Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 17 nov 2010 20:06

Opletten met die doosjes, ik heb ook al van Oakley zelf brillen in een verkeerd doosje gekregen.
Nulla tenaci invia est via!

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 17 nov 2010 21:36

Die adv. op Marktplaats heb ik ook gezien. Een white text met een path lens maar op de foto was duidelijk een pitch te zien.
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 18 nov 2010 00:43

Evert Dehandsch schreef:Opletten met die doosjes, ik heb ook al van Oakley zelf brillen in een verkeerd doosje gekregen.


Komt inderdaad wel ooit voor. Maar toch vrij weinig is mijn ervaring. Meestal klopt het wel.

Het zal wel een VR28 zijn. De normale G40 komt niet meer zo vaak voor zoals MasterB al zegt. Maar daar heb je natuurlijk geen barst aan....
Verkoper heeft geen poot om op te staan als er geen Photochromic in de lens gegraveerd staat. Dat moet gewoon.

erwinvr6
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 apr 2009 00:07

erwinvr6 18 nov 2010 18:04

Thanks to Master B weet ik nu wat ik gekocht heb een white text met vr28 black irridium.

Als iemand nog een Radar G40 Photochromic Path te koop heeft hou ik me bij deze aanbevolen.
the older i get the faster i used to be

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 nov 2010 19:22

Weten jullie dat wel zeker?: ik heb nog nooit het woord Photochromic in een Photochromic Oakley lens gezien (Het kan er natuurlijk vroeger wel in gestaan hebben), niet in een Radar en ook niet in een M Frame. Wat ik wel zie (en wat ook in mijn Jawbone zit is het tekentje wat je op de volgende foto ziet

Afbeelding
Afbeelding

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 19 nov 2010 23:28

In de nieuwe Radar Grey Smoke / Clear Black iridium Photochromic staat het ook nog steeds geschreven. Maar die tekst is zeer waarschijnlijk iets te hinderlijk voor een kleine lens zoals de Jawbone en Split Jacket hebben. Vandaar het logo.

Verder is Photochromic zoals de Radar heeft ook niet helemaal hetzelfde als Solfx wat de Jawbone en Split Jacket hebben.

m5carbonracer
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jun 2007 00:55

m5carbonracer 20 nov 2010 10:36

Dat logo op de lens van die Split Jacket is van Transitions zit ook in sommige Jawbone,s en in wat racejacket,s. Al zal ik niet weten wat het verschil is tussen Transitions en Photochromic. Veel verschil zie ik persoonlijk eigenlijk niet bij mijn lenzen met transitions of met Photochromic tech.
M5 Carbon Racefiets dura 7900, Kuota KISS dura 6900, Beone hotmelt dura 7800, Ridley Icarus shim 105en een Idworx DD

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 20 nov 2010 18:51

Wat is het verschil dan tussen Photochromic en Transitions?

_kevin_
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:37

_kevin_ 20 nov 2010 19:15

Hallo,

Ik ben eigenlijk aan het kijken voor een oakley op sterkte, nu was ik al bij een opticien geweest waar ze oakley's verkochten maar deze kwamen met prijzen waarvan ik dacht dat klopt gewoon niet.

Ze kwamen daar aan van prijzen van ongeveer 400 euro per glas! ex montuur. Terwijl ik hier prijzen tegen kom van zo'n 400 euro voor een complete bril. 400 euro is wat ik ongeveer ook in gedachten had kwa kosten maar als ik voor lenzen + een oakley zonder strekte zou gaan komt toch toch na een jaar hoger uit dan nu een oakley op sterkte te laten maken.

Kloppen de prijzen die ik heb gekregen of is dit gewoon absurd wat ik zelf vermoed? Hebben jullie eventueel nog andere zaken waar ik beter terecht zou kunnen omgeving tilburg/breda?

Alvast bedankt!

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 20 nov 2010 19:22

De allereerste meekleurende lenzen voor de Radar hebben/hadden de naam Photochromic. Dit was in halverwege 2008. (Allereerste Radar kwam eerste kwartaal 2007) Deze naam hebben ook lang aangehouden voor hun andere modellen.

Sinds dit jaar is het merk Transitions ook sponsor van Team Garmin. Ook Oakley levert brillen aan Team Garmin. Transitions is niet alleen een naam maar ook een merk. Zij hebben SolFX lenzen. Hiermee is (denk ik) een samenwerking ontstaan tussen Oakley en Transitions. De lenzen voor de Jawbone (waar Garmin rijders eigenlijk alleen mee rijden.) moeten sowieso al passend gemaakt worden.
Verschil zal er niet veel zijn denk ik. Maar ze zullen waarschijnlijk wel technieken met elkaar uitwisselen. Het is ook zo dat de Radar lenzen die Photochromic heten eigenlijk zo goed als identiek zijn aan de Jawbone, Split Jacket en Flak Jacket lenzen die de naam Transitions SolFX dragen. Mijn idee is dat het grootste verschil de naam is.

Ik weet dat er hier op het forum enkele leden zijn die heel wat dichter bij het vuur zitten. Waarschijnlijk kunnen zij wel uitsluitsel geven. ;)

mattbeone
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 jan 2010 22:27

mattbeone 20 nov 2010 21:02

sjezer schreef:Wat is het verschil dan tussen Photochromic en Transitions?



Dat is er niet volgens mij. gewoon een andere merk term. zelfde concept,

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 nov 2010 02:36

Als je een Jawbone koopt dan kun je daar ook van een ander merk lenzen in laten zetten omdat dit vrij normale afmetingen zijn. Voor een Radar of M-Frame kan ik me voorstellen dat het heel moeilijk is om lenzen op sterkte te maken.
Afbeelding

Plaats reactie