Ik ga een fiets aanschaffen. Ik zit te twijfelen tussen de Trek 1400 met de nieuwe 10 speed triple van shimano, of de cube streamer, met de ultegra groep. Nou weet ik dat de ultegra hoger is, maar is het frame van de trek niet beter (mooier afgewerkt).Ik ben een tourrijder, en kan in de toekomst altijd nog na slijtage een hogere groep nemen. En de wielen van de trek (bontrager select) zijn die niet beter als de 550 van shimano? De fietsen zijn hetzelfde geprijst €1359.
Wil een ieder zijn visie hierop geven
Trek1400 of Cube streamer
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Ik zou voor de Cube gaan, het frame zal zeker evenwaardig zijn en die Bontragers zijn nu toch niet zo super hoor.
Excuse me while I kiss the sky
-
- Forum-lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 dec 2004 19:11
Ik zou ook voor de cube gaan. tis een superstrakke fiets en als je hem niet voor wedstrijden gebruikt hoeven de shimano wielen geen problemen op te leveren. Succes met je keuze.
Cube - racer was here
rij al 1,5 jaar op een trek 1400 perfecte fiets om te toeren. De bontrager wielen zijn wel een klein minnetje aan de fiets. Zelf heb ik ze na 1,5 jaar vervangen (76kg) door Quasar aerow cx. In dat 1,5 jaar geen problemen met de wielen gehad met mijn lichaamsgewicht. Wel vervangen na het fietsen op een demo fiets met de Quasar wielen bij mijn FM dan merk je wel dat de bontrager wielen niet erg stijf zijn.( met de shimano wielen geen ervaring.)
Veel succes bij je keuze
Veel succes bij je keuze
addicted to Scott CR1 pro
ik heb zeer recentelijk voor exact dezelfde keuze gestaan.
moeilijk, want elke fiets heeft zijn voors en tegens.
uiteindelijk is het bij mij de trek 1400 geworden, vanwege zijn looks, de goede prijs die ik kon krijgen, het feit dat de nieuwe 105 10-speed groep ongelofelijk goed is, en de significant hogere inruilwaarde van een trek-fiets op termijn.
ik ben me bewust van alle pro-argumenten voor de cube (en de cons van de trek) - ik geef je slechts mijn argumenten om voor de trek te gaan.
ik heb er nu 400 km opzitten, en ben zeer enthiousiast. enorm comfortabele fiets, zelfs heuvelop heb ik (92 kg) geen last met de wielen gehad. ik kan je hem van harte aanraden, hoewel ik zeker weet dat je van de cube ook geen spijt gaat krijgen.
moeilijk, want elke fiets heeft zijn voors en tegens.
uiteindelijk is het bij mij de trek 1400 geworden, vanwege zijn looks, de goede prijs die ik kon krijgen, het feit dat de nieuwe 105 10-speed groep ongelofelijk goed is, en de significant hogere inruilwaarde van een trek-fiets op termijn.
ik ben me bewust van alle pro-argumenten voor de cube (en de cons van de trek) - ik geef je slechts mijn argumenten om voor de trek te gaan.
ik heb er nu 400 km opzitten, en ben zeer enthiousiast. enorm comfortabele fiets, zelfs heuvelop heb ik (92 kg) geen last met de wielen gehad. ik kan je hem van harte aanraden, hoewel ik zeker weet dat je van de cube ook geen spijt gaat krijgen.
be realistic - demand the impossible
het enige nadeel v/d 1400 (buiten de wielen) = de kopserie, die is speciaal voor de 1400/1500 modellen gemaakt en is niet zo denderend (in 2006 al wel wat beter geworden door gebruik te maken van één lager (onderaan) en iets beter afdichtingen.
Ik rijd nu al een jaar op mijn Trek 1400, en ik moet zeggen dat die mij uitstekend bevalt, ik heb nog geen problemen met de fiets gehad. Ik zit er alleen aan te denken om in de toekomst een keer andere wielen te kopen, maar alleen voor de looks, de standaard Bontdragers bevallen me nu ook nog prima.
