Afmeting stuur
Afgelopen zondag viel mij op dat de breedte van het stuur van mij breder is dan dat van mijn fietsmaatje.
Mijn stuurbreedte incl. bar-ends is 62.5 cm en die van hem incl. bar-ends 57cm.
Is de mijne nu overdreven breed en ken ik dit zomaar inkorten.
Alvast bedankt
Remon@
Mijn stuurbreedte incl. bar-ends is 62.5 cm en die van hem incl. bar-ends 57cm.
Is de mijne nu overdreven breed en ken ik dit zomaar inkorten.
Alvast bedankt
Remon@
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De juiste maat is als jij vind dat je fijn zit. Dus niet dat je als een tractor op je fiets zit, maar ook niet te smal zodat je geen goede controle meer hebt. Ik rij met 55 cm (of het was 54). Maar ik ben niet echt de breedste (zo'n beetje de smalste) en ik kan heel redelijk sturen.
Hen onlangs stuur ingekort met een "pijpensnijder" Dat is een apparaatje waarmee waterleiding- en verwarmingsbuizen worden afgesneden dmv. een scherp hardstalen wieltje dat met een aandraaispanner steeds dieper kan worden ingesteld. 4x rond en dan heb je een prachtig afgewerkt stuureinde.Verkrijgbaar bij iedere bouwmarkt.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
een recht stuur kun je inderdaad gewoon inkorten. Maar let wel op bij een riser stuur Dat is er een met verhoging zeg maar, daar moet je wel op blijven letten dat je je apparatuur nog kwijt kunt. Ik doel hier dus op je versnellingshendels en remgrepen. Verder is het zo dat als je het stuur inkort je een ander weggedrag zult creeren. Hoe breder het stuur hoe meer kontrole en andersom.
Bedankt allemaal voor de snelle reacties!
Ik heb inderdaad zo'n stuur met een verhoging, ik hou hem dan ook maar op 57 cm. Van het weekend gaat de zaag erin, en die pijpensnijder vindt ik geen gek idee. GOEIE TIP!
Ik zal wel vertellen hoe het geworden is. Hoop alleen niet dat ik me versnellingen moet afstellen als ik me commandeurs verschuif, maar dat zal wel niet.
Greetz Remon@
Ik heb inderdaad zo'n stuur met een verhoging, ik hou hem dan ook maar op 57 cm. Van het weekend gaat de zaag erin, en die pijpensnijder vindt ik geen gek idee. GOEIE TIP!
Ik zal wel vertellen hoe het geworden is. Hoop alleen niet dat ik me versnellingen moet afstellen als ik me commandeurs verschuif, maar dat zal wel niet.
Greetz Remon@
- amclassic-fan
- Forum-lid HC