Ja het wordt de Grecal Parade. Maar dan in het grijs. Want heb een grijs Trek 2300 frame van 2003. En daar vind ik grijze wielen mooier bij staan dan zwarte.
Wielset alu. met hoge velg ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door meeuh op 07 Mei 2006
American Classic CR-420 velg waar in duitsland kan je die kopen? site, prijs? thx
Hier, e 115,-
American Classic CR-420 velg waar in duitsland kan je die kopen? site, prijs? thx
Hier, e 115,-
Iemand ervaring misschien met de velg American classic 420?Ik vind hoge velgen echt vet mooi!Hoeveel kost het ongeveer verder voor de spaken en dat ding wat altijd in het midden zit en voor het achterwiel ehm zo'n zwart ding waar de casette enzo om moet? En wat betekent dat 18l en 24l?http://www.xx-light-bikes.de/shop/pd191 ... egoryId=44
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Quoten: Origineel geplaatst door margit op 09 Januari 2007
Iemand ervaring misschien met de velg American classic 420?Ik vind hoge velgen echt vet mooi!Hoeveel kost het ongeveer verder voor de spaken en dat ding wat altijd in het midden zit en voor het achterwiel ehm zo'n zwart ding waar de casette enzo om moet? En wat betekent dat 18l en 24l?
18L en 24L is het Lochzahl: het aantal gaten tbv de spaken. 18 spaaks of 24 spaaks dus.
En dat ding in het midden van een wiel staat ook wel bekend als Naaf, waar de spaken aan vast zitten. Niet altijd zwart overigens. Of bedoel je de body?
daar zit de casette op gemonteerd.
Iemand ervaring misschien met de velg American classic 420?Ik vind hoge velgen echt vet mooi!Hoeveel kost het ongeveer verder voor de spaken en dat ding wat altijd in het midden zit en voor het achterwiel ehm zo'n zwart ding waar de casette enzo om moet? En wat betekent dat 18l en 24l?
18L en 24L is het Lochzahl: het aantal gaten tbv de spaken. 18 spaaks of 24 spaaks dus.
En dat ding in het midden van een wiel staat ook wel bekend als Naaf, waar de spaken aan vast zitten. Niet altijd zwart overigens. Of bedoel je de body?
daar zit de casette op gemonteerd.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
Naven koop je meestal per setje; één voor het voorwiel en één voor het achterwiel, waar meteen het body op zit. Prijs is zeer afhankelijk van de gekozen kwaliteit. Net als bij groepen leveren de grote producenten naven vanaf Sora/Xenon kwaliteit oplopend naar Dura Ace/Record.
Maar er zijn behalve Shimano/Campagnolo nog veel meer leveranciers van naven zoals Tune, DT Swiss, Mavic, Miche, etc. etc.
Prijzen vanaf 50 euro per setje oplopend tot... tjsa... honderden euro's. Op zulke mooie velgen zou ik kiezen voor Dura Ace/Record of Chorus naven of iets van DT Swiss.
Setje Dura Ace naven komt 249.- bij Salden, daar komen dan nog spaken bij en de kosten voor het inspaken. Ultegra naven op 99.-, Record naven op 189.-
Maar er zijn behalve Shimano/Campagnolo nog veel meer leveranciers van naven zoals Tune, DT Swiss, Mavic, Miche, etc. etc.
Prijzen vanaf 50 euro per setje oplopend tot... tjsa... honderden euro's. Op zulke mooie velgen zou ik kiezen voor Dura Ace/Record of Chorus naven of iets van DT Swiss.
Setje Dura Ace naven komt 249.- bij Salden, daar komen dan nog spaken bij en de kosten voor het inspaken. Ultegra naven op 99.-, Record naven op 189.-
Ik heb zelf zo een velgset laten spaken. Als je zelf een wielset samenstelt dan is de prijs afhankelijk van de componenten... Bij een wiel zijn dat er 3. 1. velg2. spaken3. naven
Ik heb gekozen voor cx-ray-black (spaken) en voor dura ace naven. Prijs was iets van een 600-700euro.
Ik heb gekozen voor cx-ray-black (spaken) en voor dura ace naven. Prijs was iets van een 600-700euro.