Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

lichte wedstrijd wielset

sjezer
Forum-lid

sjezer 27 apr 2006 07:37

Ik denk dat je de gewichten in het algemeen met een korreltje zout moet nemen. Mij lijkt de bouw van de Neutron lichter, alhoewel je het gewicht van de spaken niet kunt inschatten...

markz
Forum-lid

markz 30 apr 2006 18:59

En welke keuze heb ik dan als ik een licht gewicht aluminium set wil met lage velg. Ik hoor zoveel positieve en negatieve geluiden over die systeemwielen. Ik rij nu met Zonda's en daar ben ik zeer tevreden over, maar qua gewicht win je bijna niks met eurussen. Dan heb je Mavic, maar daar hoor je veel negatieve geluiden over, en dan heb je nog Easton, maar daar weet ik verder niks van. Bij Easton heb ik gekeken naar de Ascent II wielen. Heeft iemand daar ervaring mee?
mzzls

markz
Forum-lid

markz 02 mei 2006 13:40

Niemand tips? Ik ben in ieder geval van het idee van carbon velgen afgestapt, omdat ik dan de zonda's niet als reserve kan gebruiken als ik in een wedstrijd zou lekrijden. Dit door de andere remblokjes.
Ik heb nu de keuze beperkt tot de volgende wielen:
Fulcrum Racing 1/Campa Eurussen
Easton Ascent II/Orion II (ik weeg 67kg, ik weet niet of dat te veel is voor de Ascent II
Easton Tempest II
Mavic Ksyrium SL/ES
De wielen zijn voor wedstrijd gebruik, vooral criteriums, maar ook voor klimmen, dus wie heeft er ervaring met deze wielen (en nu niet beginnen dat de Ksyrium SL zo slecht zijn, dat hoor ik al vaak genoeg, maar heb ik nog nooit gezien)
Mzzls

motta
Forum-lid

motta 02 mei 2006 23:31

Quote: Origineel geplaatst door MarkZ op 02 Mei 2006
...
Easton Ascent II/Orion II (ik weeg 67kg, ik weet niet of dat te veel is voor de Ascent II
...

in de faq van Easton geven ze 165 pond (= 75 kg) als startwaarde om aan de Orion te denken.

Motta
Motta

Plaats reactie