Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenners omgang met elkaar

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 24 nov 2010 14:13

Er is al eens zo'n topic geweest over "aanpikken". Van mij mag iedereen in mijn wiel zitten. Prima is ze "profiteren" van mijn werk, heb er geen last van, doe gewoon mijn ding en als een ander dan graag in mijn wiel zit moet ie dat vooral zelf weten, ik zelf heb liever een ander uitzicht dan het achterste van een andere fietser.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

eelcoz

eelcoz 24 nov 2010 14:15

Dit topic lijkt wel heel erg op een ander topic ergens op dit forum...., met het verschil dat hier twee dingen door elkaar lopen: het (al dan niet) groeten en het wieltjeszuigen.

bakker2
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:04

bakker2 24 nov 2010 14:15

superrose schreef:
bakker2 schreef:
Daniel1975 schreef:Ik (en velen met mij) hebben als een de stelling ingenomen: in de winter groet iedereen elkaar, na 1 april niet meer.
Waarschijnlijk een ander gevoel van verbondenheid in de donkere maanden.



whaha, hier heb ik echt nog nooit van gehoord of iets van gemerkt.

Ik ga het eens in de gaten houden komend jaar.



bwahahaha moet je eens in de winter gaan fietsen :)



gnagnagna ;) ik fiets nog genoeg heur !

Ik begroet een tegemoet komende fietser overigens behalve als het erg duidelijk is dat die persoon er niet op zit te wachten.

Overigens heb ik geen probleem met plakkers als ik alleen aan het trainen ben. Zolang ze maar niet gaan praten want dan moet ik de oordoppen van de MP3 speler uitdoen :)

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 24 nov 2010 14:21

Mr. Chrono schreef:Je hebt gelijk, het lijken wel autisten zo strak als ze soms voor zich uit kunnen kijken als zer dan uiteindelijk voorbij komen.


Wat ook autistisch overkomt is de ruimte achter je fiets claimen ;)

Boeiend als iemand in mijn wiel zit, ik zit er niet mee. Ook ga ik niet versnellen om ze harder te laten werken, ik blijf gewoon lekker mijn trainingsplan van die dag volgen.

mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 24 nov 2010 14:21

Wat betreft het groeten, ik groet:

-Clubgenoten (ook al ken ik ze niet)
-Mensen die mij groeten (zou onbeleefd zijn, nietwaar)
-Mensen die dezelfde (merk) fiets hebben (als ik dat kan zien dan)
-Op goede dagen iedereen (dag buurvrouw, dag postbode, dag hond uitlatende MILF)
-Op slechte dagen niemand (de wereld bestaat dan grotendeels uit die ene 4-kante meter rond je voorwiel en zie je niets of niemand)

Je ziet; mijn regels zijn volstrekt arbitrair en als je als een regelrechte trucker/buschauffeur iedereen wilt groeten moet je dat gewoon lekker doen. Ik zal altijd terug groeten, tenzij ik het niet gezien heb vanwege een minder moment. Laat je niet uit het veld slaan doordat je zo nu en dan genegeerd wordt.

In de omgeving Haarlem is het heel druk met wielrenners maar je hoeft niemand te groeten (Iedereen die niet bij jouw groepje hoort is per definitie een sukkel van het zuiverste water en daar praat je niet mee, laat staan dat je hemt groet). Lekker rustig.

In de Kop van Noord-Holland is het iets minder druk maar wordt wel volop gegroet, de hey-tjes en hay-tjes zijn niet van de lucht en als ze de kans krijgen willen ze zonder problemen hun hele levensverhaal aan je kwijt. Is soms ook wel weer gezellig.

razorblade
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 nov 2006 16:25

razorblade 24 nov 2010 14:33

Dat heb ik ook weleens gehad hier op de Lekdijk op een mooie zaterdagmiddag. Hij zat al even achter me en kwam toen langszij. Eerst verontschuldigen want hij zat er wat doorheen. Toen volgde een heel verhaal over van alles en nog wat. Van fietsen in de bergen tot zijn scheiding en nieuwe vriendin. Het was een monoloog van Ablasserdam tot Groot Ammers. (km 15?) Ik kreeg er geen speld tussen..haha

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 24 nov 2010 14:36

Ik heb graag dat ze in m'n wiel zitten. Soms heb je van die figuren die dan even aardig willen zijn en overnemen. Heb je gelijk weer zo'n opstakel voor je neus. Mijn hartslag kakt in naar recuperatie zone en om je trainingsdoel te handhaven kun je dus gelijk weer inhalen. Nee, laat ze maar lekker achter me rijden.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

jappiex
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 24 nov 2010 15:45

Ik groet iedereen op een racefiets. Beentjes geschoren of niet, oude barrel of niet. Sommigen groeten terug, anderen hebben het te druk met dood gaan. Zal ook wat te maken hebben met m'n trainingsgebied in Noord Groningen. In de randstad kom je vast zoveel mensen tegen dat groeten geen doen meer is.

