Het grote OAKLEY topic
Link Radar McEwen
Voor de liefhebber die zo'n 300,- wil aftikken voor het kleurtje dat McEwen ook gebruikt.
Maar volgens mij gebruikte Robbie toch ook een + red lens.
Voor de liefhebber die zo'n 300,- wil aftikken voor het kleurtje dat McEwen ook gebruikt.
Maar volgens mij gebruikte Robbie toch ook een + red lens.
Ook ik ben geïnfecteerd geraakt door Oakley.
Hierbij mijn collectie:
Radar - pearl white - black irridium - custom made
M-frame - carbon fiber - gold irridium - custom made
Half Jacket - carbon fiber - black irridium
Half Jacket - jet black - G30 (XLJ)
Verder nog eentje voor in de vrije tijd (type?) en een gewone bril op sterkte.
De Half Jackets mogen trouwens weg (moeten plaats maken voor nieuw project)
Hierbij mijn collectie:
Radar - pearl white - black irridium - custom made
M-frame - carbon fiber - gold irridium - custom made
Half Jacket - carbon fiber - black irridium
Half Jacket - jet black - G30 (XLJ)
Verder nog eentje voor in de vrije tijd (type?) en een gewone bril op sterkte.
De Half Jackets mogen trouwens weg (moeten plaats maken voor nieuw project)
Handig, zo'n forum over Oakleys door fietsers! Ik heb een beetje door de topics gezocht, maar kon mijn vraag hier niet direct vinden. Daar komt hij dan:
Ik heb enkele weken terug een Oakley Enduring Pace aangeschaft (op de gok, ik kon geen winkel vinden in Nederland, waar ik hem kon passen). Bij deze bril zit een G30 Black Iridium shield en ik heb er een Positive Red Iridium Polarized shield bij aangeschaft. De eerste werkte prima met het snowboarden bij licht bewolkte omstandigheden, de tweede heb ik nog niet kunnen testen.
Nu wil ik er nog een geel shield bij aanschaffen voor het wielrennen in de late(re) uurtjes. De gele bril die ik nu gebruik, zorgt ervoor dat het een stuk lichter lijkt dan dat het is en dat effect wil ik ook met het nieuwe shield bereiken. Het wordt mij alleen niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen de Yellow en de High Intensity Yellow en welke nu beter is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb enkele weken terug een Oakley Enduring Pace aangeschaft (op de gok, ik kon geen winkel vinden in Nederland, waar ik hem kon passen). Bij deze bril zit een G30 Black Iridium shield en ik heb er een Positive Red Iridium Polarized shield bij aangeschaft. De eerste werkte prima met het snowboarden bij licht bewolkte omstandigheden, de tweede heb ik nog niet kunnen testen.
Nu wil ik er nog een geel shield bij aanschaffen voor het wielrennen in de late(re) uurtjes. De gele bril die ik nu gebruik, zorgt ervoor dat het een stuk lichter lijkt dan dat het is en dat effect wil ik ook met het nieuwe shield bereiken. Het wordt mij alleen niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen de Yellow en de High Intensity Yellow en welke nu beter is. Heeft iemand hier ervaring mee?
snowboarder, wielrenner, hardloper... met mate
Ilko schreef:Ilko schreef:Iemand een idee waar ik de nieuwe Fives 4.0 in Silver/Fire Iridium kan vinden? Ebay levert niets op, zijn er nog shops die naar NL verzenden uit de US?
Man, dit topic gaat hard, ik was al achterop geraakt...
Iemand een idee, of ben ik gewoon te vroeg?
even googelen en je vindt hem meteen:
http://www.the-o-shop.de/Oakley/Men/Son ... _2046.html
Overigens heb ik het idee dat de O-store (http://www.o-store.nl) brillen uit de US importeerd, aangezien je ze daar kunt customizen (kan niet in NL, volgens mijn opticien).
snowboarder, wielrenner, hardloper... met mate
@Anke
De HI Yellow lens (door sommigen HI Blue genoemd) is in principe dezelfde lens als een Yellow, enkel met een blauwe Iridium coating. Deze coating filtert bepaalde soorten licht nog beter dan de Yellow. Echter kan de lens ook het zogenaamde 'ghosting' veroorzaken. Hierbij kan felle lichtinval een vervelende waas veroorzaken (niet iedereen heeft hier evenveel last van).
De HI Yellow lens (door sommigen HI Blue genoemd) is in principe dezelfde lens als een Yellow, enkel met een blauwe Iridium coating. Deze coating filtert bepaalde soorten licht nog beter dan de Yellow. Echter kan de lens ook het zogenaamde 'ghosting' veroorzaken. Hierbij kan felle lichtinval een vervelende waas veroorzaken (niet iedereen heeft hier evenveel last van).
Als er één lens is die ik zeer irritant vind dan is het de HI Yellow wel. Na enkele malen te hebben gebruikt heb ik de lens dan ook weer verkocht. Deze lens heeft inderdaad teveel ghosting. Je gaat gewoon dubbel zien. Bijvoorbeeld een koplamp van een auto zie je 3x. Ik kan daar absoluut niet tegen. De Yellow heeft hier niet of nauwelijks last van. Deze gebruik ik dan ook en is ook nog goedkoper.
Tim0thy B jij hebt inmiddels toch ook geen HI Yellow meer of wel?
Edit: zie ook pagina 137 t/m 140.
Sinds eind augustus kunnen grote Oakley dealers in NL de OCP Radar (Custom) leveren. Alle Oakley´s in Europa gaan via de Luxottica Group.
Tim0thy B jij hebt inmiddels toch ook geen HI Yellow meer of wel?
Edit: zie ook pagina 137 t/m 140.
Sinds eind augustus kunnen grote Oakley dealers in NL de OCP Radar (Custom) leveren. Alle Oakley´s in Europa gaan via de Luxottica Group.
-
- Forum-lid
Iemand die zwarte 1 paar zwarte oorsokjes voor een radar wil kopen?
Ik wil namelijk witten.
gr Sander
Ik wil namelijk witten.
gr Sander
-
- Forum-lid
En ik zoek rode en gele earsocks voor een radar .
Waar zijn deze te koop ?
Waar zijn deze te koop ?