Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 19 feb 2007 21:18

Ultima, als je m heel erg graag wilt hebben wil ik mijn witte Pro M Frame wel ruilen tegen een zwarte, verkopen zou evt ook kunnen.

En via eBay kan je wel degelijk super koopjes scoren, AMCF had ,laatst nog n M Frame voor 50 dollar!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sacharus
Forum-lid

sacharus 19 feb 2007 22:00

Hey mensen..ik was even aant googlen omdat ik een Oakley M-frame pro in het wit of pearl wil hebben.. kan hem alleen nergens vinden en zag dat er hier op het forum mensen zijn die ze wel hebben.. weten jullie toevallig of die bril nog ergens te koop is (wit, of pearl.. maakt mij niet uit welke)? alvast bedankt!

ultima
Forum-lid

ultima 20 feb 2007 00:51

Kerel (boven mij) als je effe goed leest zie je een post erboven dat ze op Ebay te koop staan. Ze schijnen zeldzaam te zijn. @ Oakley man  Ik heb je toegevoegd.

daveke
Forum-lid

daveke 20 feb 2007 02:27

Je zult hoogstwaarschijnlijk alleen gebruikte of sporadisch een nieuwe Pearl White M-frame tegen komen. Ik ben toevallig tegen de mijne aangelopen op eBay voor een hele mooie prijs, en de goeie man wou eigenlijk niet verzenden naar NL. Maar na wat aandringen en goeie argumenten (ik MOET die bril gewoon hebben.. kosten zijn niet belangrijk) ging ie toch overstag! In Nederland zul je ze niet tegen komen, of echt maar heel zeldzaam, in Amerika heb je des te meer kans en daarbij zou ik iedere Oakley via eBay bestellen. Het scheelt gewoon zo ongelofelijk veel, dat het de extra kosten in NL niet waard is.
Science of Performance!

ilko
Forum-lid

ilko 20 feb 2007 10:23

Welk type glazen prefereren jullie in een M-Frame? Ik overweeg er een te kopen en neig naar de kleinste glazen, maar uiteindelijk gaat nut voor de looks...

ultima
Forum-lid

ultima 20 feb 2007 13:32

Nja ebay vind ik maar raar. Soms kom je oakleys tegen van 12,99 terwijl erbij staat 100 Real enso.. Daardoor weet ik niet of ik de rest ook kan vertrouwen..Nja ik weet geen juiste keuze te maken wat betreft een Oakley (later schaf ik hem pas aan). Ik wil een Witte Atmos kopen, want ik heb een witte fiets. Daarbij heb ik blauwe kleding. Dusja wat voor kleur de oakley ? Of kan ik dan beter blauwe helm kopen ?Grtz
Ramon

daveke
Forum-lid

daveke 20 feb 2007 20:58

Quote: Origineel geplaatst door Ilko op 20 Februari 2007
Welk type glazen prefereren jullie in een M-Frame? Ik overweeg er een te kopen en neig naar de kleinste glazen, maar uiteindelijk gaat nut voor de looks...

Voor alledaags gebruik zeg ik (en met mij vele anderen) de G30. Voor erg zonnige dagen gebruik ik het liefste een Black of Ice Iridium.
Science of Performance!

daveke
Forum-lid

daveke 20 feb 2007 21:05

Quote: Origineel geplaatst door Ultima op 20 Februari 2007
Nja ebay vind ik maar raar. Soms kom je oakleys tegen van 12,99 terwijl erbij staat 100 Real enso.. Daardoor weet ik niet of ik de rest ook kan vertrouwen..

Nja ik weet geen juiste keuze te maken wat betreft een Oakley (later schaf ik hem pas aan). Ik wil een Witte Atmos kopen, want ik heb een witte fiets. Daarbij heb ik blauwe kleding. Dusja wat voor kleur de oakley ? Of kan ik dan beter blauwe helm kopen ?

GrtzRamon

Daarom moet je ook kijken wat je koopt. Ik zeg je in een oogopslag of een oakley echt is of niet.

