Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hartslagmeter : fietsen en lopen

fugazi
Forum-lid

fugazi 27 apr 2006 22:34

Allemaal,
Mijn (zeer) oude hartslagmeter heeft het begeven en nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik zoek er eentje die voornamelijk voor het fietsen moet dienen en waarbij ik een trainingzone (of zones) kan instellen en ook de trapfrequentie (indien mogelijk). Maar hij zou ook moeten dienen tijdens het lopen : hier ben ik al tevreden met de hartslagmeting.
Hebben jullie suggesties ? Ik heb de Polar CS200Cad gezien ... die qua prijs wel meevalt (denk ik) ...
Maar kan ik deze ook gebruiken om te lopen ? Hebben jullie suggesties ? Of is de CS200Cad in zijn 'categorie' niet te kloppen ?
Bedankt !

vinylly
Forum-lid

vinylly 27 apr 2006 22:39

Quoten: Origineel geplaatst door Fugazi op 27 April 2006

Allemaal,
Mijn (zeer) oude hartslagmeter heeft het begeven en nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik zoek er eentje die voornamelijk voor het fietsen moet dienen en waarbij ik een trainingzone (of zones) kan instellen en ook de trapfrequentie (indien mogelijk). Maar hij zou ook moeten dienen tijdens het lopen : hier ben ik al tevreden met de hartslagmeting.
Hebben jullie suggesties ? Ik heb de Polar CS200Cad gezien ... die qua prijs wel meevalt (denk ik) ...
Maar kan ik deze ook gebruiken om te lopen ? Hebben jullie suggesties ? Of is de CS200Cad in zijn 'categorie' niet te kloppen ?
Bedankt !

Als je de hartslagmeter voor zowel fietsen als lopen wil gebruiken kun je volgens mij het beste een hartslagmeter nemen voor om de Pols. Ik heb zelf de S720i en ben daar zeer tevreden over. De bikemount monteer je op je stuur waarmee je de hartslagmeter makkelijk op kan monteren voor het fietsen na de training kun je deze er ook zo weer afhalen. De CS modellen zijn geloof ik meer categorie fietscomputer. De hele S serie zou moeten voldoen. Weet alleen dat je in de S720i en hoger trainingen en limieten kan invoeren en tevens een cadans meter (bij de S720i optioneel) kan gebruiken. Succes ermee.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 27 apr 2006 23:02

Quoten: Origineel geplaatst door Fugazi op 27 April 2006

Allemaal,
Bedankt !

Ik heb na lang zoeken besloten om de nieuwe CS 300 aan te schaffen. Dit is een fiets-en loopmodel. Zie de informatie:
http://www.hartslagmetershop.nl/index.h ... ml&lang=nl

Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

rene1
Forum-lid

rene1 27 apr 2006 23:20

Het model dat top is om te fietsen en daarnaast ook nog een vrij precieze stappenteller bezit is de Polar s625x (Ik weet niet of de sensor optioneel is)

Plaats reactie