Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

biker-sander
Forum-lid
Berichten: 441
Lid geworden op: 11 feb 2008 16:53

biker-sander 25 jun 2009 19:08

Stefan je hebt een pb'tje van mij.

raketmuis
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 okt 2008 00:32

raketmuis 27 jun 2009 17:12

Nieuw aanwinsten voor mij en m'n vriendinnetje... :)

Een jawbone black iridium met photochrome lens en een bright pink radar met G30....

Afbeelding

[groter...]

stefan--88
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 aug 2007 16:22

stefan--88 27 jun 2009 19:35

M'n nieuwe Oakley aanwinst. K dacht show m ff, hoor graag wat jullie ervan vinden.

LINK:::: Oakley

[img=http://ab9pjw.bay.livefilestore.com/y1p ... GP0217.JPG]

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 27 jun 2009 21:23

@Raketmuis, NICE!. De eerste Jawbone hier op het forum denk ik. HEb hem vandaag en gisteren ff opgehad en ben er zeer over te spreken. Ik verwacht volgende week mijn witte Jawbone (en nog een ander speeltje).

raketmuis
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 okt 2008 00:32

raketmuis 27 jun 2009 21:35

Thanks!
Wilde eerst ook voor de witte gaan maar vond hem aardig tegenvallen... Toen twijfel over de rode en de titanium maar heb toch wel de goede keuze gemaakt :)

Net meteen mijn eerste rondje gefietst en kan niet anders zeggen dan dat hij subliem is, ik vind hem prettiger zitten dan een radar en de meekleurende lenzen zijn briljant!

jan88
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jan 2008 20:05

jan88 27 jun 2009 22:30

@ raketmuis, zeer mooi hoor die jawbone ben echt benieuwt hoe die zit.
@ stefan-88, mooie gascan, heb zelf een witte, ben er erg over tevreden.
No Guts No Glory!

tribunezuid
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2009 22:37

tribunezuid 27 jun 2009 22:44

voor liefhebbers
mijn bril is te koop wegens glazen op sterkte nodig
zie volgend zoekertje

http://www.kapaza.be/detail/18280095/

prijs is steeds bespreekbaar.

MVG

bianchi_euro
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 okt 2004 18:12

bianchi_euro 27 jun 2009 23:57

M-frame met twee lenzen sweep irridium aangeschafd. Drie maal mee gereden nu. Bril zit redelijk. Je kijkt bij sweep lenzen tegen de balk die boven de lens loopt aan. Ik koop er een derde lens bij, een heater, om te kijken of dit op te heffen is. Misschien is een hybrid lens ook wel mogelijk en deze staat iets modieuzer. De dealer heeft geen heater of hybrid op voorraad dus proberen wordt voor eigen rekening. We zitten dan al over de 400 Euro (880 gulden) en echt een goede zonnebril is er nog steeds niet. Lens is verder niets bijzonders. Allemaal marketing bullshit.

Vandaag bril op zijn kop metde poten in de spleten van mijn helm gedaan. Dit ging goed. Totdat de lens eruit donderde 110 Euro aan diggelen. Een M-frame kun je niet in een helm dragen omdat zodra de bril iets vervormd de lens eruit dondert. Nergens wordt je verteld hoe die lens erin en eruit moet. De bril komt zonder certificaat van echtheid in een kartonnen doosje. Schande!!!

Ergens op deze planeet woont een Amerikaanse Mijnheer van Eikelen die zich rot zou moeten schamen voor de prijs die hij voor deze brilletjes vraagt. De productiekosten schat ik op minder dan 90 Eurocent per brilletje. En..."Plutonite!" Laat me niet lachen....

Ik heb een brilletje van PRO. Hier rijd ik al 15 jaar mee. Hij zit veel beter, is veel lichter, volgens mij zijn zelfs de lenzen fijner en kostte 5 gulden. Een normale prijs voor een fietsbrilletje lijkt me. De hoogste tijd dat pro dit brilletje weer in productie neemt en het evt en iets modieuzer aanzien geeft.

Oakley = fashion

Mijn review over een ander Armstrong product, de giro Atmos elm, komt nog. En die is pas echt verpletterend. Een keer met dezehelm gereden. Daarna in de kast gegooid om er nooit meer uit te komen. Mijn 6 jaar oude afgeragde limar (ook een rothelm) is nog beter.
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;

jan88
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jan 2008 20:05

jan88 28 jun 2009 00:20

@ bianchi.
een duidelijk beschrijving van je ervaring met een oakley m-frame.
ik vind het alleen niet dat je zo stellig mag en kunt zeggen dat je een
oakley m-frame niet in je helm kan dragen. Ik heb hier namelijk nooit
problemen mee gehad.
verder vind ik de opmerking dat er nergens staat hoe de lens erin en eruit
moet een beetje vreemd. Na 1 min zoeken op google vind ik deze site:

http://rubensmenswear.com/pages/photogr ... nging.html
No Guts No Glory!

stefan--88
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 aug 2007 16:22

stefan--88 28 jun 2009 00:29

@ bianchi

Geen idee in welke levenscrisis jij je bevindt maar als je zo praat over Oakley en de Giro Atmos dan kan ik alleen maar zeggen blijf dan maar lekker met de goedkopere (en betere volgens jouw) producten rijden. Snap echt niet hoe jij dan met je spullen omgaat.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 28 jun 2009 00:52

Is je bianchi wel goed:D. Je hebt die lens dus gewoon verkeerd gemonteerd. Ik heb armstrong intussen al zeker 20 bergetappes met z'n m-frame in z'n atmos zien rijden tijdens de tour en die M-frame is er nog nooit uitgedonderd. Ook bij mij niet.
Dat jij je bril tegen adviesprijs koopt doe je zelf. Vandaag een gloednieuw O modelletje gescoord voor een kwart van de adviesprijs:).
Je kunt je bril via het bijgeleverde formulier trouwens gewoon registreren dus ook daar zie ik geen probleem.

Het tegen de balk kijken heb ik nog niet vaak van gehoord bij de M-Frame. Bij Radar wel.

Als je nog een cheapy Heater zoekt. Ik heb er nog wel een liggen.

Ben wel benieuwd naar je Atmos review. Kun je geen maandelijkse column starten?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jun 2009 02:13

Ach het zegt meer over zijn onkunde dan over 't product. Ik heb zelf niet 2 Atmos'en omdat ze zo vervelend zitten. Ik heb overigens al duizende km's gereden met de Oakley achterin de Atmos.

En die Oakley glazen zijn gewoon veel beter dan die goedkope glaasjes van zo'n Pro brilletje. Daar zit namelijk gewoon een hoop vertekening in, het contrast is een stuk minder en de impact resistance is ook onvergelijkbaar.

Dat je bij een dealer Oakley producten gaat kopen die je niet eens uit kunt proberen... Dan heb je geld te veel of je denkt niet na. Het enige pluspunt aan een Oakley bij de dealer kopen is dat je kunt kijken of 't op je hoofd past.
M'n 1e M-Frame gewoon op de gok gekocht voor €45 nieuw, dat beviel zo goed dat de Rudy Project bril niet vaak meer is opgezet en de Oakley collectie uitgebreid is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie