Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campagnolo Pista: ITA of BSA?

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 17 apr 2006 20:50

Ik heb nog een ongebruikt raceframe (Fausto Coppi) staan en overweeg daar een snelle stadsfiets van te maken met alleen achter een derailleur en voor een Campagnolo Pista crankstel. Nu heb ik een paar vragen: Is Pista ITA of BSA? Is Pista te combineren met een derailleur achter (denk aan breedte ketting) of hebben jullie nog betere suggesties?
Dank voor de reacties, groet, Hans

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 18 apr 2006 05:13

Quoten: Origineel geplaatst door BianchiSL3 op 17 April 2006


Ik heb nog een ongebruikt raceframe (Fausto Coppi) staan en overweeg daar een snelle stadsfiets van te maken met alleen achter een derailleur en voor een Campagnolo Pista crankstel. Nu heb ik een paar vragen: Is Pista ITA of BSA? Is Pista te combineren met een derailleur achter (denk aan breedte ketting) of hebben jullie nog betere suggesties?
Dank voor de reacties, groet, Hans


Hoi,
De aard van het crankstel bepaalt niet de aard van de bracketas wat betreft het type draad.
Het Pista crankstel wordt met een 102mm ISO as gemonteerd, of die nu ITA of BSA moet zijn hangt van het frame af, met name de draad die in de bracketpot is getrokken door de fabrikant.
Ik gok op ITA daar het vermoedelijk om een al wat ouder Italiaans frame gaat.
Opteer niet voor de Campa Pista as maar wel voor de Chorus of Record, alle drie zijn ze 102mm maar de Pista heeft geen dichtingen tegen water en stof gezien die gedacht is voor indoor gebruik.
Persoonlijk zou ik een gewoon dubbel crankstel, dus met voorderailleur monteren omdat die niet zo snel de ketting zal afgooien. Pista crankstellen zijn voor "fixies" gedacht, zonder achterderailleur dus.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie