Jan Janssen
Weet iemand het verschil tussen de verschillende voorvorken die je op je JJ kan bestellen? Ik zie op zijn website 12k, 3K, T400 3 K en full carbon.
Van de full carbon kan ik het nog wel verzinnen, maar de overige termen zeggen mij niet zoveel. Op de afbeeldingen zie ik ook een rechte voorvork bij de equipe. Weet iemand toevallig welk van bovenstaande vorken dit is?
Van de full carbon kan ik het nog wel verzinnen, maar de overige termen zeggen mij niet zoveel. Op de afbeeldingen zie ik ook een rechte voorvork bij de equipe. Weet iemand toevallig welk van bovenstaande vorken dit is?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
anyone?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
True
Ik zal hun reactie hier posten als die komt
Ik zal hun reactie hier posten als die komt
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
en daar is het antwoord:
Bedankt voor uw mail.Hieronder de uitleg van de verschillende voorvorken. 12K :is een carbon vork met een grove carbon structuur en alu stem.
3K : is een carbon vork met een kleine carbon structuur en alu stem (deze is iets lichter dan de 12K)
T400 3K : is een carbon vork met een kleine carbon structuur en alu stem(hierbij wordt een ander soort hars gebruikt wat resulteerd in een lichtere voorvork t.o.v. de
3Kfull carbon : het zelfde als hierboven maar met een carbon stem en kroonstuk (gedeelte waar de voorrem op vast zit) deze is in een rechte en gebogen uitvoering te verkrijgen.
In de Equipe's die op de website en in de folder zit een rechte full carbon vork.
Bedankt voor uw mail.Hieronder de uitleg van de verschillende voorvorken. 12K :is een carbon vork met een grove carbon structuur en alu stem.
3K : is een carbon vork met een kleine carbon structuur en alu stem (deze is iets lichter dan de 12K)
T400 3K : is een carbon vork met een kleine carbon structuur en alu stem(hierbij wordt een ander soort hars gebruikt wat resulteerd in een lichtere voorvork t.o.v. de
3Kfull carbon : het zelfde als hierboven maar met een carbon stem en kroonstuk (gedeelte waar de voorrem op vast zit) deze is in een rechte en gebogen uitvoering te verkrijgen.
In de Equipe's die op de website en in de folder zit een rechte full carbon vork.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Antoni schreef:Er zijn toch meer Jan Janssen fietsers dan ik dacht
Deze heb ik al een hele tijd maar nooit de moeite gedaan om hem online te plaatsen.
[img=http://img237.imageshack.us/img237/3308/dscn3627lt5.jpg]
[img=http://img75.imageshack.us/img75/7715/dscn3630or7.jpg]
Frame: Jan Janssen Magic 2005
Groep: Shimano Ultegra SL '08 11/23
Crankstel: Stronglight Pulsion 52/39
Pedalen: Shimano PD6620 SPD-SL
Computer: Polar cs100
Stuur/pen: Pro Vibe Alu
Stuurlint: Pro Microfibre
Zadel: Selle Italia Flite Gel Flow
Wielen: Mavic Ksyrium Elite
Banden: Continental GP4000
I rode till my muscles were about to explode...then I rode some more.
gesinkfan schreef:Dankje!
Die magic van jou ziet er ook fantastisch uit!
Weet jij wat het gewicht is van jou fiets ongeveer?
Gr
Dank je! Fietst ook geweldig goed. Gewicht weet ik zo niet. Zal deze week even gaan wegen!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
TOUR DE FRANCE vs. ECLYPSE
Ik vond het moeilijk om op de website het verschil te zien tussen de JJ tour de france en de Eclypse, dus even een mailtje gestuurd. Het antwoord was verhelderend, en wil ik jullie niet onthouden:
"Met deze Triple Butted buizen(deze hebben 3 verschillende wanddiktes) kunnen wij een lichter frame bouwen(verschil is 367 gr bij maat 58 ).
Door op de plaatsen waar het frame het minst belast wordt dunnere wandiktes te gebruiken en op die plaatsen waar het frame het meest belast wordt grotere diameters te gebruiken heeft de Eclypse een betere stijfheid als de Tour de France. Dit heeft ook te maken met de oversized achtervork die in de Eclypse zit."
en
"Bij de Tour de France zijn alleen de schuinebuis en de bovenbuis met versterkte uiteinden triple butted.
wanddiktes schuine buis Tour de France 2.0-1.2-2.0(zijn 3 wandiktes)
wanddiktes schuine buis Eclypse 1.7-0.85-1.4 (zijn 3 verschillende wanddiktes).
Verder zijn alle buizen van de Eclypse in Triple butted uitvoering. "
Ik vond het moeilijk om op de website het verschil te zien tussen de JJ tour de france en de Eclypse, dus even een mailtje gestuurd. Het antwoord was verhelderend, en wil ik jullie niet onthouden:
"Met deze Triple Butted buizen(deze hebben 3 verschillende wanddiktes) kunnen wij een lichter frame bouwen(verschil is 367 gr bij maat 58 ).
Door op de plaatsen waar het frame het minst belast wordt dunnere wandiktes te gebruiken en op die plaatsen waar het frame het meest belast wordt grotere diameters te gebruiken heeft de Eclypse een betere stijfheid als de Tour de France. Dit heeft ook te maken met de oversized achtervork die in de Eclypse zit."
en
"Bij de Tour de France zijn alleen de schuinebuis en de bovenbuis met versterkte uiteinden triple butted.
wanddiktes schuine buis Tour de France 2.0-1.2-2.0(zijn 3 wandiktes)
wanddiktes schuine buis Eclypse 1.7-0.85-1.4 (zijn 3 verschillende wanddiktes).
Verder zijn alle buizen van de Eclypse in Triple butted uitvoering. "
Morgen word ik opgemeten en dan word mijn Jan Janssen Quarante (met ultegra groep) besteld.
Er zit een special edition Selle San Marco Quarante zadel op, heeft iemand daar foto's van en met welke zadels is die te vergelijken? Aangezien op de site van San Marco niks te vinden is over het zadel, en hoeveel het los kost.
Is het te vergelijken met een San Marco Aspide, want naar die kwaliteit/ prijsklasse was ik op zoek.
Bvd.
Er zit een special edition Selle San Marco Quarante zadel op, heeft iemand daar foto's van en met welke zadels is die te vergelijken? Aangezien op de site van San Marco niks te vinden is over het zadel, en hoeveel het los kost.
Is het te vergelijken met een San Marco Aspide, want naar die kwaliteit/ prijsklasse was ik op zoek.
Bvd.