limovo
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2008 01:22

limovo 24 nov 2010 16:02

Razorblade schudde met z'n toetsenbord en ineens stond er:

Gisteren tijdens woonwerk weer zo'n nepperd in m'n wiel.. Zit de hele tijd maar in je wiel, waar ik toch altijd al een bloedhekel aan heb,

Doet me herinneren aan een voorval dat ik een jaar of 9 geleden meemaakte. Ik fietste nog niet zo lang op de racefiets en was in de ochtend ook op weg naar mijn werk (Arnhem-Wijchen, ruim 30 km enkele reis), op een van mijn eerste racefietsen, een oude stalen Giant met wel 2x5 versnellingen. Werd ik halverwege de rit ingehaald door een wielrenner op een toendertijd erg strakke racefiets. Met heel veel moeite kon ik bij hem in zijn wiel blijven, gemiddeld rond de 35 km/h. Heel prettig dat ie na een kilometer of 5 zijn neus leegde in mijn gezicht. Nog 5 kilometer later sloeg hij af en schreeuwde hij nog wat onverstaanbaars mijn kant op.

Leuk zoals wielrenners met elkaar omgaan, dacht ik toen... Zielig figuur
Tegenwoordig alleen maar goede reacties van mede wielrenners. Ik heb er helemaal geen probleem mee als een mindere god in mijn wiel gaat hangen, heb ik toch zeker geen last van.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 nov 2010 18:12

eelcoz schreef:Dit topic lijkt wel heel erg op een ander topic ergens op dit forum...., met het verschil dat hier twee dingen door elkaar lopen: het (al dan niet) groeten en het wieltjeszuigen.



ja goed heh..... evolutie
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 24 nov 2010 18:37

Bleek schreef:
Mr. Chrono schreef:Je hebt gelijk, het lijken wel autisten zo strak als ze soms voor zich uit kunnen kijken als zer dan uiteindelijk voorbij komen.


Wat ook autistisch overkomt is de ruimte achter je fiets claimen ;)

Boeiend als iemand in mijn wiel zit, ik zit er niet mee. Ook ga ik niet versnellen om ze harder te laten werken, ik blijf gewoon lekker mijn trainingsplan van die dag volgen.


20 Jaar geleden had ik graag plakkers, want ze eraf rijden was na mij wedstrijdperiode het leukste dat me overkwam, meestal lukte het ook wel.
Met tegenwind een paar honderd meter op de 13 of 14 en weg waren ze....

Groeten:ik wordt nooit gegroet, misschien omdat ik een lelijke oude vent met baard ben en doe het zelf dus ook maar niet, bespaart anderen de moeite....
Mogelijk neemt men ook een rijwiel waar Marco's Bikes op staat niet serieus.
Cheap light strong, choose two

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 25 nov 2010 00:47

Mr. Chrono schreef:Ik train bijna altijd alleen, als iemand in mijn wiel wil gaan zitten plakken dan gaat hij zijn gang maar. Het is voor mij een teken van zwakte dat hij dan niet overneemt. De meesten zitten zich niet van weelde achter iemand z'n kont zich te verstoppen.

Als je denkt dat je aan het koersen bent als je iemand die z'n gebruikelijke rondje aan het fietsen is kunt 'kraken' dan spoor je niet helemaal. Je weet immers niet wat voor training die persoon aan het doen is, of hij er al 150 km op heeft zitten en er al redelijk door heen zit. Over iemand heen 'klappen' die niet dezelfde arbeid als jijzelf heeft verricht kan eigenlijk iedereen wel. Als je in een wedstrijd het hele peloton op een hoop kunt rijden, dan heb je pas power.


Helemaal mee akkoord. 80% hier lijkt zich te ergeren aan plakkers en zijn dan trots dat ze ze eraf rijden. Maar zoals Mr. Chrono zegt, hoe trots kan je erop zijn als jij 2km achter de rug hebt en je plakker al 3u op de fiets zit?

En wat stoort jullie er toch aan om iemand achter je te hebben hangen? Het vertraagt niet. Je hebt zelfs voordeel ervan als kopman om iemand in je wiel te hebben hangen. Tuurlijk is jouw voordeel niet zo groot als dat van je volger, maar het is meer dan dat je in je uppie fietst!
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

Plaats reactie