Macgiven schreef:@ Hans:
Mooie fiets geworden hoor! Ik heb ongeveer dezelfde maten en gewicht als jij. Alleen zijn mijn benen relatief langer dan bovenlijf. Welke maat frame heb jij gekozen? Ben nl. in veronderstelling dat het bij XXL uit proportie wordt of is jouw fiets XXL?
Kleuren zijn op foto iets anders dan in catalogus, maar erg mooi afgestemde fiets...
O vanwaar toch je keuze voor Chorus ipv Dura- Ace? Wat was je gewend?
Groeten...
ik heb een XXL en die past me prima. Ik heb een langere stuurpen ivm mn relatief wat langere rug/armen.
De bovenbuis van de XXL is wel degelijk 2 cm langer dan die van de XL. Ik meen me te herinneren dat het fout in de folder stond. De JJ website is wel correct.
Ik moet zeggen dat ik mn fiets mooier vind dan in de folder/op internet. Komt waarschijnlijk (mede) door de wel zeer opvallende wielset die ze er daar op gezet hebben.
Keuze voor Campagnolo (Chorus compact 10*2)?
Mn referentie was een ca 25 jaar oud stalen Koga-tje met 2*7 versnellingen, (uiteraard) nog aan de diagonale buis. Verder heb ik Rohloff op m'n niet-racefietsen. Geen bruikbare referentie dus....
Eindeloze discussies zijn er over Shimano/Campa en nu ook SRAM.
De consensus schijnt te zijn dat alle betere groepen prima functioneren maar dat Shimano de beste prijs/prestatie verhouding biedt.
Maar voor die ene keer dat ik een nieuwe racefiets koop, heb ik daar niet echt op gelet.
Was dus vooral een kwestie van gevoel. Ik vind het mooier, dacht zonder triple uit de voeten te kunnen (lukt ook met een kleine aanpassing) en het is weer iets anders dan de grote massa.
Groeten, Hans.