Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

slapend zaakje en zadelpijn

vlopik
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 feb 2006 22:16

vlopik 12 apr 2006 11:33

Ik heb nu ca 1000 km gereden op Selle italia trans am (volgens mij de huidige c2) en heb iedere keer met fietsen al na 15 km last van een slapend zaakje en een harde kont. Ik heb op het forum gelezen dat de fizik arione zo'n geweldig zadel moet zijn. Ik heb dit zadel geprobeerd en de verschijnselen zijn exact hetzelfde. Zou de Selle italia slr of slk een goede keuze kunnen zijn? Het probleem is, mijn fm kan heeft deze zadels niet op voorraad, dus ik kan ze niet proberen.

mydarkdesires
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2005 21:51

mydarkdesires 20 apr 2006 23:14

Ik heb mijn eigen slapende zaakje weten te voorkomen door geen ondergoed aan te trekken en door geregeld uit het zadel te gaan en alles los te schudden.
Die harde kont van jou ligt misschien wel aan de zeem die je in je broek hebt, als deze knelt kan je zaakje hierdoor ook wel gaan slapen.
misschien dat je hier iets aan hebt

tedhenkie
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2005 20:07

tedhenkie 21 apr 2006 11:14

Heb je misschien al gekeken of je zadel waterpas staat? Als de punt van het zadel "omhoog" staat heb je ook een grote kans dat je last van je zaakje krijgt.

chrizll

chrizll 26 apr 2006 00:07

Ik had hier ook wel iets last van, niet veel, maar toch wel wat. Eerst had ik een langere stuurpen dan nu, en moest ik verder naar voren zitten dom goed bij mn stuur te kunnen . Sinds ik een kortere stuurpen heb, zit ik minder naar voren, en is de pijn dus wat minder.
Misschien kun je dat eens proberen

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 26 apr 2006 01:02

Bij mij heeft het afstellen van het zadel veel geholpen. Ik heb het zadel heel lichtjes voorover gezet (eerst stond het achterover) en voila: mijn zaakje is weer springlevend!

vlopik
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 feb 2006 22:16

vlopik 26 apr 2006 13:04

Dank u voor de reacties. Ik heb tot nu toe 3 zadels geprobeerd. De selle italia signo gel flow, de fizik arione en de selle italia lady gel flow. Alle drie de zadels geven hetzelfde resultaat. Ik heb nu weer mijn oude zadel gemonteerd en heb het zadel 2 cm hoger staan. Het lijkt dat dit toch wel de beste ingreep is tot nu toe. Ik heb in ieder geval weer 40 km kunnen fietsen. Ik ga nu nog de fizik vitesse proberen.

Plaats reactie