het belangrijkst is nu dat de kleding er komt, de laatste wijzigingen zijn deze week door gegeven. Om teleurstellingen te voorkomen (ook bij mijzelf) geef ik nog geen data omdat een groot deel nu niet in mijn handen ligt.

De 'preview' foto's staan dus op de website, ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Groetjes,

Paul
Genieten van de fiets....

Plaats reactie