Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campa Centaur of Shim Ultegra?

stevenscr
Forum-lid

stevenscr 15 apr 2006 21:46

Het verschil qua prijs: 100EUR.
Loont het de moeite om 100 euro meer te betalen voor die campagnolo groep?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 apr 2006 22:13

Deze vraag is al eerder voorbij gekomen en loopt zeker uit op een Campa-Shimano discussie waar we er al vrij veel van hebben gevoerd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stevenscr
Forum-lid

stevenscr 15 apr 2006 22:17

wow, sorry, ben hier net nieuw

hans
Forum-lid

hans 15 apr 2006 22:46

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 April 2006

Deze vraag is al eerder voorbij gekomen en loopt zeker uit op een Campa-Shimano discussie waar we er al vrij veel van hebben gevoerd.

sluit ik me bij aan, maar wil voor jou als minder ervaren forum gebruiken ff samenvattend zeggen dat de keuze voor campa of shimano wordt gemaakt uit persoonlijke voorkeur ipv kwaliteit, mijn persoonlijk voorkeur laat ik dan ook ff in het midden (niet relevant)
Prijs kwalitatief zijn de groepen dan ook ongeveer gelijk.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 16 apr 2006 15:48

hou alleen rekening mee dat vervaningsonderdelen iets duurder zullen zijn voor Centaur (casettes ed). Maar ligt er ook weer aan hoeveel je ermee fietst, in 3 jaar tijd heb ik eigenlijk op de ketting en kabels na nog niks hoeven te vervangen. Met goed onderhoud loopt alles als een zonnetje!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 apr 2006 19:24

Is idd iets duurder, maar levensduur is ook weer langer.
Puntje bij paaltje maakt het niks uit moet je zelf je keuze maken. Looks en het gevoel geven je persoonlijke doorslag.
Less is bore

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 17 apr 2006 20:14

Als je het echt wilt weten..TIP; probeer met beide groepen proef te rijden!! Dan voel en ervaar je het verschil. Graag verneem ik wat je ervaringen zijn. Succes met de aankoop. Ik rijdt Centaur en ben tot nu toe tevreden!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

zaffeltje
Forum-lid

zaffeltje 19 apr 2006 17:08

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 April 2006

Het is puur persoonlijk waar je voor gaat, optisch verschillen Shimano en Campa van elkaar. Ook de werking is anders, Campa schijnt vele voordelen te hebben tov Shimano. Maar Shimano onderdelen zijn beter verkrijgbaar als je op fietsvakantie gaat. Daarnaast zit Shimano degelijker in elkaar en is naar mijn mening betrouwbaarder en duurzamer.
Maar het blijft puur persoonlijk, qua comfort geven vele de voorkeur aan Campa. Omdat het beter is te onderhouden, optisch mooier is maar over het comfort van schakelen en remmen zijn de meningen verdeeld. Maar uiteindelijk gaat het erom wat je prettig vind werken, jij moet er mee rijden dus eigelijk kan niemand je advies geven. Je zou beide merken eens moeten uitproberen en dan kijken wat jij het beste vindt.

rolandt
Forum-lid

rolandt 19 apr 2006 18:06

Gooit zaffeltje hier toch stiekum wat olie op het vuur?Blijf kijken, we zijn zo weer bij u terug

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 20 apr 2006 11:48

Als je grote handen hebt, zijn wellicht de ultegra remgrepen prettiger. Ik zou zeggen; proefrijden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 20 apr 2006 14:27

Quoten: Origineel geplaatst door boswielrenner op 20 April 2006

Als je grote handen hebt, zijn wellicht de ultegra remgrepen prettiger. Ik zou zeggen; proefrijden.

Helemaal waar. Het enige wat je kunt doen om de keuze te maken. Let vooral op de verschillende manier van klikken, de verstelmogelijkheden van de voorderailleur, de ergonometrie van de handgrepen en natuurlijk de looks. Dan kom je er wel uit.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 apr 2006 20:34

Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 19 April 2006
Maar Shimano onderdelen zijn beter verkrijgbaar als je op fietsvakantie gaat. Daarnaast zit Shimano degelijker in elkaar en is naar mijn mening betrouwbaarder en duurzamer.

Shimano onderdelen hoger dan Tiagra of Deore zijn net zo moeilijk te krijgen als Campaspullen. Die moeten bij de normale fietsenmakers gewoon besteld worden. En de grotere bikeshops die zich iets meer toeleggen op race en atb hebben beide in huis.
Degelijkheid is geen issue, beiden leveren waar voor hun geld (ik had natuurlijk een sneer naar de rammelende shifters kunnen plaatsen van Shimano).
Kwalitatief is het allebei ECHT goed in orde, looks en gevoel kunnen je keuze bepalen.
Less is bore

Plaats reactie