Ik heb dan maar besloten om deze wielen te kopen ipv shimano WH R600. De verkoper raadde mij die shimanos ten zeerste af.
Goede keuze geweest?
mavic ksyrium elite: goede keuze?
-
- Forum-lid
Ja hoor, prima, probleemloze wielen (meestal dan toch).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dit zijn elite's en geen SL's he Diogenes. Geweldige wielen vind ik het niet, maar de velgen gaan lang niet zo vaak kapot als bij de SL's.
Een setje Dura Ace of Chorus naven met open pro velgen weegt ongeveer net zoveel, maar is een stuk stijver mits goed gespaakt. En het onderhoud van zo'n set is veel makkelijker en handiger omdat je niet afhankelijk bent van Mavic.
Een setje Dura Ace of Chorus naven met open pro velgen weegt ongeveer net zoveel, maar is een stuk stijver mits goed gespaakt. En het onderhoud van zo'n set is veel makkelijker en handiger omdat je niet afhankelijk bent van Mavic.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 April 2006
Dit zijn elite's en geen SL's he Diogenes. Geweldige wielen vind ik het niet, maar de velgen gaan lang niet zo vaak kapot als bij de SL's.
Ben je met de elites ook niet, ik ken genoeg fm's die ksyriums (her) spaken en velgen en naven vervangen! Ben het wel met je eens dat dit met systeemwielen als de ksyriums moeitlijker is dan met handgespaakte wielen.
Ben je met de elites ook niet, ik ken genoeg fm's die ksyriums (her) spaken en velgen en naven vervangen! Ben het wel met je eens dat dit met systeemwielen als de ksyriums moeitlijker is dan met handgespaakte wielen.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
ben er ook niet kapot van. Ik heb ze, maar ben ze liever kwijt;). Tijdens criteriums spaken die spontaan braken, spaken die telkens los schieten en slagen in de wielen. Tja, misschien heb ik gewoon het verkeerde setje, maar bij nieuwe wielen worden het geen Ksyriums Elite
Anti-Spacers!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 April 2006
Loslopende spaken zijn idd wel een heel groot probleem bij Elites, ken behoorlijk wat mensen die daar problemen mee hebben.
Hoi,
Een druppeltje Loctite 242 op elke nipple kan soms wonderen doen............
Ciao,
Loslopende spaken zijn idd wel een heel groot probleem bij Elites, ken behoorlijk wat mensen die daar problemen mee hebben.
Hoi,
Een druppeltje Loctite 242 op elke nipple kan soms wonderen doen............
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...