Enige punten zijn:
- plaats van de O'tjes op de pootjes bij een gewoon M-Frame en op de bovenzijde van een Pro-M-Frame
- vorm van de lens, een hoop namaakbrillen verschillen qua vorm van de lens
- Oakleyopdruk op de lens. Deze moet duidelijk oakley vermelden. Je komt vaak Oakey tegen waarbij het niet opvalt dat de L er niet opstaat
- Lenskleur moet terug te vinden zijn op de oakley-site. Kun je die niet terug vinden is de lens waarschijnlijk niet origineel. Alle kleuren zijn hier terug te vinden

Goed zoeken en wachten is het antwoord. Je kijkt naar mensen die een hoog gehalte positieve feedback hebben gekregen. Persoonlijk heb ik goede ervaring met Huneymonkey. Hele nette prijzen en verzend ook naar NL. Voor dat geld vind je ze hier nergens.

Enkele kleurcombinaties voor je:

Blauwe kleding en witte fiets

Als Atmos-opties heb je:
Wit
Blauw/Wit (Fassa Bortolo)
Blauw/Zwart/Wit (nieuwe Discovery)

Als Oakleys heb je:
Navy Blue frame
Wit frame

Ik zou niet voor een bepaalde kleur lens kiezen maar zoals hierboven al gezegd een G30 lens erin steken. Daar heb je vel meer aan dan aan een mooi kleurtje lens. ventueel een Ice Iridium (met een blauwe schijn) voor de zomer.

Succes met kiezen!
Science of Performance!

ilko
Forum-lid

ilko 20 feb 2007 21:57

Quote: Origineel geplaatst door Daveke op 20 Februari 2007
Quote: Origineel geplaatst door Ilko op 20 Februari 2007

Voor alledaags gebruik zeg ik (en met mij vele anderen) de G30. Voor erg zonnige dagen gebruik ik het liefste een Black of Ice Iridium.

Bedoelde eigenlijk de vorm van het glas (Hybrid S, Hybrid, Sweep etc).

daveke
Forum-lid

daveke 20 feb 2007 22:39

Dat hangt af van je gezicht. Ik heb zelf een smal gezicht en een Sweep ziet er dan al groot uit.

op Volgorde van groot naar klein:
- Heater
- Strike
- Hybrid
- Sweep
- Hybrid S (mijn favo lens)

Schaatsers zie ik veel Sweeps gebruiken. Lance reed altijd met een Hybrid S
Science of Performance!

ultima
Forum-lid

ultima 21 feb 2007 12:21

Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 20 Februari 2007

Quote: Origineel geplaatst door Ultima op 20 Februari 2007

Enkele kleurcombinaties voor je:Blauwe kleding en witte fietsAls Atmos-opties heb je:WitBlauw/Wit (Fassa Bortolo)Blauw/Zwart/Wit (nieuwe Discovery)Als Oakleys heb je:Navy Blue frameWit frameIk zou niet voor een bepaalde kleur lens kiezen maar zoals hierboven al gezegd een G30 lens erin steken. Daar heb je vel meer aan dan aan een mooi kleurtje lens. ventueel een Ice Iridium (met een blauwe schijn) voor de zomer.

Ey thx.. ja ik weet niet welke, ik denk dak die van Fasso Bartolo koop omdat er geen zwart in de kleding zit. Hoop dat er nog een blauw witte van 2007 komt..
Oakley wordt denk ik een witte met G30 / Ice Iridium glazen vind ik wel vet.
Grtz
ram0n

daveke
Forum-lid

daveke 21 feb 2007 15:07

Quote: Origineel geplaatst door Ultima op 21 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 20 Februari 2007Quote: Origineel geplaatst door Ultima op 20 Februari 2007
Enkele kleurcombinaties voor je:

Blauwe kleding en witte fiets

Als Atmos-opties heb je:
Wit
Blauw/Wit (Fassa Bortolo)
Blauw/Zwart/Wit (nieuwe Discovery)

Als Oakleys heb je:
Navy Blue frame
Wit frame

Ik zou niet voor een bepaalde kleur lens kiezen maar zoals hierboven al gezegd een G30 lens erin steken. Daar heb je vel meer aan dan aan een mooi kleurtje lens. ventueel een Ice Iridium (met een blauwe schijn) voor de zomer.

Ey thx.. ja ik weet niet welke, ik denk dak die van Fasso Bartolo koop omdat er geen zwart in de kleding zit. Hoop dat er nog een blauw witte van 2007 komt.. Oakley wordt denk ik een witte met G30 / Ice Iridium glazen vind ik wel vet.Grtzram0n

Dat wordt een hele mooie combo. Ik heb hem zojuist even in elkaar gezet om eens te kijken. Niet mis!
Science of Performance!

Plaats reactie