keuze compact crank
Ik ben opzoek naar een compact crank zonder trapas. Ik heb een octalink trapas (shimano 105) en zit te twijfelen tussen 2 cranksets.
- Stronglight impact compact 34-50 voor 80 euro (+verzendkosten) bij salden: is deze overigens wel geschikt voor octalink?
- FSA Energy compact 34-50 voor ongeveer 85 euro incl. verzenden op ebay.
Graag suggesties betreft bovenstaande sets?
Indien iemand nog een tweedehands compact crankstel weet hoor ik dit graag. Het is namelijk voor mn vriendin en die kan de centen goed gebruiken. Ze kwam overigens wel met de 39-30 de Keutenberg/Cauberg op maar een col wordt denk ik toch wat lastiger. Graag jullie advies.
- Stronglight impact compact 34-50 voor 80 euro (+verzendkosten) bij salden: is deze overigens wel geschikt voor octalink?
Indien iemand nog een tweedehands compact crankstel weet hoor ik dit graag. Het is namelijk voor mn vriendin en die kan de centen goed gebruiken. Ze kwam overigens wel met de 39-30 de Keutenberg/Cauberg op maar een col wordt denk ik toch wat lastiger. Graag jullie advies.
No1: Pina (behalve de lak )<br>
No2: the rest
Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 08 Mei 2006
Ik ben opzoek naar een compact crank zonder trapas. Ik heb een octalink trapas (shimano 105) en zit te twijfelen tussen 2 cranksets.
fsa energy is superstijf getest, redelijk goed afgewerkt, ik zou deze kopen
fsa energy is superstijf getest, redelijk goed afgewerkt, ik zou deze kopen
-
- Forum-lid HC
Fsa heeft isis passing meen ik
mijn ervaring is dat de meeste mensen, vrouwen incluis, een (alpen) col ook wel op komen met 39x30. de meeste cols zijn niet zo stijl als de keutenberg. ze duren alleen wat langer. dus dan rij je gewoon rustiger naar boven. en als het ook om de centen gaat: een maat van mij rijd met een 32 in de alpen op zij 9 spd ultegra fiets. en dat werkt prima.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb wel een 105 a-der lange kooi erop zitten maar denk dat de 32 niet veel extra's voor haar zal bieden. Wat ik begrepen heb werkt een der. met lange kooi wel op een compact. Ik heb liever dat ze lekker licht naar boven trapt dan dat ze teveel kracht moet zetten en zichzelf over de kop fietst. De colletjes zijn inderdaad over het algemeen minder stijl dan de keutenberg, maar dus niet altijd.
Octalink heeft zo'n zelfde gat in de as als isis toch? Ik gebruik gewoon een (stevig) boutje met een brede kop. Ik had heel toevallig zoiets liggen wat exact mooi past. Let wel op dat de kop goed over het gat valt en niet bijna in het gat zit anders pers je die bout vast in je as!Er zijn ook speciale 'paddestoeltjes' hiervoor te koop.
Ja, de prijs zal van die parktool trekker waarschijnlijk een stuk hoger zijn.Hoe vaak ben je van plan dit soort gereedschap te gebruiken? Als je regelmatig van canks wisselt loont het wel de moeite om voor die van parktool te gaan, anders zou ik gewoon lekker het bbb (is qua gereedschap niet echt slecht hoor) trekkertje nemen.
Voor mn eigen crank zal ik het niet gebruiken zoals voor het schoonmaken (campa record carbon), is me het spul toch iets te kostbaar voor. Het zal eerder voor de fiets van mn vriendin worden gebruikt. Voor in Nederland de 53/39 en voor heuvel-bergachtig gebied de 50-34, dit zal een tweetal keer voorkomen. Maar indien de 50-34 haar ook in Nederland bevalt zal ik de 53-39 verkopen en heb ik de trekker sporadisch nodig. De BBB zal dan ook voldoen lijkt me?!