Hallo,
Ik krijg binnenkort een nieuwe wielset (zonda ipv wh-r500) in mijn fiets. Ik heb tegen de FM gezegd dat hij meteen wel een nieuwe ketting & cassette mag plaatsen. Nu zit er een 105 op, en ik wilde graag een ultegra ketting & cassette. Zijn er dingen waaraan ik het verschil kan zien?
Ik wil wel graag zeker weten dat de FM de goede spullen erop zet. Het gaat BTW allemaal om de 9sp varianten.
Cornelis
verschil cassettes 105/ultegra
Quoten: Origineel geplaatst door canth op 09 Mei 2006
Hallo,
Ik krijg binnenkort een nieuwe wielset (zonda ipv wh-r500) in mijn fiets. Ik heb tegen de FM gezegd dat hij meteen wel een nieuwe ketting & cassette mag plaatsen. Nu zit er een 105 op, en ik wilde graag een ultegra ketting & cassette. Zijn er dingen waaraan ik het verschil kan zien?
Ik wil wel graag zeker weten dat de FM de goede spullen erop zet. Het gaat BTW allemaal om de 9sp varianten.
Cornelis
Gewoon kijken naar het typenr op de ketting en lockring.Gaat het om de 'oude' of nieuwe Ultgera? Oftewel 9 of 10 speed?
Hallo,
Cornelis
Gewoon kijken naar het typenr op de ketting en lockring.Gaat het om de 'oude' of nieuwe Ultgera? Oftewel 9 of 10 speed?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
thanks..
Ik had bij salden ook al gezien dat er wat kleurverschil is tussen de beide cassettes. Bij de ultegra hadden de kleinste 4 tandwielen een iets andere kleur (zou overigens ook door de slechte foto kunnen komen
Ik moet de ketting toch even opnieuw invetten, kan ik mooi even op zoek naar de type aanduiding
Ik had bij salden ook al gezien dat er wat kleurverschil is tussen de beide cassettes. Bij de ultegra hadden de kleinste 4 tandwielen een iets andere kleur (zou overigens ook door de slechte foto kunnen komen
Ik moet de ketting toch even opnieuw invetten, kan ik mooi even op zoek naar de type aanduiding
Gewoon even wegen, kijk even hier http://weightweenies.starbike.com/listi ... =cassettes.
Aan de hand van het gewicht kan je het type bepalen
Aan de hand van het gewicht kan je het type bepalen
Is het niet zo dat bij een ultegra cassette de grootste 2 kransjes aan elkaar geklonken zijn, net als de 3(?) daarvoor? Als ik het me goed herinner bestaat een 105 cassette uit allemaal losse kransjes, die dan weer met 3 lange inbusboutjes aan elkaar zitten
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Tja, uiteindelijk heb ik toch andere wielen gekregen (easton orion II). Hier zat nog een 10 speed campa body op. Uit het oogpunt van tijdwinst is er een 9 sp veloce cassette op gezet (met een 105 ketting, grrr, ik had een ultegra besteld).
Tot nog toe (+/- 300 km) nog geen problemen gehad met schakelen. Deze combinatie lijkt uitstekend te werken.
Cornelis
Tot nog toe (+/- 300 km) nog geen problemen gehad met schakelen. Deze combinatie lijkt uitstekend te werken.
Cornelis