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 11 April 2006
het enige nadeel v/d 1400 (buiten de wielen) = de kopserie, die is speciaal voor de 1400/1500 modellen gemaakt en is niet zo denderend (in 2006 al wel wat beter geworden door gebruik te maken van één lager (onderaan) en iets beter afdichtingen.
wat betekent dat voor de toekomst wanneer er iets vervangen moet worden?
het enige nadeel v/d 1400 (buiten de wielen) = de kopserie, die is speciaal voor de 1400/1500 modellen gemaakt en is niet zo denderend (in 2006 al wel wat beter geworden door gebruik te maken van één lager (onderaan) en iets beter afdichtingen.
wat betekent dat voor de toekomst wanneer er iets vervangen moet worden?
Quote: Origineel geplaatst door BigM op 11 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 11 April 2006het enige nadeel v/d 1400 (buiten de wielen) = de kopserie, die is speciaal voor de 1400/1500 modellen gemaakt en is niet zo denderend (in 2006 al wel wat beter geworden door gebruik te maken van één lager (onderaan) en iets beter afdichtingen.wat betekent dat voor de toekomst wanneer er iets vervangen moet worden?
dat is geen probleem, deze kopseries zijn niet ontzettend duur (ts 25 & 35 euro ongeveer) en zoals gezegd zijn de nieuwe nu iets verbeterd waardoor ze wat langer dan vroeger zouden moeten meegaan. Je kan bij deze tevens enkel de onderste lager vervangen als daar het probleem zit. Indien de bovenste stuk is, moet je wel de gehele kopserie vervangen (dat is een vaste semi-integrated ring)
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 11 April 2006het enige nadeel v/d 1400 (buiten de wielen) = de kopserie, die is speciaal voor de 1400/1500 modellen gemaakt en is niet zo denderend (in 2006 al wel wat beter geworden door gebruik te maken van één lager (onderaan) en iets beter afdichtingen.wat betekent dat voor de toekomst wanneer er iets vervangen moet worden?
dat is geen probleem, deze kopseries zijn niet ontzettend duur (ts 25 & 35 euro ongeveer) en zoals gezegd zijn de nieuwe nu iets verbeterd waardoor ze wat langer dan vroeger zouden moeten meegaan. Je kan bij deze tevens enkel de onderste lager vervangen als daar het probleem zit. Indien de bovenste stuk is, moet je wel de gehele kopserie vervangen (dat is een vaste semi-integrated ring)
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 12 April 2006
Quote: Origineel geplaatst door BigM op 11 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 11 April 2006
het enige nadeel v/d 1400 (buiten de wielen) = de kopserie, die is speciaal voor de 1400/1500 modellen gemaakt en is niet zo denderend (in 2006 al wel wat beter geworden door gebruik te maken van één lager (onderaan) en iets beter afdichtingen.
wat betekent dat voor de toekomst wanneer er iets vervangen moet worden?
dat is geen probleem, deze kopseries zijn niet ontzettend duur (ts 25 & 35 euro ongeveer) en zoals gezegd zijn de nieuwe nu iets verbeterd waardoor ze wat langer dan vroeger zouden moeten meegaan. Je kan bij deze tevens enkel de onderste lager vervangen als daar het probleem zit. Indien de bovenste stuk is, moet je wel de gehele kopserie vervangen (dat is een vaste semi-integrated ring)
ok bedankt TS
Quote: Origineel geplaatst door BigM op 11 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 11 April 2006
het enige nadeel v/d 1400 (buiten de wielen) = de kopserie, die is speciaal voor de 1400/1500 modellen gemaakt en is niet zo denderend (in 2006 al wel wat beter geworden door gebruik te maken van één lager (onderaan) en iets beter afdichtingen.
wat betekent dat voor de toekomst wanneer er iets vervangen moet worden?
dat is geen probleem, deze kopseries zijn niet ontzettend duur (ts 25 & 35 euro ongeveer) en zoals gezegd zijn de nieuwe nu iets verbeterd waardoor ze wat langer dan vroeger zouden moeten meegaan. Je kan bij deze tevens enkel de onderste lager vervangen als daar het probleem zit. Indien de bovenste stuk is, moet je wel de gehele kopserie vervangen (dat is een vaste semi-integrated ring)
ok bedankt TS