Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Degelijke basisgereedschapset

robinvdkruys
Forum-lid

robinvdkruys 19 apr 2006 19:02

Renners!
Ik ben eigenlijk opzoek naar een set van gereedschap voor de wielrenfiets! Het is eigenlijk alleen bedoelt om de fiets uit elkaar te kunnen draaien om schoon te kunnen maken, o.a. sleutel om cassette uit elkaar te halen om de kransjes fatsoenlijk zuiver te kunnen maken etc. etc.
Mensen enig idee?
Alles Geven!!

bigm
Forum-lid

bigm 19 apr 2006 22:16

het is maar wat je ervoor uit wil geven ik heb zelf een standaard set voor 45euro gekocht daar zit alles in waar jij hem voor wil gebruiken denk ik maar verwacht geen topkwaliteit kettingpons sucks Bigtime die heb ik al moeten vervangen
;
let er wel op voor welk merk je besteld want daar zit verschil in

succes met zoeken

niklas2
Forum-lid

niklas2 19 apr 2006 23:29

Wanneer je niet echt van plan bent om intensief te gaan sleutelen, volstaat gereedschap voor alleen die dingen die je wel wilt gaan doen:
- kettingzweep plus sluitring-verwijderaar tbv cassette verwijderen
- cranktrekker of eventueel sleutel voor de externe lagers tbv crank verwijderen
- eventueel goede inbus sleutels
En dan ben je al een heel eind en kun je op de meeste plekken die je schoon wilt maken al komen.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

tyrw
Forum-lid

tyrw 20 apr 2006 01:23

Kijk eens bij de Halfords.
basis is zoals de vorige poster al melde.
wil je ook je naven kunnen onderhouden dan zijn naafsleuteltjes noodzakelijk. Enige kundigheid komt hier echter wel bij kijken. Dit geldt ook voor een spakenspanner.

Plaats reactie